Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Har ni otextade filmer?

InläggPostat: ons okt 06, 2004 23:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Japp, har ni VHS/DVD/VCD/Laserdisc filmer som inte har svensk/engelsk tal/text?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 06, 2004 23:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
Ja, nesten alle.

InläggPostat: tor okt 07, 2004 06:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Mängder.

InläggPostat: tor okt 07, 2004 06:59 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
Rätt så många, nästan hälften tror jag.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 07, 2004 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Ja, de flesta är utan text.

InläggPostat: fre okt 08, 2004 08:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Nu finns det en risk att jag gör bort mig, men skitsamma. Jag tror han undrade om nån har nån film helt utan text/tal som ni förstår. T ex nån film med italienskt tal och ingen text, eller italienskt tal och japansk text.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 08, 2004 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Ja, i stort sett alla (utom de med annat språk än engelska).

Finns inget värre än stora fula textrader som stör i bilden.

InläggPostat: fre okt 08, 2004 10:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Fredrik skrev:
Nu finns det en risk att jag gör bort mig, men skitsamma. Jag tror han undrade om nån har nån film helt utan text/tal som ni förstår. T ex nån film med italienskt tal och ingen text, eller italienskt tal och japansk text.

helt rätt. Det var så jag menade :)

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 08, 2004 11:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Säkert 90% av mina DVDfilmer saknar något som har med svenskan att göra.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 08, 2004 19:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Har väl några VHS'er som inte har Engelsk eller Svensk tal/text.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 08, 2004 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Alexander skrev:
Fredrik skrev:

helt rätt. Det var så jag menade :)

Nej, såna har jag inte, försöker undvika dem ;)

InläggPostat: fre okt 08, 2004 22:37 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Har några HK-filmer på kinesiska utan text på VCD - numera köper jag ALDRIG filmer utan text/tal som jag förstår.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 09, 2004 07:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Naturligtvis har jag ju engelsk text på asiatiska filmer etc., men köper nästan aldrig svensktextat/-dubbat ... Undviker helst att köpa svenskt; det är inte alltid av bästa kvalitet... Några undantag dock: CAMP SLAUGHTER och SPIRITED AWAY...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 09, 2004 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Ett gäng VHSer har antingen franskt eller italienskt tal och ingen text....

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 09, 2004 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Jo då. På vhs så har jag en del sådana filmer. Har även gjort några sneköp från dddhouse och glömt kolla ifall dvdn hade engelsk text... tyvärr!

InläggPostat: lör okt 09, 2004 10:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Har haft ett gäng med enbart Italienskt tal både på vhs och dvd, men listan skulle bli altför lång!

InläggPostat: lör okt 09, 2004 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Adam Gäfvert skrev:
Säkert 90% av mina DVDfilmer saknar något som har med svenskan att göra.

Kunde inte sagt det bättre själv.

InläggPostat: lör okt 09, 2004 22:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
jo. mest på gamla vhser

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 11, 2004 00:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Nej. Jag har grävt ner alla mina otextade filmer i trädgården.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 04, 2010 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Över hälften av mina filmer har enbart engelska språkmöjligheter i antingen textning eller ljud(nästan allihopa av de som inte har engelska språkmöjligheter i antingen ljud eller text har svensk eller dansk text), har även ett par danska filmer på dvd utan text(jag förstår danska precis som många andra sydsvenskar) och några filmer på dvd som är enbart dubbade till tyska, men inte många. När det gäller icke-engelska filmer så avskyr jag för det mesta svenska utgåvor då dom bara har svensk text som är översatt direkt från en engelsk dubbning, detta gäller såklart inte Njutafilms och Studio S, jag menar ruttna bolag som Noble, till exempel Nobles utgåva av Last Cannibal World har både engelskt och italienskt tal på skivan, och svensk text, och den svenska texten är översatt efter den engelska dubbningen, så ser man den på italienska med svensk text så är det textrutor i vissa scener då dom inte pratar, väldigt störande om man som jag vill se filmer med originalspråk. Förutom engelska och svenska språkmöjligheter i antingen ljud eller bild så funkar även danska och norska för mig, till viss del tyska också(förstår ungefär 60% om en film enbart är på tyska)

Senast redigerad av vaultkeeper sön jul 04, 2010 23:08, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: sön jul 04, 2010 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Dom flesta av dom rullar jag har är otextade. Har
mest import o inte särskilt många svenska släpp.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 04, 2010 22:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12053Ort: Skåneland
Jag har många filmer som saknar text, det blir så när man köper importfilmer.

InläggPostat: sön jul 04, 2010 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Har ingen film utan som saknar både Engelsk och Svensk text/tal. Det skulle vara fördjävla tråkigt att titta på en film man inte förstår ett dugg av. Alla mina filmer är antingen Svensk- eller Engelskvänliga, mao.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 04, 2010 23:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12053Ort: Skåneland
Jag har sett på otextade filmer på språk som jag inte har förstått och ändå hängt med vad som har hänt, bara att läsa lite innan vad filmen handlar om så fattar man någorlunda vad filmen går ut på, fast att man inte förstår ett skit av vad som sägs i filmerna. :)

InläggPostat: fre sep 10, 2010 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Jag föredrar oftas att ha engelsk text. Ofta ja inte kan se film med den volym ja skulle önska, o då är de ofta svårt att höra när de pratar och man får sitta med fjärkan i handen för o höja o sänka som en bäng. Ena sekunden säger de något lågt som fan så höjer man, sen PANG BOOM BLAM MUSIK så får man slänga sig på fjärkan för att inte grannarna 3 våningar under oxå ska höra skiten. Nej då föredrar ja engelsk t ext o lagom musik så hör man generellt de mesta som sägs o de man missar kan man läsa sig till. De otextade filmerna får ja helt enkelt kika på innan kl 22 ;)

(rätt ofta tycker ja de är för jävla dåligt textat, speciellt när de textar till svenska)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
26 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori