Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Filmer som ni skäms för att INTE ha sett....

InläggPostat: mån aug 20, 2012 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Jag är nyfiken på om det är några filmer som ni skäms för att INTE ha sett...Se så, alla filmexperter, är det några rullar ni helt enkelt missat trots att "alla" andra redan sett dem ? (och det är fritt fram med bortförklaringar också)

Som Argento-fantast måste jag erkänna att jag inte sett Four Flies on Grey Velvet: har den på två olika utgåvor på DVD, men ändå inte fått tummen ut att se den.. får väl skylla på att jag väntar på den rätta utgåvan (har inte köpt Shameless utgåva än så det är väl dubbel-skäms på mig antar jag)

Senast redigerad av Monkey mån aug 20, 2012 11:23, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 20, 2012 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Psycho :oops:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 20, 2012 11:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Pazzo skrev:
Psycho :oops:

Hmm, den blir ju svår att bräcka :shock:

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 20, 2012 11:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Oj, aj. Ja den går nog inte att slå. :)

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 20, 2012 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Såg den när jag var typ 11-12 år, men det räknas inte, så jag har inte sett den, skamligt nog.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 20, 2012 12:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Har inte sett Sagan om ringen filmerna, inte heller Gudfadern 2.

InläggPostat: mån aug 20, 2012 12:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12095Ort: Skåneland
Jag har inte sett C.H.U.D 1 & 2 och Sleeping Car :oops:

InläggPostat: mån aug 20, 2012 12:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Är nog rätt många som inte har sett dem Gory-Glory.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 20, 2012 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12095Ort: Skåneland
Okej det var ju tur att fler nog inte har sett dom filmerna :)

InläggPostat: mån aug 20, 2012 20:37 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Har faktiskt inte sett gudfadern filmerna. Har boxen ståendes i hyllan, men har ej fått tummen ur. Men nån gång så.

Finns även en drös Argento rullar som anses vara klassiker men som jag ej har sett. Gillar helt enkelt inte karln och hans filmer.

InläggPostat: mån aug 20, 2012 22:11 Svara med citat
Jag har inte heller sett dessa filmer :mrgreen:

Star Wars Episode 1, 2, 3
Harry Potter filmerna
Twilight filmerna
X-Men filmerna

Batman Begins
The Dark Knight
The Dark Knight Rises

Superman Returns

InläggPostat: mån aug 20, 2012 22:48 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Ska dock sägas att jag ej skäms för att jag missat/ej har sett en massa "måste" filmer. Har bara inte blivit av, eller så har jag struntat i att se dom helt enkelt :)

Och Star Wars är något jag verkligen inte tycker om, dom filmerna kommer jag nog aldrig att se. Inte min tekopp helt enkelt :)

InläggPostat: mån aug 20, 2012 23:54 Svara med citat
Jag gillade Star Wars riktigt mycket när jag var liten, sen så svalnade intresset för Star Wars

Ja det är så mycket film man väljer bort för att man hittar intressantare filmer att se på.

Sen en annan kul grej är tex om man säger till någon att man inte har sett på Harry Potter och Twilight så säger folk varför har du inte sett dom filmerna, dom har ju alla sett på, då svara jag med att har du sett på tex Cannibal Holocaust eller Zombie Flesh Eaters, vad är det för filmer svarar folk då, precis säger jag, du har inte sett filmer som jag har sett. :)

InläggPostat: tis aug 21, 2012 08:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jag såg Gudfadern-filmerna för första gången för två veckor sedan. Har inte heller sett "Psycho", hade i ärlighetens namn inte sett en enda Hitchcock-film för några veckor sedan. Har dock införskaffat en Hitchcock-box & börjat se filmerna i kronologisk ordning. Har sett två av hans tidigare verk & de har varit mer eller mindre skit.... hoppas att det blir bättre längre fram.

InläggPostat: tis aug 21, 2012 10:17 Svara med citat
Vänta bara tills du får se Vertigo från -58. Ett mästerverk.

Jag har inte sett Citizen Kane.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 21, 2012 10:21 Svara med citat
Citizen Kane såg jag i skolan när jag gick på en filmkurs för några år sedan.

InläggPostat: tis aug 21, 2012 10:26 Svara med citat
Ja det är ju en sådan film som alla verkar ha sett och som man borde se. Speciellt om man är filmintresserad. Får glida ner på biblioteket och låna den någon dag.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 21, 2012 10:39 Svara med citat
Okej jag har inte sett en enda Witchcraft film

InläggPostat: tis aug 21, 2012 14:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Glory, hur i hela *** kan du skämmas för att INTE ha sett Twilight? Varje vuxen man som faktiskt har sett dem är de som bör skämmas.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 21, 2012 16:10 Svara med citat
utan_armar >> Precis, man ska väl som sagt hellre skämmas om man har sett på Twilight :mrgreen:

Jag minns någon som sagt om Twilightfilmerna, han fick inte det att gå ihop med att det är vampyrfilmer med att det bara är killar med bar överkropp i filmerna, det ska ju vara nakna tjejer i vampyrfilmer, men det är det inte i Twilight, så man ser ju vem filmerna vänder sig till, dvs tonårstjejer och gaykillar :mrgreen:

InläggPostat: fre aug 24, 2012 15:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Gudfadern rullarna har jag inte sett... :oops: Inte heller Citizen Kane...

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 25, 2012 21:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Gudfadern-rullarna är riktigt grymma. Del 3 har tyvärr inte samma charm som de två första delarna men är ändå bra. Rekommenderar att ni tar er tid och ser dom snarast.

InläggPostat: sön aug 26, 2012 21:22 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån aug 20, 2012 13:20Inlägg: 39
Apocalypse Now... :oops:

Eller ja, såg den på tv en gång för mer än 5 år sen och minns inte mycket..

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 27, 2012 13:41 Svara med citat
Nu har jag i alla fall sett Psycho, så nu behöver jag bara skämmas för Gudfadern 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 07, 2012 17:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Sixth sense har jag missat. Borde man kanske ha sett.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
34 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori