Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Vilken Fredag är bäst???

Den bästa delen är:
Omröstningen slutade mån maj 24, 2004 21:15

Friday The 13th Part 1
25%
[ 5 ] 25%

Friday The 13th Part 2
5%
[ 1 ] 5%

Friday The 13th Part 3, 3-D
5%
[ 1 ] 5%

Friday The 13th Part 4, The Final Chapter
15%
[ 3 ] 15%

Friday The 13th Part 5, The New Beginning
10%
[ 2 ] 10%

Friday The 13th Part 6, Jason Lives
10%
[ 2 ] 10%

Friday The 13th Part 7, The New Blood
10%
[ 2 ] 10%

Friday The 13th Part 8, Jason Takes Manhattan
10%
[ 2 ] 10%

Friday The 13th Part 9, Jason Goes To Hell
0%
[ 0 ] 0%

Friday The 13th Part 10, Jason X
0%
[ 0 ] 0%

Freddy Vs Jason
10%
[ 2 ] 10%

Antal röster : 20
InläggPostat: lör sep 09, 2006 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
lizzardking skrev:
Sagt det förr och säger det igen 8)
Number 4, anyday!

Word 8)

InläggPostat: lör sep 09, 2006 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Min ranking av alla filmerna!
1. Fredag del 6.
2. Fredag del 5
3. Fredag del 3.
4. Fredag del 4.
5. Fredag del 1.
6. Fredag del 8.
7. Freddy vs Jason.
8. Fredag del 7.
9. Fredag del 9.
10. Jason X.
11. Fredag del 2.
De första nio på listan är underbara filmer som jag kan se hur många gånger som helst! De övriga två är ok, men går inte att se för ofta!

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 09, 2006 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
:shock:
Hur motiverar du att Freddy vs Jason, Goes To Hell och Jason X är bättre än Part II?

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 09, 2006 18:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Bazzoni.
Kom igen! Freddy vs Jason o Jason goes to hell är ju underbara filmer! Jason X är väl jämbördig med tvåan! Anledningen till att jag håller tvåan som den sämsta filmen i serien (o jag har sett varje del minst 2 gånger) är att jag tycker den är lite långtråkig o Jason utan hockeymask funkar inte helt enkelt!

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 09, 2006 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Evil Gus skrev:
Bazzoni.
Kom igen! Freddy vs Jason o Jason goes to hell är ju underbara filmer! Jason X är väl jämbördig med tvåan! Anledningen till att jag håller tvåan som den sämsta filmen i serien (o jag har sett varje del minst 2 gånger) är att jag tycker den är lite långtråkig o Jason utan hockeymask funkar inte helt enkelt!

mjaa. jag kommer nog inte igen. :wink: Tycker Jason X och Goes to hell är rent ut sagt skitfilmer. Freddy vs Jason var lite charmig det kan jag ge den. Men ingenting i jämförelse med de tidigare filmerna i serien. Jag tycker tvärtom att tvåan är en av de bästa, just för att den är gjord under genrens zenit och innehåller allt en slasher ska. 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 09, 2006 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Här kommer min superba ranking! :D
1. Del 1, en av de bättre slashers som gjorts, klockrena mord, fantastiskt slut, skön stämning filmen igenom, den enda delen med genuint creepy stämning!
2. Del 4, nästan lika bra, underbar slutkläm!
3. Del 2, kanske den snyggaste delen.
4. Del 3, den roligaste!
5. Del 6, relativt serietidningskul...
6. Del 8, se ovan...
7. Del 7, ojämn som bara fan!
8. Del 5, trist och ful! :?
De andra har jag inte orkat se.

Senast redigerad av Haiylund lör sep 09, 2006 20:17, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: lör sep 09, 2006 18:30 Svara med citat
Haiylund:
Tycker definitivt att du ska ge åtminstonde Freddy vs Jason en chans! En av de bättre skräckfilmerna som gjorts under senare år!

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 09, 2006 20:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Just rackarns... den har jag ju sett, tyckte den var riktigt underhållande, skön popcornsrulle minsann! :D

InläggPostat: lör sep 09, 2006 22:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Evil Gus skrev:
Bazzoni.

Tvåan är en av de bästa i serien enligt mig :D

-Så vi äter bajs. Skriv det! Skriv det!
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 09, 2006 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Joseph Zito all the way!!! Nummer 4 för mig.

InläggPostat: lör sep 09, 2006 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Alla i serien är medelmåttiga, men just nu lutar det åt del 6, som minst tråkig. 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 10, 2006 02:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Hedulven skrev:
Alla i serien är medelmåttiga, men just nu lutar det åt del 6, som minst tråkig. 8)

Den innehåller absolut mest humor i alla fall :D

-Så vi äter bajs. Skriv det! Skriv det!
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 10, 2006 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Del 6 kommer nog på andra lr tredje plats för mig.
Där Del 4 är given på 1:a platsen.

InläggPostat: sön sep 10, 2006 21:03 Svara med citat
Kalan:
Förutom bäst humor så innehåller även del 6 bäst skådespelare, skönaste stämningen, bäst slut, bäst musik samt snyggaste huvudrollsinnehaverskan (Jennifer Cooke)!
Föresten, vad är det för grym box jag såg att du köpt :D

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 10, 2006 21:10 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Håller inte riktigt med dig, Evil Gus.

Bäst humor: Del 4, helt klart. Vad var det som var så roligt med del 6?
Bäst skådespelare: Ingen slår Betsy Palmer i del 1.
Skönaste stämningen: Del 4
Bäst slut: När Jason kommer upp ur vattnet i del 1 och när Alice säger "But then he's still there".
Bäst Musik: Alla i del 1-7 har ganska bra musik, tycker jag. Det klassiska Kikiki-mamama hördes först i ettan. Musiken är överlag väldigt influerad av del 1 i alla dessa filmer.
Snyggaste huvudrollsinnehavare: Stark konkurans av del 3. Huvudrollsinnehavaren i del 7 är söt också tycker jag.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 10, 2006 21:43 Svara med citat
Jiiimbooh:
Humor: Nördarna som spelar paintball bl.a!
Ger dig dock rätt vad gäller stämningen i fyran! Faktiskt bättre än sexan (fast även del 3 har ju mysig stämning). Tjejen i del 7 är riktigt snygg (fast hon bleknar i jämförelse med Jennifer Cooke!)
Resten har du dock fel på :D

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 10, 2006 21:47 Svara med citat
Klart som fan sexan är rolig. Massor med dumkul scener och till och med mordscenerena har mer glimt i ögat än vanligt. Helfestlig!

Tycker däremot inte om stämningen i fyran. Det är ju ingen summer camp! Det är som ett jävla radhusområde. :x

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 10, 2006 22:06 Svara med citat
När jag tänker på det så är ju även trean riktigt rolig! Punkgänget är ju så jävla festliga o loserkillen bidrar ju med både frivillig och ofrivillig komik :) .
Fasen, det görs inte lika bra slasherrullar nuförtiden som det gjordes på 70 till början av 90-talet :cry: . Kommer med all säkerhet aldrig att komma en lika bra slasherrulle som t.ex. Fredag del 6 eller the Intruder! Precis som det inom giallogenren aldrig kommer att göras en film likvärdig med Eyeball!
Tråkigt men sant!

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 10, 2006 22:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Bazzoni skrev:
Klart som fan sexan är rolig. Massor med dumkul scener och till och med mordscenerena har mer glimt i ögat än vanligt. Helfestlig!

Tycker däremot inte om stämningen i fyran. Det är ju ingen summer camp! Det är som ett jävla radhusområde. :x

Håller med dig helt om sexan

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 11, 2006 00:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Friday the 13th part 1-6 är allihopa bra filmer och underhållande på sina olika sätt. 1, 2, och 3 har väldigt skön stämning och innehåller mest mystik kring stället som i folkmun kallas "Camp Blood". De andra delarna är oftast snygga och bra/grymma skräckfilmer.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 11, 2006 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
4:an är den bästa, se'n kommer 2:an, 3:an och sist 1:an... resten är skit!

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 11, 2006 16:54 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Evil Gus skrev:
Jiiimbooh:
Humor: Nördarna som spelar paintball bl.a!

Ja just det, det hade jag glömt. Och han som ska lära ut indiantricks eller vad det är. Fast Jimbo och Ted i fyran tycker jag är mkt roligare. Om jag ler litegrann åt skämten i sexan så gapskrattar jag åt 4:an :) 4:an kan konsten att blanda skämt och skräck på ett bra sätt också, så att dem kan gå mellan det roliga och den lite mörkare stämningen på ett bra sätt. Det är en perfekt teen-slasher.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 11, 2006 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Skrattar som fan åt tjockisen som får yxan i ryggen :)

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 11, 2006 22:34 Svara med citat
Sen så är ju en anledning till att jag gillar del 6 så mycket att den är så typiskt 80-tal :) . Kläderna, musiken etc. T.ex killen som lär ut indiantricks o rumlar runt med en läckerbit i en husbil ska ju (seriöst) föreställa cool 8) . Fasen, när jag själv såg filmen för första gången under 80-talet tyckte jag nog också att han var cool- nån att se upp till! Nuförtiden så ser man ju på honom (och de flesta andra killarna i dom filmerna) som nördiga grabbar med glimten i ögat och taskig klädsmak! Så för mig kommer nog alltid den filmen att vara nummer ett på min lista (och för att jag fortfarande tycker Megan (Jennifer Cooke) är en megababe!).

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 12, 2006 10:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Fredagen den 25 är alltid bäst! :wink:

Ne men seriösst så får jag ta o se om en del för att kunna säga säkert vad jag känner nu...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
92 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: