Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Djurplågeri i film

Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
InläggPostat: lör apr 29, 2006 14:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Porco Bastardo skrev:
Vi vänder på det:

Låt oss säga att djurens dödsfall skulle vara fejkade med hjälp av specialeffekter (Men ändå lika grafiska) och att alla människor i filmen verkligen blev dräpta i verkligheten...

Skulle det ändra någonting?

Nja, jag anser typ i mondo filmer lr liknade när man ser på riktigt döda människor. Men oavsett, så tycker jag det är intressant hur man blir så upprörd av se ett fåtal filmer som där djuren dör när man redan sett 10 000 tals människor död på film (fejk) och vetskapen att vi u europa idag döda flera 100 000-tals djur som aldrig ätes, utan grävs ner för att vi ska hålla bönder flytande.

Som sagt, jag gillar inte att se djur plågas alls, men har svårt att förkasta en film före detta, speciellt när det i flera fall rättfärdigars för konstens skull

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 29, 2006 20:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag gillar inte i hellre se djur lida varken på film eller i verkliga livet men trots det så älskar jag Cannibal Holocaust och The Wild Bunch, båda innehåller djurscener dock den ena värre mycket värre än den andra och jag tycker att de scenerna som förekommer där ökar på styrkan i filmernas budskap.
I båda fallen är det att alla är kapabla att döda, både djur som människor, vuxna som barn (The Wild Bunch) osv.

Så för mig på något vis rättfärdigar det scenerna mer där än de till exempel gör i Cannibal Ferox där de bara känns som att de är inslängda för att visas utan mening.

Men detta är en väldigt svår fråga, utan sina djurscener hur effektiv hade Cannibal Holocaust varit egentligen ?
Och hur effektiv hade början på The Wild Bunch varit om man inte hade fått se barnen plåga djuren samtidigt som de vuxna slaktar varandra inne i staden ?
I båda fallen så ökar dessa scener på realismen i filmerna, tycker jag i allafall.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2006 08:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
lizzardking skrev:
Jag gillar inte i hellre se djur lida varken på film eller i verkliga livet men trots det så älskar jag Cannibal Holocaust och The Wild Bunch, båda innehåller djurscener dock den ena värre mycket värre än den andra och jag tycker att de scenerna som förekommer där ökar på styrkan i filmernas budskap.
I båda fallen är det att alla är kapabla att döda, både djur som människor, vuxna som barn (The Wild Bunch) osv.

Så för mig på något vis rättfärdigar det scenerna mer där än de till exempel gör i Cannibal Ferox där de bara känns som att de är inslängda för att visas utan mening.

Men detta är en väldigt svår fråga, utan sina djurscener hur effektiv hade Cannibal Holocaust varit egentligen ?
Och hur effektiv hade början på The Wild Bunch varit om man inte hade fått se barnen plåga djuren samtidigt som de vuxna slaktar varandra inne i staden ?
I båda fallen så ökar dessa scener på realismen i filmerna, tycker jag i allafall.
Även om jag hatar att se djur lida och dödas för en films skull, så måste jag medge att du har rätt, har precis sett om båda filmerna, hade inte sett dom på väldigt länge. T.ex så hade Canninbal Holocaust aldrig varit en så stark och obehaglig film som den faktiskt är om det inte varit för djurslakten, obehagskänslan biter sig fast ordentligt och släpper inte förrens långt efter filmens slut. Samma gäller för The Wild Bunch, som inte är nån slick och stylish western film, utan en jävligt skitig och brutal sådan, och början förstärker brutaliteten i filmen. 8)

InläggPostat: sön apr 30, 2006 19:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Skönt att höra vi är överens :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2006 21:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
lizzardking skrev:
Skönt att höra vi är överens :wink:
Vi är överens, lizzman. :wink: Kanske dags att lägga ner detta och diskutera film istället för djurplågeri. :)

InläggPostat: sön apr 30, 2006 21:25 Svara med citat
Jävligt bra förslag det :P

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2006 21:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Sluta spamma nu grabbar, annars måste jag höra av mig till Jonas Wahlström på Skansen akvariet! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2006 21:31 Svara med citat
The Shape skrev:
Sluta spamma nu grabbar, annars måste jag höra av mig till Jonas Wahlström på Skansen akvariet! :wink:

:lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 06:19 Svara med citat
The Shape skrev:
Hahaha. :lol:

InläggPostat: mån maj 01, 2006 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 23, 2005 14:02Inlägg: 132Ort: Örebro
Toxic Avenger, scenen då hunden ligger på golvet och blöder.
Den är rätt rå tycker jag, även fast jag har sett värre.

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... /Billy%20W

"Who died and made you fucking king of the zombies?" - Nick Frost
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 23:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Det är allt lite synd om hajen i Jaws, på slutet!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 02, 2006 07:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
The Shape skrev:

Helt klart, men han kom ju tillbaks tre ggr! I den sista var han ju dessutom ute efter hämnd...! :shock:

InläggPostat: tis maj 02, 2006 09:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Billy W skrev:
Toxic Avenger, scenen då hunden ligger på golvet och blöder.
Den är rätt rå tycker jag, även fast jag har sett värre.

jo det har jag också tyckt, snubben som spelar Leroy (den rånare som skjuter hunden) fick jävligt mycket kritik och hatbrev för rollen.

Men den är ju fejkad, hunden hade fått lära sig att glida på golvet och inälvorna var spaghetti och köttfärs som man la på den.

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 02, 2006 18:26 Svara med citat
Haiylund skrev:
The Shape skrev:

Helt klart, men han kom ju tillbaks tre ggr! I den sista var han ju dessutom ute efter hämnd...! :shock:

Bastards!!
Don´t fuck with Bruce :twisted: :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 05, 2006 09:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Haiylund skrev:
The Shape skrev:

Är de inte en hon?
Den e ju mamma i 3an iaf ;)

InläggPostat: fre maj 05, 2006 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
AndiOne skrev:
Haiylund skrev:
The Shape skrev:

Är de inte en hon?
Den e ju mamma i 3an iaf ;)

Hm, han (?) heter ju faktiskt Bruce... 8)

InläggPostat: sön maj 21, 2006 00:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Det djurvåld jag har svårast för på filmer jag har i hyllan är när Ivan Rassimov äter aphjärna i Man From Deep River samt sköldpadde och gnagarscenerna i Holocaust. Mondo håller jag mig borta ifrån helt och hållet.

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 15:28 Svara med citat
Ferox
Nu när vi äntligen var överens här inne så kommer du och startar upp allt igen :twisted: :lol: :wink:

Mondo är inte endast djur men det är inte för alla, det kan jag intyga :|
Starka filmer men jävligt grymma.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 15:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
lizzardking skrev:
Ferox
Nu när vi äntligen var överens här inne så kommer du och startar upp allt igen :twisted: :lol: :wink:

Mondo är inte endast djur men det är inte för alla, det kan jag intyga :|
Starka filmer men jävligt grymma.

Hehe... var tvungen att fack shitt app lite. :twisted:

Nej, jag vet att det inte endast är djur det handlar om men jag är för kvackelmagad för att glo på sånt. Kanske jag skulle vilja se Sweden-Heaven or Hell eller Women Of the World däremot. Inget mer. Gluttade på trailern till Africa Addio och hoppade av ilska. Men det är ju bara att låta bli att kolla på dom så är problemet löst.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 15:39 Svara med citat
Africa Addio är hemsk men även så otroligt bra tycker jag.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 16:25 Svara med citat
lizzardking skrev:
Africa Addio är hemsk men även så otroligt bra tycker jag.

Kanske pallar att se den när man blivit ännu lite torrare bakom öronen. :)
Som det ser ut idag är det ingen prioritet med mondo.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 18:32 Svara med citat
Fortsätt att injincera Franco så är du snart där :lol: :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 19:35 Svara med citat
lizzardking skrev:
Fortsätt att injincera Franco så är du snart där :lol: :wink:

Jag antar det, ja. :D

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 20:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Såg Cannibal Ferox igår, skitbra film men onödigt mycket våld mot djur...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 07, 2006 22:00 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre jun 02, 2006 19:11Inlägg: 75
Men Behind the Sun: Våld mot katt (snuff)
Hajen: Våld mot haj :lol: :lol: :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 11 av 12
295 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori