Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  SPLATTERFILMERNAS SPLATTERFILMER!

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: mån mar 22, 2004 10:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis mar 02, 2004 11:24Inlägg: 218
Vilka är de mest blodiga filmer ni sett och vill rekommendera?

Jag rekomenderar bl a BAD TASTE,BRAINDEAD och CRADLE OF FEAR

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2004 10:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det finns många filmer som är tokblodiga... Braindead är en av dom.. Cradle of fear har också en hel del splatter i sig. Men jag tycker att splatter effekterna som De Rossi har tillverkat i fulcis zombierullar är fantanstiskt vackra att tilla på...

InläggPostat: mån mar 22, 2004 15:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Premutos hittar du mkt splatter i, Likaså Violent shit filmerna.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2004 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Tycker att Premutos är den mest underhållande. Das Komabrutale Duell är dock den blodigaste.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2004 18:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Premutos är bra!

InläggPostat: mån mar 22, 2004 20:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Ska tjata lite jag med :wink:

Premutos Premutos Premutos Premutos

InläggPostat: mån mar 22, 2004 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Black Past(den oklippta versionen, grotesk blodfest säger jag bara)
Premutos Der gefallene Engel
Burning Moon
Beyond the Limits

4 filmer av Olaf Ittenbach.
Behövs inte så mycket mera än det. ;)

Hunting Creatures(jag gillar den)
Rigor Mortis(det som finns är väldigt kul)
Anthropophagous 2000
Ice from the Sun(konstnärlig och slaskig=suveränt!)
Braindead
Flowers of Flesh and Blood! (Guinea Pig rules)

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 23, 2004 08:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Zombie Holocaust är riktigt blodig!

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 23, 2004 08:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Scenen med båtmotorn... Det vattnas i minnen på mej...

InläggPostat: tis mar 23, 2004 09:17 Svara med citat
munnen skulle det vara...

InläggPostat: tis mar 23, 2004 12:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Story of Ricky är extremt blodig, rolig och underhållande.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 23, 2004 13:23 Svara med citat
Det är den... Det är kul med flera meter höga blodkaskader...

InläggPostat: fre mar 26, 2004 12:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Slutet är kul, scenen då de stoppar rakblad i käften på Ricky och slår honom just på käften efteråt skapligt många gånger är bra.
Tycker dock att Ricky har en mycket underlig läkförmåga i filmen.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2004 12:32 Svara med citat
Han måste vara medlem i SLRF. det vill säga SjälvLäkarnasRiksFörbund...

InläggPostat: fre mar 26, 2004 13:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis mar 23, 2004 18:43Inlägg: 123Ort: Ronneby
Zombie 90 är ju rätt härlig. Har inte sett Premutos än som jag tror kommer att vara bättre.

Min dvdsamling: http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... asse+mongo
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2004 13:05 Svara med citat
Men för fan.. Ta inte upp den där skitfilmen Zombie 90 igen..... DEN SUGER...

InläggPostat: fre mar 26, 2004 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Men Giallo, va inte så hatisk mot Schnaas nu. Innerst inne älskar du honom och hans filmer :)

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2004 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ja, det gör nog alla. :)
och zombie 90 är ju betydligt blodigare än många s.k splatterfilmer jag har skådat i mina dagar och betydligt mer underhållande än många amerikanska skräpskräckisar jag genomlidit, alltså förstår jag inte varför den inte skulle höra hemma här? det är ju en riktigt tuff film helt enkelt. :)

InläggPostat: fre mar 26, 2004 16:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Har bytt till mig Zombie 90 av Giallo.... Ska försöka se klart den under året, i små små portioner så jag inte får en stroke på riktigt! :wink:

InläggPostat: fre mar 26, 2004 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
är det VHS eller en finfin DVD du har bytt till dig? och givetvis bör den avnjutas i sin helhet, en redig dos när man är på rätt humör.

InläggPostat: lör mar 27, 2004 00:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis mar 23, 2004 18:43Inlägg: 123Ort: Ronneby
Vad är det för fel på Zombie 90? den är ju underhållande som fan.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 01:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Corpsegrinder skrev:
Vad är det för fel på Zombie 90? den är ju underhållande som fan.

Det enda som är bra med Zombie 90 är den engelska dubbningen. Den är verkligen riktigt rolig... i tio minuter. Sedan följer de mest trötta, utdragna våldsscener jag någonsin sett.Jag har absolut inget emot extrema våldsfilmer men i Zombie 90 blir det fruktansvärt tråkigt då hela filmen består av våld. Liiiite handling skulle faktiskt uppskattas.

som en parantes kan jag nämna att jag klippte in 8 sekunder av Zombie 90 i mitt film projekt arbete i Gymnasiet, något som jag personligen tyckte var hysteriskt kul. Bör jag ens nämna att jag fick IG? :D

InläggPostat: lör mar 27, 2004 01:32 Svara med citat
Jo, det är grymt stabilt... kan hålla med att det är rätt drygt emmelanåt men jag tycker det är rätt underhållande ocksp.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 02:00 Svara med citat
Kan nästan hålla med om att den är riktigt dålig...
Men jag tycker fortfarnade den är riktigt underhållande..

Senast redigerad av Corpsegrinder lör mar 27, 2004 14:19, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2004 08:41 Svara med citat
metmask skrev:
är det VHS eller en finfin DVD du har bytt till dig? och givetvis bör den avnjutas i sin helhet, en redig dos när man är på rätt humör.

En finfin dvd, har ingen vhs spelare så jag hade inte haft någon större nytta av de!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
102 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori