Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Vilket forum är bäst ??

Vilket forum är bäst ??

skrackfilm.org
79%
[ 26 ] 79%

filmsamling.se
21%
[ 7 ] 21%

Antal röster : 33
InläggPostat: ons jul 29, 2020 14:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2632
^^
Yjyjyjyj, vilket trist forum. :cry:

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 29, 2020 00:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6945Ort: Stockholm Norra
Ja, jag undrar liksom vad som hände med alla andra forum där ute?

Darkdisc: http://www.darkdisc.forum24.se/ finns uppe men det går inte att logga in.
Horrorvilles gamla forum ligger uppe men där har det inte skrivits nåt sedan 2014, så känns mer som ett litet "arkiv"

IMDB....en gång i tiden fanns det ju diskussionstrådar för varje film (men det är väl borta nu?) Jag skulle också vara "internationell" en gång i tiden så jag reggade mig på Bloody-Disgustings gamla forum: https://bloody-disgusting.com/

Tror jag hette Killermachine eller nåt tramsigt? :D :lol: Men hittade inget av intresse där nu, verkar enbart vara bloggande, podcasts och lite "nät-TV" :? Men äh, redan då var det bara en massa jänkare! Kändes mer genuint med ett svenskt forum, mer "nära" liksom :D :x

Fejjan räknas ju inte alls som ni vet :-q men när jag kollade igenom min filmsamling på Swesign (alltså: http://swesign.com/film/thr_movies.cgi ) såg jag att forumet ligger kvar :lol: (men det är inaktivt såklart, inte hänt nåt sedan i början på 2018. Plus att folk mest verkar intresserade av svenska TV-serier...nja :-?

Hipp, hipp hurra för att forumet här ligger kvar (såklart röstade jag på skrackfilm.org i den här gamla omröstningen!) :ymparty:

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 29, 2020 01:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12315Ort: Skåneland
Ja just det darkdisc
Jag minns inte ens om jag var medlem där?

Dom andra forumen var jag inte medlem på

Jag var även medlem på danska forumet https://uncut.dk
Men det verkar också vara nerlagt

InläggPostat: tis dec 01, 2020 00:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2632
Enda forumet som räknas idag är detta forum. 8)

:lol:

:mrgreen:

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 11:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6985Ort: Haddonfield
Gory-Glory skrev:
Ja just det darkdisc

Det va du. :)

Det va där jag lärde känna dig. :ymparty:

Det va ju via det forumet jag lärde känna Rolle och kunde ta hit han till mina 2 eller 3 första skräckfilmsfestivaler när vi startade dom.

Ett av åren hade Rolle en massa grymma lådor under borden och det va där alla bra italienska filmer låg. 8)

Han trodde att folk BARA ville ha amerikansk skräckfilm så han gömde det BÄSTA. :lol: :lol:

InläggPostat: tis dec 01, 2020 11:44 Svara med citat
Det var tider, det! :ymparty:

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6945Ort: Stockholm Norra
hatchet skrev:
Enda forumet som räknas idag är detta forum. 8)
:lol:

:mrgreen:

Det är nog det som ligger i framkanten absolut! Mycket annat som är dött/nedlagt

Darkdisc & Horrorville var smått charmiga forum (men det ena ligger som sagt nere, det andra har det inte hänt nåt på år och dar)

Kultfilmsforumet fanns ju också men där har ju inte något skrivits på år och dar heller.

Gory-Glory skrev:
Ja just det darkdisc

Dom andra forumen var jag inte medlem på

Jag var även medlem på danska forumet https://uncut.dk
Men det verkar också vara nerlagt

Uncut-forumet ja...fick lite vibbar av en spaghetti-western där: En tom stad i öknen typ, det enda som saknas är en marklöpare som blåser förbi! :mrgreen:

En sajt som lades ned för evigheter sen, det första riktiga forumet jag hände på var annars Wicked-Splatter. Startades och drevs av en viss David Jacoby (som numera driver Swedish Gore Film Society på FB (inaktiv härinne men han är reggad under namnet swegore

Småsnackade med honom på det estestiskt asfula forumet på Troma.se (som drevs av skånska distributören Film-factory som släppte en del klassiska Troma-verk runt milleniet). Där var det ju bara Toxic avenger, Atomskolan/Class of nuke èm high etc som det snackades om (även om Evil Ed, Peter Jacksons filmer etc kunde dyka upp).

David gjorde väl lite reklam för sitt nya forum där på Troma.se runt 2002-03 & på WS forum tipsades jag om den här sidan (som då hette Splatterforum.com under åtminstone några månader till, sen tog föreningen Suspiria över servrar & allt och det blev underbara Skrackfilm.org! :D

Troma.se--->Wicked-splatter.org--->Splatterforum.com/Skrackfilm.org Min resa in i "depraveringens" värld liksom :ymparty:

Men jag är ju 33 (lillgrabb enligt de äldre gubbar jag snackat med ute på arbetsträning bla :-P ) När jag fyller 40 och kanske är lite mer insnöad på VHS kanske jag ska regga mig på Ferox/Filmsamling forumet för att bota en medelålders kris? :mrgreen: Utifall de ännu finns vid det laget dvs...

Senast redigerad av Alexander tis dec 01, 2020 22:29, redigerad totalt 2 gånger.

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 21:41 Svara med citat
Men, det var ett jävla drag på alla dom där forumen för en 10 år se'n, i alla fall.

Skrackfilm.org lever alltjämt för originalet försvinner lixom inte. 8)

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 22:32 Svara med citat
Jovisst, det fanns hyvens folk där och en del som satt på kunskaper javisst :) (det är mest jag som sitter och skriver av lite nostalgi hehe) Men som du säger, det här är ett särskilt forum :wink: Det är liksom en del av min tonårstid och mitt unga vuxna liv som jag vill bevara :cry: :x (glädjetårar alltså, inte av sorg) 8)

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 22:41 Svara med citat
Det här var väl det första forumet i sitt slag i Sverige?

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 23:05 Svara med citat
Det här forumet hette ju först Splatterforum. De första användarna (admin först och främst) reggade sig i oktober 2003. I mars 2004 skulle forumet läggas ned (tidsbrist och allt var det var) men allt flyttades över till Skräckfilmsföreningen Suspiria som tog hand om allt som sparats, servrar etc & det blev "Skrackfilm.org" :) Lyckligtvis har ju forumet också funnits kvar, även efter att Suspiria lades ned och inte längre visade filmer här i Stockholm.

Wicked-splatter (som jag alltså hängde på) kom nog till världen ungefär samtidigt (minnet är luddigt men om de var "före" så var det inte mer än några månader iallafall)

EDIT: En intervju med David J från detta år, med lite info om hur WS (sedermera Swedish Gore Film Society kom till

Sedan kan säkert nån rätta mig, fanns säkert ytterligare något renodlat forum för skräck/kult redan dessförinnan (jag vet inte direkt när version 1.0 av Video Ferox drog igång tex)? Det lades ned 2005 & (fick ju Filmsamling.se som direkt uppföljare) men jag vet inte när det drog igång :)

Senast redigerad av Alexander tis dec 01, 2020 23:36, redigerad totalt 1 gång.

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 23:30 Svara med citat
Hursomhelst är detta forum det äldsta i sitt slag o ännu aktivt. :ymparty:

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2020 23:48 Svara med citat
Du menar nog av de svenska forum som ännu är aktiva :-P ? Jo det är sant, inte globalt för där tror jag att tex Bloody-disgusting har legat i framkant & gjorde det för typ 20 år sedan :jason:

Jag hoppas verkligen att vi får många fler fina år av detta forum :mrgreen: Det är en fantatisk samlingsplats! :D

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 02, 2020 00:06 Svara med citat
Dom svenska, ja. :)

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 03, 2020 15:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12315Ort: Skåneland
Argento Rules >>> Okej så jag var medlem på darkdisc :)

Så kul att det var därvi lärde känna varandra :D

Riktigt kul med Rolle och dom italienska filmerna under bordet :mrgreen:

Alexander >>> Kul att du också minns uncut.dk :)

Kommer ni ihåg när Video Ferox låg på http://www.dahlman-group.com

InläggPostat: tor dec 03, 2020 17:20 Svara med citat
Gory-Glory skrev:
Alexander >>> Kul att du också minns uncut.dk :)

Hehe, nej det kan man nog inte säga att jag gjorde :P Du har nämnt forumet härinne nån gång, men när jag kollade upp deras hemsida för några dagar sedan så...ja lite som en öde stad som dyker upp i nån spaghetti-western! :mrgreen:

Men var folket där lika insatta som på Filmsamling/Ferox eller Skrackfilm? Var de tom bättre rentutsagt? :shock:

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 03, 2020 18:46 Svara med citat
Filmsamling/Video Ferox är nog mest för samlare av olika bolags släpp
än nå't annat. Jag å andra sidan är samlare av film o jag tittar oxå på
dessa. :ymparty:

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 03, 2020 18:54 Svara med citat
hatchet: Jo det kan nog många instämma i (och det är nog därför jag väntar med att hänga på Ferox tills jag blir typ 40 och eventuellt blir nyförälskad i gamla VHS-kassetter i! :) ) Tanken var mer om danskarna satt på mer kunskap generallt jämfört med de svenska forumen :shock:

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 03, 2020 22:27 Svara med citat
Var rätt länge se'n jag passerade dom 40, men jag skulle inte
vara intresserad av videokassetter om det inte var för innehållet. 8)

Nej, varför skulle danskarna sitta på mer kunskaper än svenskar
(eller vice versa)? Verkar inte rimligt. Forumsmässigt eller inte.

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 13, 2021 17:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör nov 08, 2003 19:02Inlägg: 380Ort: karlskrona
Alexander skrev:
Det här forumet hette ju först Splatterforum. De första användarna (admin först och främst) reggade sig i oktober 2003. I mars 2004 skulle forumet läggas ned (tidsbrist och allt var det var) men allt flyttades över till Skräckfilmsföreningen Suspiria som tog hand om allt som sparats, servrar etc & det blev "Skrackfilm.org" :) Lyckligtvis har ju forumet också funnits kvar, även efter att Suspiria lades ned och inte längre visade filmer här i Stockholm.

Wicked-splatter (som jag alltså hängde på) kom nog till världen ungefär samtidigt (minnet är luddigt men om de var "före" så var det inte mer än några månader iallafall)

EDIT: En intervju med David J från detta år, med lite info om hur WS (sedermera Swedish Gore Film Society kom till

Sedan kan säkert nån rätta mig, fanns säkert ytterligare något renodlat forum för skräck/kult redan dessförinnan (jag vet inte direkt när version 1.0 av Video Ferox drog igång tex)? Det lades ned 2005 & (fick ju Filmsamling.se som direkt uppföljare) men jag vet inte när det drog igång :)

Tjenixen alla! Jag är inte alls inaktiv (inte längre iaf). SweGore är aktiv på FB som skrevs innan... Wicked-Splatter blev SweGore. Vi var väldigt stora och recenserade mycket film, dock blev det för mycket för en person att driva och bekosta allt. Samtidigt som detta fick jag barn och några år senare var med om lite privata problem som gjorde att sugen och lusten försvann.

Men både köp/sälj-forumet och SweGore på FB aktivt.

InläggPostat: ons jan 13, 2021 21:44 Svara med citat
Tjénis penis. :ymparty:

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 14, 2021 08:30 Svara med citat
hatchet Jaha, det var ett långt och givande svar, man kan nästan tro att du sitter och tjattrar på i Chat-tråden? :lol: :mrgreen: Inget illa menat 8)

Men kul att se en legend som dig David (jag leker "fanboy" eftersom du typ ledde in mig till WS gamla forum när jag gick i gymnasiet och efter det var jag helt nedkörd i depraveringen!), att du tittar förbi liksom! :D För ett (eller två?) år sedan såg jag något nyhetsreportage på tv, där man pratade om integritet/övervakning kopplat till IT och jag blev lite förvånad när man intervjuade en blond kille vid namn David Jacoby ("Vänta lite! Är det inte honom man stött på inne på diverse forum, typ det svenska Troma-forumet?! Namnet känns bekant!" slog det mig helt plötsligt :shock: :D )

Beklagar att du gått igenom en del trista saker, men att det är lite bättre nu? Kul som fan att Swegore inte är helt dött/borta :D (räknar man med "traditionella forum" som flyttat till FB så är WS/Swegore äldst tror jag!) Titta förbi lite då och då, eller brukar du dyka upp på evenemang som Den magiska biodagen eller liknande? :D

EDIT: Kan tillägga att danska forumet (Uncut) faktiskt fanns kvar! Det var jag som inte letade ordentligt! :oops:

http://www.forum-uncut.dk/

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 14, 2021 12:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör nov 08, 2003 19:02Inlägg: 380Ort: karlskrona
Alexander tack så mycket för de fina orden, att bli kallad legend, jag har spenderat snart 20 år på att driva skräck och skräckfilm i Sverige på olika sätt, som du säger så var (vad jag vet) Wicked-Splatter det första skräckfilmsforumet/plattformen på svenska.

Paralellt med mitt skräckintresse så var jag med och grundande #hack.se och skriv i olika "hackinggrupper". Detta resulterade att jag jobbat med IT-säkerhet professionellt i snart 25 år, det stämmer bra att jag syns ofta i TV-rutan där jag pratar om digitala hot :) Men det är en annan sak, här är jag för att prata om skräckfilm :)

SweGore är inte dött, sidan finns kvar, dock är det rätt mycket "skada" som skett då alla bilder blev raderade, men den finns på swegore.wordpress.com (domänen ska pekas om). Jag håller på med ett nytt projekt som heter skitfilm.se där jag tänkte recensera riktigt värdelös film då jag älskar B-film.

Livet går upp och ned hela tiden, men allt är bra tack :)

InläggPostat: lör jan 16, 2021 18:49 Svara med citat
swegore >>> Det ska bli riktigt kul att följa skitfilm.se :ymparty:

InläggPostat: ons jan 20, 2021 10:27 Svara med citat
Alexander skrev:
hatchet Jaha, det var ett långt och givande svar, man kan nästan tro att du sitter och tjattrar på i Chat-tråden? :lol: :mrgreen: Inget illa menat 8)
/

Var en hälsning, i all välmening. :D

Skräckfilm äger, då, nu o för all framtid! \m/

:ymparty:

Jo, så det vore sorgligt om allt bara rann
ut i sanden, rent forummässigt. :cry:

- That he did.
and
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 5
104 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori