Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Det bästa med The Beyond.

Det bästa med The Beyond:

Joe the plumber.
6%
[ 3 ] 6%

Atmosfären.
33%
[ 17 ] 33%

Den underliga hotell personalen.
0%
[ 0 ] 0%

Alla härligt blodiga mord.
6%
[ 3 ] 6%

Fabio Frizzis underbara soundtrack.
10%
[ 5 ] 10%

Emily.
2%
[ 1 ] 2%

Spindlarna.
0%
[ 0 ] 0%

Lynchmobben i början utav filmen.
2%
[ 1 ] 2%

Schweick.
0%
[ 0 ] 0%

Fulcis cameo.
0%
[ 0 ] 0%

Slutet.
37%
[ 19 ] 37%

annat alternativ.
6%
[ 3 ] 6%

Antal röster : 52
InläggPostat: tis jul 19, 2005 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Att Giovanni Frezza inte är med. :)

Skämt åsido, det mesta med The Beyond är bra.
Från det häftiga slutet till dom där fånig piprensar spindlarna, dom hade säkert köpt dom på Buttericks typ. :?

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2005 07:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Angry not Crazy skrev:
dom där fånig piprensar spindlarna, dom hade säkert köpt dom på Buttericks typ. :?

Dom styr världen för fan.. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2005 16:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons mar 23, 2005 13:30Inlägg: 107
Slutet är klart maffigast..fast det är tackvare musiken.

Put 'em on my wall
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 27, 2005 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Joe :!:
den jävlen skräms utan att vara zombie :shock:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 27, 2005 12:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons aug 10, 2005 15:02Inlägg: 130Ort: Linköping
Röstade på "Annat alternativ"...

När man med hjälp av en välriktad kula skickar in lite dagsljus i skallen på den lilla flickan ...hehe :twisted: ...annars är ju atmosfären och musiken helt suverän....även Joe och den lite knepiga hotellpersonalen och de övriga morden och spindlarna och Emily och Fulci's cameo och ääähh filmen är bra helt enkelt.. 8)

InläggPostat: tis sep 27, 2005 13:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
gargh haha fick bli atmosfären... fasst som nästan alla har påpekat, allt är bra!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 19:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Den magiskt surrealistiska atmosfären! :)

InläggPostat: tis aug 08, 2006 03:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Inglorious Bastard skrev:
Välj ett alternativ, väljer ni det sista så får ni vara vänliga och specificera i tråden.

Jag avskyr den här filmen och allt annat mannen har gjort också, men måste jag välja en film som är hans bästa utav de jag sett så blir det The Beyond för atmosfärens skull.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 10:25 Svara med citat
Spietato skrev:
Inglorious Bastard skrev:
Välj ett alternativ, väljer ni det sista så får ni vara vänliga och specificera i tråden.

Jag avskyr den här filmen och allt annat mannen har gjort också, men måste jag välja en film som är hans bästa utav de jag sett så blir det The Beyond för atmosfärens skull.

kom med något nytt, drygo.

InläggPostat: tis aug 08, 2006 11:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Allt är bra med detta mästerverk, men måste jag välja så blir det slutet och samspelet mellan David warbeck och Catriona macColl (vet inte om det var ett alternativ).
Jäkligt glad att jag inte gjort mig av med min beyond tin box under årens gång!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 11:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Jag blev tvungen att välja lynchmobben. Den scenen är riktigt elak och rå, men på något vis sätter den scenen ramarna för resten av filmen. Det blir liksom aldrig hårdare och elakare än så.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Hellbender skrev:
Jag blev tvungen att välja lynchmobben. Den scenen är riktigt elak och rå, men på något vis sätter den scenen ramarna för resten av filmen. Det blir liksom aldrig hårdare och elakare än så.

Håller med.. Snyggt gjort med misshandeln innan sista skedet så att säga..

Flickans (Jill) öde på sjukhuset är också väldigt snyggt... Spindlarna i arkivet/biblioteket har ju sin charm. Många har frågat sig varför de snygga spindlarna i bakgrunden är med.. nåväl.. shit happens.. ;)

Jag skulle gärna villa ha Målningen av Sea of darkness.. Musiken är suverän och skulle nog sammanfatta att jag gillar ALLT med filmen.. det är ju trots allt en favoritfilm.. :wink:

/Ullis

InläggPostat: tis aug 08, 2006 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
ZombieQueen skrev:
Hellbender skrev:

Flickans (Jill) öde på sjukhuset är också väldigt snyggt... Spindlarna i arkivet/biblioteket har ju sin charm. Många har frågat sig varför de snygga spindlarna i bakgrunden är med.. nåväl.. shit happens.. ;)

Jag skulle gärna villa ha Målningen av Sea of darkness.. Musiken är suverän och skulle nog sammanfatta att jag gillar ALLT med filmen.. det är ju trots allt en favoritfilm.. :wink:

/Ullis

Absolut, det är ju en fantastiskt bra film med många bra scener och otäcka händelser. Genomgående bra, men som sagt måste jag välja en enda scen så blir det nog ovan nämnda då jag anser att det är en sjujäkla rivstart på en bra film.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Hellbender skrev:
ZombieQueen skrev:
Hellbender skrev:

/Ullis

Absolut, det är ju en fantastiskt bra film med många bra scener och otäcka händelser. Genomgående bra, men som sagt måste jag välja en enda scen så blir det nog ovan nämnda då jag anser att det är en sjujäkla rivstart på en bra film.

Så sant, inledningsscenen sätter tonen för resten av filmen.
Slutet är så poetiskt vackert och mäktigt!

InläggPostat: tis aug 08, 2006 17:43 Svara med citat
Ett stycke konstverk helt enkelt!
Var det inte någon tråd som beskrev hur usel Fulci var? :D

Kungen!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 18:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Annat alternativ:

Favoritscenen i "The Beyond" är ju självklart när David Warbeck laddar om sin revolver inne i hissen :wink: .

InläggPostat: tis aug 08, 2006 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Har bara sett filmen en gång (trots att jag har plåtboxen), så det jag minns mest är väl "Alla härligt blodiga mord".

-Så vi äter bajs. Skriv det! Skriv det!
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 00:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
När alla zombies invaderar sjukhuset på slutet är nog favoritscenerna, men spindlarna i biblioteket går verkligen inte av för hackor heller.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 08:55 Svara med citat
Fan vad sugen jag blev på att se om denna rulle nu. Har nog sett den 3-4 gånger men ännu inte på DVD.
Uppdrag 1. Skaffa filmen på ett schysst DVD-släpp. (vilket är det optimala släppet?)
Uppdrag 2. Bädda ner mig i soffan och avnjuta denna helt underbara film!

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 13:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Hellbender skrev:
Fan vad sugen jag blev på att se om denna rulle nu. Har nog sett den 3-4 gånger men ännu inte på DVD.
Uppdrag 1. Skaffa filmen på ett schysst DVD-släpp. (vilket är det optimala släppet?)

Rekommenderar det nya danska släppet som kommer.
Siktar själv in mig på det :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 13:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Jag återsåg denna klassiker för några veckor sedan tillsammans med sonen och hans vänninna (grabben älskar denna film och hans kompis är stor skräckfilmsfantast)
Även om "ungdomarna" är uppväxt med helt annan filmkultur (snabba klipp i filmer, CGI mm) så var The Beyond mycket uppskattad!

Jag är nog inte världens bästa och mest moraliska förälder, håller jag med om men jag vet av vänninnans mamma att hon får se denna typ av filmer i sällskap, samt att min son säger till själv ifall det skulle vara någon film eller filmscen som han tycker är för mycket för honom.. (man såg ju själv horror i hans ålder :wink: )

/Ullis

InläggPostat: ons aug 09, 2006 14:18 Svara med citat
lizzardking skrev:
Hellbender skrev:

Ja just ja, den lär det nog bli

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 14:19 Svara med citat
ZombieQueen skrev:
Jag återsåg denna klassiker för några veckor sedan tillsammans med sonen och hans vänninna (grabben älskar denna film och hans kompis är stor skräckfilmsfantast)
Även om "ungdomarna" är uppväxt med helt annan filmkultur (snabba klipp i filmer, CGI mm) så var The Beyond mycket uppskattad!

Jag är nog inte världens bästa och mest moraliska förälder, håller jag med om men jag vet av vänninnans mamma att hon får se denna typ av filmer i sällskap, samt att min son säger till själv ifall det skulle vara någon film eller filmscen som han tycker är för mycket för honom.. (man såg ju själv horror i hans ålder :wink: )

/Ullis

Som sagt känner igen det där, min son gillar skräckisar fast han kollar nog mest med sina polare numera.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 09, 2006 16:57 Svara med citat
Hellbender skrev:
lizzardking skrev:
Hellbender skrev:

Anchor Bay dvdn är bäst. nya släppet vet jag inte hur det kommer vara, har dock hört att det skall vara en port av ECsläppet, så det kan man nog knappast kalla optimalt.

InläggPostat: ons aug 09, 2006 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
BeyondTheDarkness skrev:
Hellbender skrev:
lizzardking skrev:
Hellbender skrev:

Anchor Bay dvdn är bäst. nya släppet vet jag inte hur det kommer vara, har dock hört att det skall vara en port av ECsläppet, så det kan man nog knappast kalla optimalt.

Men är inte ABs OOP?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
69 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori