Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Hur italiensk är du?

InläggPostat: lör okt 01, 2005 13:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Vuus skrev:
Alexander skrev:
Vuus skrev:
Men italienska filmer vettifan om jag gillar asså...

VA! :shock:

Nja, jag tycker det är jobbigt att kolla på filmer med "okänt" språk!
Så asiatiska gillar jag inte heller speciellt mycket...

du är för jävla skön :P
hur lyckas du, Vuus :D

90 % av alla filmerna som du gillar är ju italienska med engelsk dubb ju.
så är där ingen engelsk dubb så tittar du inte ?
och är där inget engelskt ljudspår så ser du inte i heller ?inte ens om det är engelsk text ? :)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
själv så hatar jag när filmerna har dubb och inte orginal ljud med text

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Men alla sköna italienska filmer är ju dubbade.

InläggPostat: lör okt 01, 2005 14:06 Svara med citat
Grisen skrev:
Men alla sköna italienska filmer är ju dubbade.

Alla sköna italienska filmer är oftast inte ens inspelade enbart på italienska :) Verkligen multinationella filmer!

InläggPostat: lör okt 01, 2005 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Jo, jag vet. Konceptet med att spela in all dialog i efterhand och då på flera olika språk är ju helt lysande. Nåt som borde komma tillbaka!

InläggPostat: lör okt 01, 2005 14:16 Svara med citat
Sen det där som Smulan skrev. "Bögigt" är mer ett uttryck än ett statement om bögar. Att gilla kläder, mode, stil osv är "bögigt". Man kan också använda det om sånt man inte gillar, men på det stora hela så har det inget med inställningen till bögar att göra. Jag vet bögar som själva använder uttrycket. :lol:

InläggPostat: lör okt 01, 2005 14:20 Svara med citat
Grisen skrev:
Sen det där som Smulan skrev. "Bögigt" är mer ett uttryck än ett statement om bögar. Att gilla kläder, mode, stil osv är "bögigt". Man kan också använda det om sånt man inte gillar, men på det stora hela så har det inget med inställningen till bögar att göra. Jag vet bögar som själva använder uttrycket. :lol:

Ja, jag är inte det minsta sur på honom heller...själv använder jag inte bögigt så mycket, föredrar "gayigt" :)

InläggPostat: lör okt 01, 2005 14:42 Svara med citat
Men det har ju en helt annan innebörd. :wink:

InläggPostat: lör okt 01, 2005 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Jag är lika Italiensk som sill o nubbe!!! Det ända jag gör är att se på filmerna , gillar inte ens Italien ;)

Fast pasta är ju gött!!:)

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 16:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
fredzilla skrev:
Tro mig! Det finns inget bögigare än italien, och jag misstänker att jag har mer koll på det än du :) Men det är skönt att känna sig hatad i alla fall ;)

smulan skrev:
Hatar vin, o allt "bögit" typ..... inte speciellt itialensk!

..

Haha, shit det skrev jag nog på fyllan igår...
Älskar maten, filmerna, soundtracksen, en del brudar, en del fotboll, en del bilar (bara ferrari för jag älskade dom när jag va liten).... Inte möe mer än så! =)

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 16:25 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Grisen skrev:
Jo, jag vet. Konceptet med att spela in all dialog i efterhand och då på flera olika språk är ju helt lysande. Nåt som borde komma tillbaka!

Varför det?

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 16:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
ola skrev:
Grisen skrev:

Varför det?

Det funkar ju om det är snyggt gjort men kan va för jävligt också...
Akta så att inte allt blir dubbat ...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 17:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
lizzardking skrev:
Vuus skrev:
Alexander skrev:
Vuus skrev:
Men italienska filmer vettifan om jag gillar asså...

VA! :shock:

Nja, jag tycker det är jobbigt att kolla på filmer med "okänt" språk!
Så asiatiska gillar jag inte heller speciellt mycket...

du är för jävla skön :P
hur lyckas du, Vuus :D

90 % av alla filmerna som du gillar är ju italienska med engelsk dubb ju.
så är där ingen engelsk dubb så tittar du inte ?
och är där inget engelskt ljudspår så ser du inte i heller ?inte ens om det är engelsk text ? :)

haha :D
90% av filmerna som jag gillar? Och dubbade filmer överhuvudtaget..Nej tack. Jag tycker bara att det är förvirrande när man tittar t ex på en asiatisk film. Jag vet ju inte om dom överspelar, eller om dom är skitduktiga skådisar! Jag tycker att det är lite obehagligt att inte veta... :P

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
personligen så gillar jag asiatisk film av den anledningen som den gode Vuus så fint uttryckte :

Jag vet ju inte om dom överspelar, eller om dom är skitduktiga skådisar!

det och att det är dels nya ansikten och andra miljöer och nya städer som man inte sett miljoner gånger innan som i Amerikanska filmer.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
haha, så du gillar det av den anledning som jag ogillar det? :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 18:57 Svara med citat
tyvärr, min vän så stämmer nog det :( :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 03, 2005 20:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Jag talar hyffsad italienska plus att jag har jävligt lätt att få kvinnor på fall. Italienska filmer är även bra.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 03, 2005 21:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Inte mkt "italienare" här.. gillar dock

landet, språket, maten, filmerna, skådespelarna, musiken, regissörerna.. maffian.. höhö

/Ullis

InläggPostat: mån okt 03, 2005 21:41 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Jag har nog sett för lite italiensk film för att våga säga nåt om det. Men käket är sjysst, kaffet med, tjejerna inget särskilt och språket är ett vanställt jävla vulgärlatin som man bara kan sjunga opera på. Och jag gillar inte fotboll.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 03, 2005 22:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Jag är nog inte så italiensk alls, gillar italiensk film, men that´s it typ.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 04, 2005 15:50 Svara med citat
Pizza måste du ju gilla! :D

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 04, 2005 15:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Vuus skrev:
Pizza måste du ju gilla! :D

Jo självklart. Men jag har inte lätt för att få tjejer, kan ingen italienska och ser knappast italiensk ut.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 04, 2005 15:56 Svara med citat
vem fan har det :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 04, 2005 22:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Har varit i Italien 5 gånger. Trivs ganska bra där. Föredrar norra Italien. Har varit Juventus fan i många år. Talar inte Italienska vilket är lite trist. Äter gärna en god pesto men hoppar över vinet. 8)

InläggPostat: ons okt 12, 2005 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Grisen skrev:
Att folk i detta forum diggar italienska filmer är ju rätt uppenbart, men exakt hur italiensk är du? Har du varit i Italien? Gillar du italiensk musik? Har du italiensk bil? Gillar du italiensk mat? Italienskt mode, stil? osv..

Själv så har jag varit i Italien en gång och då på bilsemester med en polare. Vi var dock bara i norra Italien, men att sitta och käka pizza på ett torg i Salo kändes ju helt ok. Jag har faktiskt också en italiensk bil (Alfa). Jag älskar italiensk mat och besöker mer än gärna italienska restauranger när tillfälle ges. Är iofs inte så otroligt mycket för italiensk musik förutom filmmusik då.

Morfar är italiensk

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
53 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd