Författare |
Meddelande |
|
hatchet
|
Postat: mån feb 22, 2021 11:46 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2567
|
^^ Och faktiskt billigare (särskilt i längden)!
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: mån feb 22, 2021 19:41 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1464Ort: Enköping
|
hatchet skrev: Är hellre filmmissbrukare än missbrukare av annat (inte minst alkohol, tobak o andra drog- er).  Helt rätt Har lagt ned nikotinet. Alkohol händer sällan, det är nog ett och ett halvt år sedan. Lite film kan man ju kosta på sig
_________________ Killer Joe Cooper: You insult me again, and I'll cut your face off and wear it over my own. |
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån feb 22, 2021 21:35 |
|
|
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!  Öhöm..har jag nå't nytt på g..?!  Den som lever får se.
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: tis feb 23, 2021 16:00 |
|
|
|
Köpte SUSPIRIA för femte gången i ordningen tror jag! Nu i prunkande 4k UHD.  Men Argento Rules är väl ett par resor värre och har fyrtioelva fler utgåvor
_________________ Killer Joe Cooper: You insult me again, and I'll cut your face off and wear it over my own. |
|
|
|
jolli
|
Postat: tis feb 23, 2021 16:18 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8716Ort: Borås, Sweden
|
Oj den utgåvan vill jag ha!
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: tis feb 23, 2021 16:54 |
|
|
|
jolli skrev: Oj den utgåvan vill jag ha!  Från Synapse. Den verkar helt brutal och klår andra UHD utgåvor på fingrarna med råge. Tog sista exet på Discshop för det blygsamma priset 599 kronor Tror bluelord.se har den inne. Finns billigare utomlands men räknar man med frakt, moms och Postnords avgift så blir det nästan samma summa ändå..
|
|
|
jolli
|
Postat: tis feb 23, 2021 18:36 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8716Ort: Borås, Sweden
|
Ja för mig är det på tok för mycket pengar för en uppgradering tyvärr. Men avundsjuk är jag
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: tis feb 23, 2021 18:40 |
|
|
|
jolli skrev: Ja för mig är det på tok för mycket pengar för en uppgradering tyvärr. Men avundsjuk är jag  Ja fy fan Jolli, det är för mycket pengar för vem som helst. Jag fick lite ångest när jag tryckte på köp-knappen
|
|
|
hatchet
|
Postat: tis feb 23, 2021 20:09 |
|
|
|
Du är ju värre än mig, Sågen!  Tur att man är fullt nöjd med dom utgåvor man har.
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: tis feb 23, 2021 20:36 |
|
|
|
hatchet skrev: Du är ju värre än mig, Sågen!  Tur att man är fullt nöjd med dom utgåvor man har.  Nä nä, det där är ärekränkning Men jag är fullt medveten om att det är rätt onödigt att typ uppgradera dels mellan olika blurayutgåvor och dels från blu ry till 4k. Visst blir man nöjd när bilden blir bättre men visst fan är det onödigt egentligen.. "Nu syns porerna på Udo Kiers näsa ännu bättre och det kostade mig bara 600 spänn" Jag gör som dig nu Hatchet och tar köpstopp
|
|
|
hatchet
|
Postat: tis feb 23, 2021 22:57 |
|
|
|
Vi är alla lika go'a kålsupare.. Jag däremot kände att jag bara måste köpa en till  : Nu kan vi båda införa köpstopp. Får se vem som torskar först.
|
|
|
Alexander
|
Postat: ons feb 24, 2021 10:29 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6900Ort: Stockholm Norra
|
Äh köpstopp hit och köpstopp dit! Ta ett lån för fan  Lev för idag typ Ja, jag kunde inte riktigt hålla mig så nu har jag inhandlat denna finska klassiker som kom i kölvattnet av Röd Gryning och annan "ryss-skräck" i mitten på 80-talet  Australiska VHS-en är det alltså om nån undrar (Unrated, till skillnad från DVD-utgåvorna som finns). Plus att regissören tituleras " Larry Harlin" på omslaget (och inte "Renny Harlin" som det ju ska vara  )
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons feb 24, 2021 10:38 |
|
|
|
Alex har blivit smittad av köpviruset.  Finns ett vaccin?
|
|
|
Alexander
|
Postat: ons feb 24, 2021 11:03 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6900Ort: Stockholm Norra
|
Haha!  Jag fick ett rabatterbjudande på ebay så jag frågade säljaren (han skickade egentligen bara inom Australien men hade inga problem att göra undantag och skicka till Europa) 5% rabatt, men det innebar att priset blev 9,50 australiska dollar (ca 62 spänn). Han sa att han bara ska räkna på frakt och så...återstår att se om mitt Paypal-konto får lida?  Inte för mycket tror jag
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons feb 24, 2021 11:05 |
|
|
|
Blir väl importavgift på't oxå..
|
|
|
Alexander
|
Postat: ons feb 24, 2021 11:10 |
|
|
|
Smakar det så kostar det, lite avgifter tillkommer såklart men det är knappast så att jag måste skuldsätta huset eller nåt sånt (eller nån liknande ägodel, typ gå till pantbanken  )
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: ons feb 24, 2021 12:01 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
|
Bensågen: Satan va vacker den Suspiria utgåva va. Tycker själv det är ett löjligt lågt pris för världens bästa film. Jo, Suspiria har jag passerat min gräns för MAX 5 ex av en Argento film. Har 3 DVD och 3 Blu-ray på den. Är det något Nytt roligt extra matrial på den???
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons feb 24, 2021 12:03 |
|
|
|
Argento Rules skrev: Bensågen: Satan va vacker den Suspiria utgåva va. Tycker själv det är ett löjligt lågt pris för världens bästa film. Jo, Suspiria har jag passerat min gräns för MAX 5 ex av en Argento film. Har 3 DVD och 3 Blu-ray på den. Är det något Nytt roligt extra matrial på den??? Du har inte glömt sätta en nolla bakom/efter treorna?
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: ons feb 24, 2021 12:08 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
|
Näää, jag har gjort en bantning på ex:en. Efter 30 år kom jag på att jag inte behöver 5-10 ex på filmerna. Räcker oftast med 1-2 ex. Bara på Argento's filmer tillåter jag max 5 ex. Det tar tid att lära dom gamla hundarna att sitta.
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons feb 24, 2021 16:16 |
|
|
|
hatchet skrev: Får se vem som torskar först.  Det var visst jag!!! Fan, vad härligt att jag fick med dessa två oxå (som jag dividerat om dom här..yjyjyjyjyj..  ):  Nu lär jag inte torska i första taget.  Nej, min hemliga köplista, den jag haft längst bak i skallen, är tom nu!
|
|
|
357vigilante
|
Postat: ons feb 24, 2021 17:05 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 580
|
jag har varken sett eller hört något? var det någon som skrek högt om ett filmköp?
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: ons feb 24, 2021 18:17 |
|
|
|
Argento Rules skrev: Bensågen: Satan va vacker den Suspiria utgåva va. Tycker själv det är ett löjligt lågt pris för världens bästa film. Jo, Suspiria har jag passerat min gräns för MAX 5 ex av en Argento film. Har 3 DVD och 3 Blu-ray på den. Är det något Nytt roligt extra matrial på den??? Tror det är samma material som från Synapses blu ray från 2018. Filmen är på en UHD-skiva och extramaterialet på en blu ray. Detta är med på utgåvan jag köpt: » Two audio commentaries by authors and Argento scholars, Derek Botelho, David Del Valle and Troy Howarth » Do You Know Anything About Witches? - 30 minute SUSPIRIA visual essay written, edited and narrated by Michael Mackenzie » Suzy in Nazi Germany ? Featurette on the German locations from SUSPIRIA » A Sigh from the Depths: 40 Years of SUSPIRIA ? All-new anniversary retrospective on the making of the film and its influence on cinema » Olga's Story ? Interview with star Barbara Magnolfi » Original theatrical trailers, TV spots and radio spots » "International Classics" English "Breathing Letters" opening credit sequence from the U.S. release » Alternate All-English opening and closing credits sequences, playable via seamless branching
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons feb 24, 2021 20:03 |
|
|
|
hatchet skrev: Öhöm..har jag nå't nytt på g..?!  Den som lever får se.  Det var lixom detta, 357. Pumpkinhead 3 & 4 var det som skavde. Nu skaver inget o det känns skööööööööööönt.  Sågen: Det är en fräsig utgåva du köpt.
|
|
|
Bonesaw
|
Postat: ons feb 24, 2021 20:45 |
|
|
|
Ja du Hatchet jag återkommer när jag sett den!
Har du sett Pumpkinhead 3 o 4 tidigare? Själv har jag bara sett första och andra rullen. Första rullen tyckte jag rätt bra har jag för mig, den andra var så där..
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons feb 24, 2021 20:46 |
|
|
|
Har ej sett 3:an o 4:an, bara dom två första.  Jo, jag tycker ung. som du om ettan o tvåan (dom flesta verkar göra't).
|
|
|
|