Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Coola Citat

InläggPostat: fre sep 04, 2009 21:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
"Antingen så snackar du nu eller så kör jag upp ett altarljus i arslet på dig"-Gunvald

Gunvald: Vet du hur man använder en mobiltelefon?
Förhörspersonen: Tror du jag är dum?
Gunvald: Du är både dum och jävligt ful, jag förstår att du måste våldta för att få knulla!
Förhörspersonen: Sluta trakassera mej! Är det du som är den där Gunvald Larsson?
Gunvald: Det sa jag när jag satte på bandspelaren men ditt närminne sitter väl i förhuden?!

8)

Senast redigerad av FearMAL fre sep 04, 2009 22:27, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: fre sep 04, 2009 21:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
:)) Gunvald är en diamantgruva när det kommer till citat!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 05, 2009 13:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
FearMAL skrev:
"Det här med sömn serru, det är jävligt överdrivet asså. Åtta timmar per dygn,
du vet om du blir 75 bast då, då har du ju trynat bort 25 av dom i bingen."-Grannen i Beck

hehehe japp Grannen är störtskön. Finns en bonus-disc med alla "grannen-scener" samlade. Nån som har den ? :-

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 05, 2009 13:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Finns på youtube.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 05, 2009 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Eh va ? menar alltså BONUSDISCEN (på DVD för att förtydliga) med alla scenerna samlade, tror den medföljde "stora" Beck-boxen !?

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 05, 2009 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Den här antar jag att du snackar om, det står i alla fall att alla granne-scener är med på en disc.

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

InläggPostat: lör sep 05, 2009 13:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Astoon - Ja bonusdiscen som finns på dvd är rippad och upplagd på youtube

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 05, 2009 13:35 Svara med citat
Okej men skulle vara kul att ha den på dvd (får lägga till den på min wantedlist) men nog OT nu.

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 09, 2009 22:21 Svara med citat
"Hello Amanda, you don't know me, but I know you. I want to play a game"-John Kramer, Saw

InläggPostat: tor sep 10, 2009 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
What have you been doing with my balls??

Från SS Experiment Love Camp.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 18, 2009 20:10 Svara med citat
Is This Your Friend? från Lake Placid :)) (ni som sett filmen vet vilken scen jag menar och ni som inte sett den, inhandla den genast och använd 70 minuter av ert liv till att se den) :ymdevil:

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 05, 2009 20:28 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 836Ort: Karlskoga
Så fort man är en cm från den där pilsnern så dyker det upp ett lik, jag ger mig fan på att varenda mördare i det här landet har våra arbetsscheman.

Det var ännu en gunvald kommentar :D

InläggPostat: tis okt 06, 2009 16:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Detta hamnar bland dom 5 bästa:

We must not be lulled by the concept that those are our friends or our family members. They are NOT!
They will not respond to such emotions. They - must - be - destroyed ON SIGHT!

Dummies! Dummies! Dummies!

"Dr. Millard Rausch" i George Romeros Dawn of the Dead.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 12, 2009 16:28 Svara med citat
To know death, Otto, you have to fuck life in the gallbladder.

Flesh for Frankenstein (1973)

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 12, 2009 19:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Jag älskar Flesh for Frankenstein! En utav de absolut bästa filmer som gjorts. Finns gott om härlig dialog i den. Allt blir dessutom så jävla kul när Udo Kier säger det. :)

Den här, med tysk brytning, ifrån Blood for Dracula är ju också klassisk:

The blood of these whores is killing me.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 12, 2009 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Martin Riggs: Flied lice?
Uncle Benny: Flied lice? It's fried rice, you plick.

:)) :)) :)) :))

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 13, 2009 17:06 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 836Ort: Karlskoga
Det finns många coola citat i Dödligt vapen filmerna :D :D :D

InläggPostat: tis okt 13, 2009 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
"To know death, Otto, you have to fuck life in the gall bladder."

... fast jag har för mig att Udo själv sa att det inte var exakt det han skulle säga egentligen... "To know life you have to fuck death..." var nog mer till manus, men resultatet blev ju lysande ändå :lol:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 13, 2009 18:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Mycket möjligt det, det låter ju mer korrekt då han trots allt har samlag med ett lik. Men det han nu istället sa är som sagt bra mycket coolare. :lol:

Denna är också rolig, från Braindead:
"Story goes, these great big rats come scuttling off the slave ships and raped all the little tree monkeys" :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 13, 2009 18:46 Svara med citat
Ying hung boon sik II

You don't like my rice? What's wrong with with it? It's beautiful to me, but to you, rice is nothing... to us, it's just like my father and mother. Don't fuck with my family. If you have any dignity, apologize to the rice RIGHT NOW!

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 13, 2009 23:24 Svara med citat
mamoulian skrev:
"To know death, Otto, you have to fuck life in the gall bladder."

... fast jag har för mig att Udo själv sa att det inte var exakt det han skulle säga egentligen... "To know life you have to fuck death..." var nog mer till manus, men resultatet blev ju lysande ändå :lol:

Ja, regissören tyckte det var så pass roligt så han beslöt sig för
o låta det vara så. Det var eg. nå't som skulle anspela på nå't
som sas i Sista tangon i Paris.

SENGAYA!!!

Braindead (1992)

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 13, 2009 23:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor sep 17, 2009 22:41Inlägg: 99Ort: Örebro
Ketcham skrev:
Ja, regissören tyckte det var så pass roligt så han beslöt sig för
o låta det vara så. Det var eg. nå't som skulle anspela på nå't
som sas i Sista tangon i Paris.

Vet du exakt vad det är ifrån Sista tangon som skulle anspelas? Är väldigt nyfiken. :-?

Och på tal om coola citat: "I think someone should just take this city and just... just flush it down the fuckin' toilet." Taxi Driver (1976). Det mesta De Niro säger i den filmen är egentligen coola citat. :D

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 14, 2009 00:17 Svara med citat
Nej, tyvärr inte, men det skulle likna/vara en parodi på en replik Brando säger i Last Tango.
Men, Udo sa' fel o det blev lixom ännu bättre. Icke desto mindre.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 14, 2009 09:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor sep 17, 2009 22:41Inlägg: 99Ort: Örebro
Ketcham skrev:
Nej, tyvärr inte, men det skulle likna/vara en parodi på en replik Brando säger i Last Tango.
Men, Udo sa' fel o det blev lixom ännu bättre. Icke desto mindre.

Haha ja okej. Kollade runt lite men jag hittade faktiskt inget. Förmodligen märks det av rätt lätt om man tittar på filmen och har det i åtanke.

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 14, 2009 10:57 Svara med citat
Kollade oxå runt en smula, men det enda jag kunde finna var att det stod på lite olika håll att Udos replik är "en parodi på en replik från Last Tango", som sägs av Marlon Brando. Försökte ta reda på exakt vilken replik o hur den lyder, men det närmaste jag kunde komma var att repliken skulle vara "pretentiös". :lol:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
141 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori