Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Djurplågeri i film

Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
InläggPostat: ons jun 07, 2006 23:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
smulan skrev:
Såg Cannibal Ferox igår, skitbra film men onödigt mycket våld mot djur...

Mjoo, men inte mer än i Holocaust om jag minns rätt.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 08, 2006 08:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
bosse skrev:
Men Behind the Sun: Våld mot katt (snuff)
Hajen: Våld mot haj :lol: :lol: :lol:

Jaa, de är elaka mot Bruce... 8)

InläggPostat: tor jun 08, 2006 09:26 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre jun 02, 2006 19:11Inlägg: 75
jepp, hehe

InläggPostat: sön jun 11, 2006 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Robin skrev:
smulan skrev:

Längesen jag såg Holocaust nu men det är nog lika mycket i Ferox iallafall... Det är onödigt i båda.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 12, 2006 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
smulan skrev:
Robin skrev:
smulan skrev:

Längesen jag såg Holocaust nu men det är nog lika mycket i Ferox iallafall... Det är onödigt i båda.

Cannibal Ferox är en av mina absoluta favoritfilmer! Ser den hellre än Holocausten. Mest för att den helt saknar Holocuastens seriösa pretantioner och siktar på pur exploitation. Härligt! 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 05, 2007 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Cannibal Ferox är den enda film jag sett som verkligen innehåller djurplågeri.
Fyfan vad dåligt jag mådde när dom köttade sönder den där sköldpaddan.

InläggPostat: mån mar 05, 2007 23:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Tänker nog på Holocaust där.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 06, 2007 06:45 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön dec 14, 2003 19:21Inlägg: 181
Fast i Ferox är det också en sköldpadda som får smaka på kniven.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 06, 2007 08:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Se där så lätt man förtränger dåliga saker.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 23:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Vill se "Man Behind The Sun"

Senast redigerad av Bollyn tis jan 13, 2009 23:38, redigerad totalt 1 gång.

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 23:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Fullkomligt onödigt med våld mot djur i film ja. Är endast för att folk ska snacka om filmerna. Av någon bisarr anledning blir folk MER nyfikna & ivriga att se filmerna....kanske inte så överraskande. Men chockerande.

Går (och gick) att göra snygga effekter om man nu så promt måste ha slaktade, lidande djur i filmer. Men nä, blir ju inte lika mkt snack om filmen i fråga då. *suck* Förstår inte ens hur de ens kan tänka tanken att plåga ett djur i filmer? Vad fan rör sig i skallen då man skriver in i manuset "slänga in en livslevande katt bland hungriga råttor & se på medans den lider & dör en långsam död"

Mår fan illa.

Är FAN så synd på C.H som annars är en j-la bra film, att de skjuter grisen, - bara för att - totalt j-la onödigt. Sköldpaddan är vidrigt det med. Har sett filmen 1ggr, velar fram o tillbaka på att göra mig av med den. Vet inte om jag någonsin kommer att se om den p.g.a dessa 2 scener....

En DJÄVULSKT bra film m. 2 scener som det känns moraliskt fel att se. Känns fel att äga skiten. Men en ack så bra film...*gnöööl*

:x

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2009 00:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Har man Grindhouse Releasings 2-discsutgåva av
CH så kan man välja o se "Animal Cruelty-Free Version".
Den är 5 min. kortare.

Ska nämna ett exempel på en film (en giallo) med fejkade lemlästade hundar som många faktiskt trodde var riktiga hundar: Lucio Fulcis Lizard in a Woman's Skin fr. 1971. Fulci åtalades för detta tills SPFX-makaren Carlo (King Kong/Alien/E.T.) Rambaldi kom till rätten med hunddockorna..

Så det går o fejka så'na scener där djur dödas o få det att se äkta ut.

Senast redigerad av Ketcham fre jan 23, 2009 15:42, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2009 13:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
"Man behind the sun" var ju riktigt dårlig, spolade igenom hela filmen.
Och så onödigt att låta en katta slaktas av råttor!

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2009 13:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Har man Grindhouse Releasings 2-discsutgåva av
C.H så kan man välja o se "Animal Cruelty-Free Version".
Den är 5 min. kortare.

Är riktigt bra att det finns. Så folk har ett val.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 12:08 Svara med citat
Det är väldigt många som undrar om ev. djurplågeri förekommer i Gummo;

Citera:
According to the American Humane Association, which monitors all on-set animal action:

There is a scene where a boy is seen carrying a dirty white cat by the scruff of the neck, towards a barrel. The cat is seen squirming as the boy approaches the barrel. He proceeds to submerge the cat in the barrel full of water, supposedly holding the cat down. The scene was shot in cuts. A real and a fake cat were used for this scene. A real cat was placed with the actor for the A to B shot walking to the barrel. The cat was very docile and the squirming seen demonstrated by the animal was actually the actor moving his wrist, to make it appear that the cat was agitated. The cat was only carried 35ft. and the shot took approximately 8 seconds. The barrel is void of any water when the boy is seen placing the cat inside. After the establishing shot of the real cat, the fake stuffed cat was brought in and the barrel was filled with water.

There is a scene where a dead black cat is seen hanging from a tree and Solomon and Tummler are hitting it with sticks. For this scene, a dead cat and a fake cat were used. The real cat was used to establish the close up shots and then replaced with the fake cat.

There is a scene where a black cat is seen lying dead in a field and the boys are seen shooting it repeatedly with a BB gun. In another scene, a boy is seen holding a dead black cat by the scruff of the neck, as he runs across a field. A fake cat was used for both of these scenes.

A fake cat was used to accomplish all of the following scenes: where a white cat is seen lying on the ground with flies flying around the body, where the boys are seen holding a dead cat while at a phone booth, and where Solomon and Tummler are seen placing what looks to be a dead stiff cat into a garbage bag.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 14:05 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Vet inte om Seed ( Slaktaren) har nämnts men den är helt åt helvete i början när han kollar på tv där dom stampar och misshandlar hundar med mera. Kollade bort direkt och var nära på att spola fram.

Jag antar att det är riktigt material från nån sån där video.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Ja det är från PETA om jag inte minns fel, riktigt vidrigt och så jävla onödigt av Boll. Ja det är verkligheten i många länder, framförallt hos kineserna, men det finns ingen som helst anledning att klippa in det i en skräckfilm.Han hävdar ju att det är i upplysningssyfte, och visst kanske många inte känner till det. Men det finns andra sätt, och det behöver inte ske i en skräckfilm för att höja chockfaktorn. Filmen i sig står faktiskt på egna ben.

InläggPostat: lör jul 16, 2011 17:07 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Ja fy fan säger jag. Det känns nästan overkligt på nåt sätt. Man tror inte det är sant.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 17, 2011 19:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Som vegan av etiska skäl sen snart ett decennium har jag inga problem med "djurplågeri" på film. Det sköldpaddan i Cannibal Holocaust utsattes för är inte mer meningslöst än det alla kycklingar utsattes för innan de blev mat för film-crewet. Jag har full förståelse om man tycker att det är jobbigt att titta på och därför inte vill se det, men jag tycker inte att det är någon moralisk skillnad på att under plågsamma former ha ihjäl ett djur för en films skull, eller för att det ska bli mat. I båda fallen handlar det ju att ha ihjäl något för människans njutnings skull. Tycker man att det är ok att plåga och döda miljontals djur för mat varje år borde man inte ha några problem med att ett mycket litet fåtal djur dödas för film.

*Brace for impact*

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 17, 2011 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Du har en poäng där, men likväl är det inte rätt att involvera det i film för att höja chockeffekten. Jag äter kött, och är fullt medveten om att oavsett vad jag skriver i frågan så blir det en dubbelmoral, så det är svårt att föra en kamp kring det för du har ju rätt i hur alla djur jag äter kan behandlas. Men jag tycker ändå inte att det är rätt att ta med det i film, jag och de flesta andra här köper produkter från tex Kina, men inte vill du ha med en bild på ungen som slavat fram dina flipflops när du köper dom?

I övrigt så är sköldpaddsscenen ganska lindrig i sammanhanget, den dör fort och påstås ha gått till mat. Det försvarar inte handlandet men om det pratas om djurplågeri i film så är det oftast den som kommer upp, och jag har själv levt fan om den scenen, men i jämförelse med många andra kannibalfilmer är den lindrig.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 12 av 12
295 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori