Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Hylla filmer som man inte har sett?

Hylla filmer som man inte har sett?

Ja det är en självklarhet
0%
[ 0 ] 0%

Nej verkligen inte
93%
[ 13 ] 93%

Ser inte på film utan läser mig till vad som är bra
0%
[ 0 ] 0%

Har ingen egen åsikt utan litar på att andra vet vad som är rätt
7%
[ 1 ] 7%

Antal röster : 14
InläggPostat: fre mar 04, 2011 11:21
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Är det ok att hylla filmer som man inte sett som det bästa som någonsin har gjorts?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 04, 2011 11:22
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Nej verkligen inte

Tex som The Kings Speech :(

InläggPostat: fre mar 04, 2011 11:24
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Är det första gången du besökt detta forumet eller? :wink:
Det både hyllas & dissas filmer man inte sett på daglig basis

InläggPostat: fre mar 04, 2011 11:30
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag brukar i allafall se filmen i fråga innan jag uttalar mig :wink:

Samma gäller att såga osedda filmer

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 04, 2011 13:00
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Absolut inte. Förväntningar är en sak men att säga att en film ÄR bra eller dålig innan man sett den är ju inte rimligt någonstans alls. Såvida ingen råkar vara synsk då... Visst kan jag anta att den nya romantiska komedin är dålig då det inte hör till det jag vanligtvis ser, eftersom det jag sett innan i den genren inte varit särskilt bra i mitt tycke, men det är ren och skär trångsynthet att säga att den är dålig om jag inte ser den.

InläggPostat: fre mar 04, 2011 13:56
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Nä, don´t belive the hype.

InläggPostat: fre mar 04, 2011 14:22
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
rogerxy skrev:
Är det första gången du besökt detta forumet eller? :wink:
Det både hyllas & dissas filmer man inte sett på daglig basis

Det är det uppenbart INTE:

dr alban

30, 2005 13:51

Han har hängt med här länge så han borde ha lärt sig detta vid detta laget. :P

Men håller med roger, det hyllas och dissas filmer hela tiden.
Både i media, på forum, på internet och med folk man pratar med.

Ozzy skrev: Man kan anta att den nya romantiska komedin är dålig.

Det är ju århundradets understatement med tanke på att det ALDRIG någonsin har gjorts någon bra romantisk komedi.

InläggPostat: fre mar 04, 2011 14:25
Fast dom som hyllar och dissar har sett filmerna innan dom gör det till skillnad från dig, fast å andra sidan så kan ju du löjligt mycket om film och behöver inte se dom för att veta vad som är bra

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 04, 2011 14:33
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
Där har du allt FEL, hur tror du att en HYPE startas???

Det görs ju genom att flera personer förväntar sig något speciellt utav en film och sedan skrivs det ännu mer om filmen och så byggs förväntningarna upp ännu mera.

Och sedan när själva filmen kommer så antingen stämmer det som folk har trott om filmen eller så blir det en besvikelse.

Som Severin sa: Don´t belive the hype

Ang. filmen Gory-Glory sa: The Kings Speech

Jävla Rappakalja till skitfilm och hyllad över hela världen.

InläggPostat: fre mar 04, 2011 14:50
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Kan vara bra att spara på superlativen tills man har sett filmen det gäller.

InläggPostat: fre mar 04, 2011 14:53
Men hur ska annars skitfilmer kunna bli överhypade?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 04, 2011 16:14
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Argento Rules skrev:
Det görs ju genom att flera personer förväntar sig något speciellt utav en film och sedan skrivs det ännu mer om filmen och så byggs förväntningarna upp ännu mera.

Att ha förväntningar är inte samma sak som att hylla och höja till skyarna som årets bästa film etc.

Argento Rules skrev:
Det är ju århundradets understatement med tanke på att det ALDRIG någonsin har gjorts någon bra romantisk komedi.

Har du sett alla? :shock:

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 04, 2011 18:42
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Don´t belive the hype betyder då rimligtvis att man inte ska gå på allt man hör om en film innan man sett den, det borde då vara åt båda hållen. Om jag hör att en film är usel av många så kan jag fortfarande inte säga det innan jag sett den, likaså om många säger att "detta är årets bästa film" så kan jag lika lite säga att det är så, innan jag sett den :wink:

InläggPostat: fre mar 04, 2011 21:06
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Jag är inne på att förväntningar på en film kan man ha, men betygsätta innan man har sett den, hylla eller såga, är fel.

Ozzy skrev:
Om jag hör att en film är usel av många så kan jag fortfarande inte säga det innan jag sett den, likaså om många säger att "detta är årets bästa film" så kan jag lika lite säga att det är så, innan jag sett den
Precis, men jag tycker att man kan säga, "nej, jag tror inte att den är bra" eller "jag tror att denna film kan bli väldigt bra". Om man har läst handlingen om filmen eller sett en trailer som tilltalar en. Sen betyder det ju inte att det man tror alltid blir rätt om man tar sig tid och tittar på filmen. Det kan ju visa sig att den var mycket sämre än vad man trodde eller bättre.

InläggPostat: lör mar 05, 2011 07:53
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Argento Rules skrev:

Ozzy skrev: Man kan anta att den nya romantiska komedin är dålig.

Det finns MASSOR av bra romantiska komedier. Det viktiga tror jag är att se en film för vad den är...

Som sagts tidigare är det väl en sak om man förväntar sig mycket av en film men att hylla en film man ej sett eller som inte ens är klar än känns inte vidare seriöst!

Men sen gör väl alla som de vill...

InläggPostat: lör mar 05, 2011 09:27
Det var nog ett dåligt exempel av mig, det finns säkert flera som är bra och jag har säkert sett flera själv, kommer bara inte på någon just nu! Jag menade helt enkelt att jag kan förvänta mig att en viss film är bra/dålig beroende på vad jag läst om den innan eller vilken typ av film det är, men det är som sagt förväntningar enbart. Jag kan dock inte hävda att den ÄR bra eller dålig innan jag sett den, och det gäller förstås alla kategorier av film!

InläggPostat: lör mar 05, 2011 14:26
Ozzy skrev:
Jag menade helt enkelt att jag kan förvänta mig att en viss film är bra/dålig beroende på vad jag läst om den innan.

EXAKT!!

I det senaste fallet med filmen Inbred så skrev jag - Inbred - 2011 års BÄSTA film???

Har JAG sagt att det ÄR det??
NÄ, jag ställer frågan 2011 års bästa film??

Vidare skriver jag - Snart kommer en film som VERKAR sanslöst grym och bra.

Fattar inte ens att jag orkar bry mig om att förklara för de 2-3 personerna som verkar reta upp sig på hur jag formulerar saker.

Tänk om alla skulle reta upp sig på vad folk skriver hela tiden, då skulle det inte vara annat än klagande här och det är det ju i och för sig knappt heller.

InläggPostat: lör mar 05, 2011 14:30
Kanske dags att formulera bättre så du slipper gnäll ;)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 05, 2011 14:40
Har inga motton direkt i livet, men ett som jag ALLTID följer är att man ska ALDRIG ändra på ett vinnande koncept. :mrgreen:

Så ni får allt dras med mina underbara formuleringar vare sig ni gillar dom eller ej. :ymparty:

InläggPostat: lör mar 05, 2011 14:42
Och att acceptera och respektera andras åsikter är inte för dig

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 05, 2011 15:05
Du är BRA lustigt du!!!

Tror du på fullaste allvar bara för att du inte gillar vad jag skriver att jag skulle ändra på det???

Det är ett fritt Sverige och rätten till att skriva vad vi vill är det som gör Sverige till ett bra land.

Om jag sa till dig att du ska sluta och klaga på allt hela tiden så tror jag ju knappast att du skulle sluta med det heller, det ligger ju i din natur att hela tiden klaga.

Vissa saker går helt enkelt inte att ändra på.

InläggPostat: lör mar 05, 2011 16:41
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Argento Rules skrev:
Ozzy skrev:
Jag menade helt enkelt att jag kan förvänta mig att en viss film är bra/dålig beroende på vad jag läst om den innan.

EXAKT!!

I det senaste fallet med filmen Inbred så skrev jag - Inbred - 2011 års BÄSTA film???

Har JAG sagt att det ÄR det??
NÄ, jag ställer frågan 2011 års bästa film??

Vidare skriver jag - Snart kommer en film som VERKAR sanslöst grym och bra.

Du skrev också följande, i den här tråden till råga på allt, som inte direkt tyder på att du INTE dömer filmer på förhand. Kallar du det också ett vinnande koncept eller är det kappvänderi du sysslar med nu? Det är inte första gången dina forutfattade meningar orsakar livliga debatter och jag har själv debatterat detta högljutt med dig förut. Efter ett antal PM kom du plötsligt på att du hade menat något helt annat än det du skrev. Vinnande koncept? Att uttrycka sig så flummigt at man senare kan hävda at man menade något annat, skojade eller ironiserade?

Argento Rules skrev:

Mina primära bloggar:
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 05, 2011 16:42
Jag respekterar i alla fall andras åsikter hur dumma dom än är, Jag aaccepterar att du inte gillar mina åsikter men då behöver jag inte gilla dina åsikter.

Har insett att det är meningslöst att diskutera med dig för du har ju ändå alltid rätt.

Men av omröstningen att dömma så är det du som har jävligt fel när du hyllar filmer som du inte har sett, Att vara förväntansfull och hoppas att en film ska vara bra ÄR INTE samma sak som att hylla den som det bästa som någonsin har gjorts när man bara har läst vad nån har skrivit på ett forum.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 05, 2011 16:46
Med risk för fortsatt pajkastning låser vi nu tråden.

Mina primära bloggar:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
24 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori