Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  En riktigt bra film

InläggPostat: mån jun 14, 2004 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
SDC skrev:
The Boyond är det ingt fel på. En liten pärla och en av dom bästa zombiefilmer som gjorts.

Finns det någon som tycker illa om Breakfast at Manchester Morgue?

Andra bra filmer med undead tema:
Dellamorte Dellamore
Dawn of the Dead
Night of the Living Dead
Tombs of the Blind Dead
Return of the Living Dead 3
Nightmare City

Tycker Nightmare City är ganska genom rutten.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 17:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
fredzilla skrev:
jolli skrev:
Jag tror nästan att alla kan skriva under på The Beyond. Jag gör det iaf!

Snart kommer det att komma nån och skriva tvärtom bara för att vara lite anti ;)

Verkar inte som att någon tar det steget. Alla gillar The Beyond, så är det bara. Och säger man annat så ljuger man! :)
Att gilla skräck men inte The beyond är som att gilla sci-fi men inte Starwars! Det går liksom inte ihop..

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 17:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
jolli skrev:
fredzilla skrev:
jolli skrev:

Snart kommer det att komma nån och skriva tvärtom bara för att vara lite anti ;)

Verkar inte som att någon tar det steget. Alla gillar The Beyond, så är det bara. Och säger man annat så ljuger man! :)
Att gilla skräck men inte The beyond är som att gilla sci-fi men inte Starwars! Det går liksom inte ihop..

Starwars är ingen sci-fi. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
gokudo skrev:
jolli skrev:
fredzilla skrev:
jolli skrev:

Oj, gjorde jag en dålig jämförelse där!?

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 18:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
gokudo skrev:
jolli skrev:
fredzilla skrev:
jolli skrev:

så vad e det då? :wink:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
En äventyr-saga för hela familjen.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 18:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
A clockwork orange och big trouble in little china säger jag

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 18:51 Svara med citat
Inte mycket skräckfilmer, de två.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 18:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Kollar på rubriken och säger,

- utgick inte av rubriken iallalfall...

Men så säger jag Opera och Zombi 2

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 22:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Dark_Rhodez skrev:

själv nominerar jag
Exorcisten

Tycker Excorsisten är extremt långtråkig.

InläggPostat: mån jun 14, 2004 22:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
c0ma skrev:
Dark_Rhodez skrev:

själv nominerar jag
Exorcisten

Tycker Excorsisten är extremt långtråkig.

självklart inte, den är ju en av de bästa rysarna nånsin, älskar den. En klassiker :D :D :D

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 14, 2004 23:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Schnaas skrev:

Big Trubble är guld men A clockwork orange måste vara den mest överskattade filmen, någonsin (om vi bortser från The Shining). Den är okej, men är mer kult än bra.

InläggPostat: tis jun 15, 2004 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Både The Shining och A Clockwork Orange skulle få 5/5 av mig. Kanon filmer.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 15, 2004 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 30, 2004 19:56Inlägg: 367Ort: Umeå
the shining är ju en favorit,

cloakwork orange går bort direkt, smörja till film.

InläggPostat: tis jun 15, 2004 20:00 Svara med citat
Bhoot skrev:
Schnaas skrev:

Big Trubble är guld men A clockwork orange måste vara den mest överskattade filmen, någonsin (om vi bortser från The Shining). Den är okej, men är mer kult än bra.

A clockwork är skitbra. den filmen har allt

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 15, 2004 23:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Har ej sett klart Clockwork ännu, somnade när jag såg på den men nu blev jag sugen att se den. Får väl hyra den eller nåt, glömmer aldrig när tanten blir dödad med porslinsdildon. :D

InläggPostat: ons jun 16, 2004 07:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Överhuvudtaget så tycker jag att Stanley Kubrick's filmer är fruktansvärt överväderade. Många av hans filmer är baserad på böcker så någon egentlig histoire berättare var han väl inte. Och om man läst Anthony Burgess bok som A clockwork orange är baserad på så vet man hur bra filmen kunde ha blivit. Personligen vill jag ha den betydligt mörkare
A clockwork orange är iof ingen dålig film, men ingen bra film heller. Jag tycker inte det är konst och jag tycker inte det är underhållning. Det är en film som inte längre chockerar men fortfarande är en klassiker. Skulle ge den 5/10 om jag skulle betygsätta den.

InläggPostat: ons jun 16, 2004 07:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
åhå, en som tycker som jag! jag är inget större fan av Kubrick! Dr. Strangelove är min favorit och Full Metal Jacket och The Shining är effektiva, resten är mest tråkigt!

InläggPostat: ons jun 16, 2004 08:30 Svara med citat
Om det finns någon film jag vill se en remake (gärna från europa eller japan) på så är det A Clockwork Orange. Jag tycker att Kubricks version är en ganska trist affär.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 16, 2004 08:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag tycker också att A Clockwork Orange är tråkig, och väldigt ointressant! Somnade första gången jag såg den och jag har försökt slökolla den ett par gånger efteråt med samma resultat! :|

InläggPostat: ons jun 16, 2004 09:42 Svara med citat
Fattar inte.. Underbart manus. schysta miljöer, underbar musik. fantastisk stämmning. brutalt våld.

Att de inte tilltalar er är en gåta.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 16, 2004 09:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 30, 2004 19:56Inlägg: 367Ort: Umeå
jag pallar inte att se våldtäkt på film, då ger jag upp, men cloakwork orange var tråkig redan innan den kom, jag tycker skådespelarna var tråkiga, monologerna var överdrivna, miljöerna var väldigt tråkiga. den var bara ett sömnpiller helt enkelt.

InläggPostat: ons jun 16, 2004 10:18 Svara med citat
CO känns lite som en mainstream film för folk som vill vara underground. Inte så överdrivet kul med andra ord!

InläggPostat: ons jun 16, 2004 10:35 Svara med citat
Visst var Kubrick en skicklig regissör, det visar han prov på i Dr Strangelove men inte är han den mästare som många påstår, inte enligt mitt sätt att se på filmskapande iaf.

InläggPostat: ons jun 16, 2004 11:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
jag fattar inte att ni dissar clockwork, god damn, den ultimata filmen, att säga den är tråkig är lika som att säga att samlag inte är skönt.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
80 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori