Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Bilder på era film-samlingar

Gå till sida Föregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44  Nästa
InläggPostat: tis maj 10, 2011 15:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Jag köpte två nya bennohyllor (mina favoriter med perfekta djupmåttet 17cm) från IKEA i förrgår och blev helt paff när jag upptäckte att de är som gjorda för blu-rays!
Jag har 5 bennohyllor sen tidigare, men de är byggda efter DVD måtten.

Detta är en underbar upptäckt för mig då jag aldrig hittat och varit helt nöjd med tidigare hyllor som jag ägt. När man bygger bennon efter DVD måtten blir det t.ex för trångt med alla hyllplan, så ett måste bort. Men bennon är ändå det bästa jag har hittat på marknaden tack vare djupet, det blir så fult med hyllor som är djupare tycker jag.

Max antal blu-rays i hyllan = ca 135
Max antal DVDs i hyllan = ca 96

Uppdrag mottaget: Byt ut alla DVDs till blu-rays och sätt tillbaka alla hyllplan \:D/

Bild

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 10, 2011 16:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Såg ut som ett par rätt bra hyllor. Har iofs bara DVD men det känns lockande att införskaffa något liknande. De ser inte så höga ut, hur höga är de?

InläggPostat: tis maj 10, 2011 20:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Tyvärr bara 106cm, så har man mycket film så krävs mycket golvyta. :?
Som sagt, en hylla sväljer 96 dvds. Men å andra sidan så ser de snygga ut medans de gör det.

Antar att de inte kan tillverka dem så mycket högre när de inte är så värst djupa.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 10, 2011 21:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
106cm är ju ett perfekt mått. Då är det ju bara att ställa en ovanpå den andra och skruva ihop dom, dock får man ju såklart antingen förankra dom i väggen eller med varandra om man har någon/ett par till på bredden. Det här ska jag komma ihåg när jag är i behov av fler hyllor :)

InläggPostat: tis maj 10, 2011 22:11 Svara med citat
Tanken har slagit mig, men är osäker på om det blir särskilt snyggt. Kanske man ska photoshoppa lite? :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 10, 2011 22:38 Svara med citat
Jo, photoshoppa går ju :P

Om det nu inte skulle bli snyggt pga glipan/fogen/övergången mellan hyllorna (den som man ställer ovanpå) och man känner att man har tiden och orken får man väl vara lite påhittig/händig. Slipa sidorna lite, spackla, slipa lite mer för att få fogen jämn och sedan måla. Dock kan det väl tyckas lite väl ambitiöst :)

InläggPostat: ons maj 11, 2011 08:07 Svara med citat
Haha, om man hade orken och verktygen vore det inte helt otänkbart faktiskt, filmsamlingen är ju ens bebis :D

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 11, 2011 18:15 Svara med citat
Hahah, exakt. Det är väl orken som gör att man kanske inte kommer göra det :P

InläggPostat: tor maj 12, 2011 19:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Det blev riktigt snyggt med Blu-Ray i Bennohyllorna :)
Jag har bara CD-skivor i mina 200 cm Bennohyllor

InläggPostat: sön maj 15, 2011 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Ja lite rörigt på hyllorna är det, men ska åtgärdas inom en snar framtid. Bluray filmerna som ökar sakta men säkert är inte med på bild ännu, men så här ser det ut på ena väggen i mitt lilla filmrum just nu.

Överblick:

Bild

Min blygsamma "fetbox" samling:

Bild

AU Snuff Editions + signerad och målad hammare:

Bild

Stora plåtboxar med Guinea Pig Collection, Cannibal Holocaust, samt Wicker Man trälådan. Inglorious Bastards längst fram:

Bild

Personligt signerat foto av Richard Brooker, signerad handske av Robert Englund, Jason mask:

Bild

Några pärlor i samlingen då, masken på bilden användes för närbilderna av fosfor experimentet i Philosophy of a Knife, när man ser ansiktet brinna så är det den masken. Munskyddet från samma film. Bilden under visar klänningen som tjejen hade på sig i den ruggiga tandscenen, dränkt i teaterblod. Allt signerat och skickat till mig personligen av Iskanov:

Bild
Bild

Lite personligt signerade foton på cast&crew från Philosophy of A Knife, har fler men orkade inte rota fram dom:

Bild

Lite plåt:

Bild

Aftermath Corpse Doll Edition:

Bild

Lite roliga utgåvor:

Bild
Bild
Bild
Bild

Limiterad filmcell collection, #11 av 25. Signerad av Sid Haig och Bill Moseley, tyvärr inte direkt till mig, men Rolle fixade det åt mig när han träffade dom, så "nästan" iaf:

Bild

Lite boxar, fattas en del på bilderna:

Bild
Bild
Bild

Lite film:

Bild
Bild
Bild

TDR + House, en TDR personligt signerad av Danny Trejo:

Bild

Lite signerade filmer, orkade inte leta på alla. Dom flesta personligt signerade:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Leatherface måste vara med på ett hörn:

Bild

Signerad lobby poster av Deodato:

Bild

Personligt signerade foton:

Bild
Bild

Och en liten kråka av SEO på omslaget till Ressurection of M.M:

Bild

Jag har en hög affischer och promo material liggandes också, men hade inte ork att rulla ut dom och fota. En del signerat.

InläggPostat: sön maj 15, 2011 20:52 Svara med citat
Oj, där hade du mycket fina grejer. Man blir ju lite avundsjuk :oops:

InläggPostat: sön maj 15, 2011 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Det var det jävligaste! Sådan passion :)

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 15, 2011 22:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Tack grabbs. Hm ja passionen var nog större för ett par år sen med själva samlandet. Jagade specialutgåvor lite mer då, även om jag ligger bra långt efter många andra samlare här. Numera köper jag dom filmerna jag vill ha och tittar inte så mycket efter limited editions och så.

Blasse: Hur är den Batman boxen du har i hyllan? Har tänkt köpa den, Batman regerar!

InläggPostat: sön maj 15, 2011 23:01 Svara med citat
:shock: Imponerande samling Ozzy!
Dyr Jason mask? *vill ha*

Batman boxen är riktigt fin (utöver Schumachers filmer). Bra bild o ljud och en jäkla massa extramaterial.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 16, 2011 00:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Läcker samling där ozz! Är ju mycket man känner att man borde ha själv där...
Borde kanske försöka ta en bild på min samling, var ju några år sen nu :D

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 16, 2011 09:27 Svara med citat
Betalade ca en tusenlapp för masken om jag inte minns fel! Hade den tyvärr inte i min ägo när jag träffade Brooker, annars hade hans autograf varit på sin plats där, och förhoppningsvis några fler Jason framöver!

InläggPostat: mån maj 16, 2011 11:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ozzy: Hur har du lyckats komma över prylarna från Philosophy of A Knife?
Mäktig samling, riktigt snyggt ^:)^ :D

InläggPostat: mån maj 16, 2011 12:10 Svara med citat
Skrev till Iskanov och frågade om han hade nåt att sälja! Gjorde en "rogga" kanske man skulle kunna säga hehe! Har även haft jackan som fången i rabies experimentet hade på sig, och klänningen från första abortscenen, men sålde dom.

InläggPostat: mån maj 16, 2011 12:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Ozzy skrev:
Skrev till Iskanov och frågade om han hade nåt att sälja! Gjorde en "rogga" kanske man skulle kunna säga hehe!

Helt rätt! :D
Det är ingen som kommer komma & droppa grejer i knät på en, man måste ta för sej

InläggPostat: mån maj 16, 2011 12:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Hur gör man för att få svar på sånt där, jag blir nästan konstant dissad av alla jag skriver till :cry:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 16, 2011 14:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jag brukar vara _extremt_ artig när jag skriver & frågar såna grejer. Berätta hur mycket man gillar det de gjort, att man förstår om de inte har möjlighet att hjälpa till med det man ber om men att man uppskattar att de tar sej tid att läsa det man skriver etc etc
Ett tips är också att inte fråga direkt utan börja med att skriva hej & snacka lite allmänt om ditten & datten.

Det är såklart inte alla som ens svarar ö.h.t. men över lag så tycker jag de flesta är väldigt hjälpsamma. Tror att du bara haft otur David

InläggPostat: mån maj 16, 2011 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ozzy skrev:
Skrev till Iskanov och frågade om han hade nåt att sälja! Gjorde en "rogga" kanske man skulle kunna säga hehe! Har även haft jackan som fången i rabies experimentet hade på sig, och klänningen från första abortscenen, men sålde dom.
Jaha, svårare än så var det alltså inte :lol:
Grymt som fan är det iaf :-D

InläggPostat: mån maj 16, 2011 14:55 Svara med citat
roger: Tack! Ska definitivt tänka på det, har kanske varit lite för "pang på". Får hoppas på bättre lycka framöver :)

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 16, 2011 18:05 Svara med citat
Låter som ett riktigt bra tips. Det kanske man ska testa på lite framöver när pengarna börjar rulla in :D

InläggPostat: mån maj 16, 2011 18:29 Svara med citat
Iskanov skrev jag ett vanligt mail till, jag hade inte facebook då, hittade hans mail i slutet av nån film, Nails tror jag, och frågade om han hade några props liggandes, och det visade sig att han hade en hel hög grejor till salu. Jag har skrivit till några på facebook också, inga svar hittills.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 42 av 44
1087 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori