Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Djurplågeri i film

Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
InläggPostat: tor apr 27, 2006 14:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
pepe skrev:
Ett par ligger och pippar, och i mellan dom lägger dom två levande höns som blir krossade.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 15:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Jag tycker inte om att se djur bli dödade eller plågad på film men jag tycker även det är överdrivet att klaga och idiotförklara filmer för det också.
Ska vi idiotförklara alla bilar och bussar, eftersom miljontal djur blir dödade av fordon varje år?

Så även om jag inte gillar att se det så kan jag inte moraliskt sett, förkasta filmer som har med det i handlingen av en eller annan anledning

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
NIN skrev:
Jag tycker inte om att se djur bli dödade eller plågad på film men jag tycker även det är överdrivet att klaga och idiotförklara filmer för det också.
Ska vi idiotförklara alla bilar och bussar, eftersom miljontal djur blir dödade av fordon varje år?

Så även om jag inte gillar att se det så kan jag inte moraliskt sett, förkasta filmer som har med det i handlingen av en eller annan anledning

Jag håller med om att man inte ska idiotförklara filmer för att dom har med djurplågeri, jag tycker Cannibal Holocaust är skitbra även fasst dom har djurplågeri i den. Men jag anser att det är helt onödigt, sadistiskt och jävla dumt och att jämnföra det med trafik är ju ganska konstigt eftersom i filmer är det nått männiksorna har valt. I trafiken är det olyckshändelser.
Så ser jag det!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 17:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
NIN skrev:

Jag håller med att filmerna kanske inte behöver idiot förklaras, har själv en hel del av dom här filmerna i min samling, många är väldigt bra filmer, men just dom scenerna är så jävla onödiga. Sen kan man inte jämföra djurplågeri på film med djur som dödas i trafiken eftersom det är olyckor, vilket djurplågeri på film inte är.

InläggPostat: tor apr 27, 2006 19:29 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
Angående Pink Flamingos stämmer det inte att Divine käkar/tuggar på en riktig hundskit?

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
babydamien skrev:
Jag vet inte om Sam Peckinpah´s The Wild Bunch har nämnts, men i inledningen får man se ett gäng ungar som lägger ner en skorpion i en myrstack, och myrorna attackerar och dödar skorpionen. Jag älskar filmen, men jag hatar den scenen.

Inte nog med det.
När de tröttnat på leken så tänder de eld på dem med.
Älskar den filmen med :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
smulan skrev:
Jag håller med om att man inte ska idiotförklara filmer för att dom har med djurplågeri, jag tycker Cannibal Holocaust är skitbra även fasst dom har djurplågeri i den. Men jag anser att det är helt onödigt, sadistiskt och jävla dumt och att jämnföra det med trafik är ju ganska konstigt eftersom i filmer är det nått männiksorna har valt. I trafiken är det olyckshändelser.
Så ser jag det!

Nja, jag skulle kunna hävda att för att människan har byggt vägar där djur finns så är det inte en ren olycka. Men det blir för mycket tugg om det hela så jag skiter i det

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
NIN skrev:

Det jag mest ogillar med djurplågeri i film är att de plågas för att underhålla oss. Folk dör också i trafiken men det gör inte Bumfight filmerna mindre förkastliga för det.
Kan bara tala för mig själv förstås och tråden har inte syfte att skapa debatt om för och emot. Se det mer som en informativ tråd för dom som helst undviker dessa filmer. Jag mår tex väldigt dåligt av sådana scener.
(gäller främst däggdjur) Kam lungt se en klippt film istället. Gäller inte bara djur-djur, utan även människor(många drar ofta slutsatser att "djurvänner" med sina åsikter hellre ser människor som plågas eller dör).

En sak till, jag idiotförklarar varken filmer eller personen bakom. Polanski är en av mina favoriter fast han har djurplågeri med i Bitter Moon och hans affär med en 13-åring. Vill bara inte se nått av det.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 21:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 17, 2004 22:33Inlägg: 105
NIN skrev:
smulan skrev:
Så ser jag det!

Nja, jag skulle kunna hävda att för att människan har byggt vägar där djur finns så är det inte en ren olycka. Men det blir för mycket tugg om det hela så jag skiter i det

Inte alls samma sak, jag förstår inte hur du kan se kopplingarna. Djuren på film dödas för filmens skull. Vi bygger vägar för att transportera oss, något vårt samhälle inte skulle klara sig utan. Menar du att vägarna byggts för att man vill döda djur? Däremot kan vi gott klara oss utan att riktigt djur dödas på film (eller ofta plågas till döds), det enda de scenerna gör för mig är att försämra filmupplevelsen.

Jag säger inte att alla filmer med djurplågeri är usla, men hur mycket bättre blir filmen egentligen för att riktiga djur offras i den?

InläggPostat: tor apr 27, 2006 22:47 Svara med citat
Bleichman skrev:
Inte alls samma sak, jag förstår inte hur du kan se kopplingarna. Djuren på film dödas för filmens skull. Vi bygger vägar för att transportera oss, något vårt samhälle inte skulle klara sig utan. Menar du att vägarna byggts för att man vill döda djur? Däremot kan vi gott klara oss utan att riktigt djur dödas på film (eller ofta plågas till döds), det enda de scenerna gör för mig är att försämra filmupplevelsen.

Jag säger inte att alla filmer med djurplågeri är usla, men hur mycket bättre blir filmen egentligen för att riktiga djur offras i den?

Som sagt, jag äter kött dagligen och därmed sponsrar att djur dödas. Så jag har svårt att moraliskt sett bli extremt upprörd.

Nja, det är ju inte så enkelt. Om man bara äter grönt, så odlas det på en mark och när man odlar det så KOMMER man döda djur. Samma som när du åker på vägen, reser, går i gräset på sommaren, etc. Djur kommer att då, och om man anser det är värrew med en skölpadda som dör på film än att pelle går i gräset och dödar flera 10-tal djur så är det upp till var och en.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 22:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Fast Pelle dödar ju inte djuren med mening och vill inte chocka åskådarna genom att plåga djuren. I diverse kannibalfilmer dör ju djuren för att man vill väcka uppståndelse eller chocka tittaren. Man väljer att plåga ett djur, döda det och sen filma det för att visa upp vad man har gjort.

Fast man kan ju prata länge om det här. Vad man än gör så finns det ju risk att man skadar djuren.

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 12:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Nu när vi ändå är igång, vad tycker ni om idioterna i Wild Boyz på MTV som håller på och juckar och kör upp fingrarna i diverse kroppsöppningar på djur? Är det bara jag, eller är det lite tidelags varning på dom? Det ska ju också vara nån form av underhållning, inte för att jag förstår varför någon skulle kunna tycka att det är kul.

InläggPostat: fre apr 28, 2006 12:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
babydamien skrev:
Nu när vi ändå är igång, vad tycker ni om idioterna i Wild Boyz på MTV som håller på och juckar och kör upp fingrarna i diverse kroppsöppningar på djur? Är det bara jag, eller är det lite tidelags varning på dom? Det ska ju också vara nån form av underhållning, inte för att jag förstår varför någon skulle kunna tycka att det är kul.

de är ju bara några jävla mongon 8)

Det där låter riktigt sjukt, de har ju sagt i nåt avsnitt "Vi vill absolut inte göra djuren illa" :? :evil:

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 12:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Allmän sabotör skrev:
babydamien skrev:

de är ju bara några jävla mongon 8)

Det där låter riktigt sjukt, de har ju sagt i nåt avsnitt "Vi vill absolut inte göra djuren illa" :? :evil:

Dom säger det i eftertexterna. Precis efter det så får dom spö av apan.
Den apan har sjukt bra tajming.
För det mesta så tycker jag att dom utsätter sig själva och inte djuren för obehag. Men vid ett flertal gånger så går dom för långt känns det som.

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 16:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
babydamien skrev:

Usch... :x

InläggPostat: fre apr 28, 2006 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 30, 2005 00:57Inlägg: 1477
babydamien skrev:

Hhahahahahahah ....jag tycker det är skitkul :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 17:45 Svara med citat
ichi skrev:

på vilket sätt är det kul :?:

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 18:32 Svara med citat
babydamien skrev:

ichi skrev:
Vad är det som är skitkul med det??? Ser inte det roliga i det. Nu precis tog dom en sjögurka och låtsades att det var en k*k som dom runkade av tills den sprutade ut en vit vätska som den använder som försvar. Är inte det bara jävligt sjukt och vidrigt?? En sak om dom låter sig bli bitna av ormar eller få stryk av apor, men att låtsas att man har sex med dom eller ligger och smeker och stoppar in fingrarna i kroppsöppningar, det är fan inget friskt beteende!!! :evil:

InläggPostat: fre apr 28, 2006 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
babydamien skrev:
babydamien skrev:

ichi skrev:
Vad är det som är skitkul med det??? Ser inte det roliga i det. Nu precis tog dom en sjögurka och låtsades att det var en k*k som dom runkade av tills den sprutade ut en vit vätska som den använder som försvar. Är inte det bara jävligt sjukt och vidrigt?? En sak om dom låter sig bli bitna av ormar eller få stryk av apor, men att låtsas att man har sex med dom eller ligger och smeker och stoppar in fingrarna i kroppsöppningar, det är fan inget friskt beteende!!! :evil:

Jag håller med ichi där faktiskt.
jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste detta, inte alls pga vad baydamien skrivit utan din beskrivning av vad dem gjort/gör.
Bara tanken på att göra något sådant är ju befängd redan i sig så jag skrattar åt det.
Med andra ord så är det inte normalt att tänka ens på sådana saker än mindre utföra dem :shock:
Men det händer ju så vem är egentligen mest korkade ?
Vi som tittar, de som gör grejorna eller tv-bolagen som visar det ?

Det är ju som Kerman säger i Cannibal Holocaust -
Jag undrar vem som är de riktiga kannibalerna egentligen.
Vi eller dem ?

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 23:09 Svara med citat
lizzardking skrev:
Vi eller dem ?

Ja, de är ju såååå bra! Roliga är att massa blir upprörad av att se djur som blir plågade eller dödade men mäniskor spelar det visst ingen roll med.

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 29, 2006 09:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
svecaj skrev:
Angående Pink Flamingos stämmer det inte att Divine käkar/tuggar på en riktig hundskit?

Ja det stämmer, John Waters matade jycken med rostbiff och oxfilé i några dagar innan så att den skulle bli så god som möjligt. (Obs: Helt sant enligt Waters själv).

Så det var knappast plågsamt för hunden! :wink:

InläggPostat: lör apr 29, 2006 09:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Porco Bastardo skrev:
svecaj skrev:

Ja det stämmer, John Waters matade jycken med rostbiff och oxfilé i några dagar innan så att den skulle bli så god som möjligt. (Obs: Helt sant enligt Waters själv).

Så det var knappast plågsamt för hunden! :wink:

Oj då, högklassigt hundbajs med andra ord! :shock:

InläggPostat: lör apr 29, 2006 10:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
NIN skrev:
lizzardking skrev:
Vi eller dem ?

Ja, de är ju såååå bra! Roliga är att massa blir upprörad av att se djur som blir plågade eller dödade men mäniskor spelar det visst ingen roll med.

De där fascinerar mig också

InläggPostat: lör apr 29, 2006 10:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Peter Bark skrev:
NIN skrev:
lizzardking skrev:
Vi eller dem ?

Vi vänder på det:

Låt oss säga att djurens dödsfall skulle vara fejkade med hjälp av specialeffekter (Men ändå lika grafiska) och att alla människor i filmen verkligen blev dräpta i verkligheten...

Skulle det ändra någonting?

InläggPostat: lör apr 29, 2006 10:35 Svara med citat
Porco Bastardo skrev:
Peter Bark skrev:
NIN skrev:
lizzardking skrev:
Vi eller dem ?

Vi vänder på det:

Låt oss säga att djurens dödsfall skulle vara fejkade med hjälp av specialeffekter (Men ändå lika grafiska) och att alla människor i filmen verkligen blev dräpta i verkligheten...

Skulle det ändra någonting?
Skulle inte ändra på något. Hade varit lika hemskt. Ingen ska behöva sätta livet till för en film. Djur eller människa spelar ingen roll.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 10 av 12
295 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori