Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Bästa Tarantino-film?

Bästa Tarantino-filmen?

Reservoir Dogs
22%
[ 13 ] 22%

Pulp Fiction
52%
[ 30 ] 52%

Kill Bill 1
17%
[ 10 ] 17%

Kill Bill 2
5%
[ 3 ] 5%

Jackie Brown
2%
[ 1 ] 2%

Alla är lika bra
2%
[ 1 ] 2%

Antal röster : 58
InläggPostat: tor aug 10, 2006 23:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Pulp fiction här me

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 10, 2006 23:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
eftersom Mr. T lånar från många olika genrar i hans filmer Kill Bill Vol 1 for me!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 24, 2008 20:48 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön feb 24, 2008 16:02Inlägg: 133
Pulp Fiction. 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 14, 2008 10:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Pulp Fiction fick min röst

InläggPostat: ons apr 09, 2008 13:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Pulp Fiction!

Underbar film :D

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 15:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Kill Bill vol. 1 är rätt bra, Pulp fiction duger resten gillar jag inte. Såg och köpte Death proof (dum som jag var) och det var nog en av de sämsta filmer jag sett på flera år!

InläggPostat: ons apr 09, 2008 16:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Fan vilka bra filmer du måste ha sett de senaste åren om Death Proof är en av de sämsta. :shock:

avd. hög lägstanivå?
:lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Håller med gussar´n där. Den är verkligen horribel :|

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 18:10 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Jag har inte sett Reservoir Dogs. Skäms, mig själv!

Annars är nog Pulp Fiction min favorit, med Kill Bill-filmerna som tvåa. men jag röstar inte förrän jag sett Reservoir Dogs.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 19:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
lizzardking skrev:
Håller med gussar´n där. Den är verkligen horribel :|

äh, lägg av. ni glor på mycket sämre rullar och gillar det. visst, death proof var inget mästerverk. men ni tar ju i så ni spricker.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 20:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Inte det minsta. Russel borde hålla sig till Disneyfilmer nu för tiden och Tarantino kunde börja hyra ut film igen :lol:
Detta var och är ett verkligt magplask och det är min åsikt. Visst ser jag tekniskt sämre filmer än denna men de är mycket bättre upplevelsemässigt än denna travesti.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 20:40 Svara med citat
Trams! :jason:

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 09, 2008 20:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Russel tycker jag ändå är bäst i filmen som i övrigt är för pratig. Hans karaktär försvinner dessutom för länge.

Tarantino är överskattad IMO, men ska jag välja den bästa filmen får det bli Pulp Fiction - betyg: runt 6/10.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 10, 2008 15:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Bazzoni:
jag tycker verkligen att den är urusel. Det jag störde mig på var att tarantino skulle göra en äkta grindhouserulle som den kultfilmsälskare han är, och då förväntade jag mig massor av våld, sleaze och andra galenskaper men fick istället en helt vanlig tarantinorulle med en massa "tuff" dialog mellan ett tjejgäng och knappt något annat. Vågar knappt tänka på hur "bra" hans version av den utmärkta the inglorious bastards kommer bli :?
Som man (jag) redan visste på förhand så blev Robert rodriguez Planet terror riktigt bra då han verkligen gjorde en riktigt bra "grindhousefilm"! Den skulle jag ge 8/10 i betyg.

InläggPostat: tor apr 10, 2008 16:46 Svara med citat
jamen det är ju lite det jag menar, en del folk sågar den för att de förväntade/krävde nåt annat än filmen är. det tycker jag är skevt. filmen i sig är ju klart hyffsad med tarantinos mått. det är lite som med bergman, folk som inte gillar honom brukar toksåga utan att bry sig det minsta om hur filmerna är. så snart de hör namnet så ser de rött. nånstans på vägen har tarantinos namn börjat locka liknande reaktioner från kultfilmfans som anser sig veta bättre vad än tarantino vad han borde göra och blir oproportioneligt upprörda över hyfsade filmer medan de hyllar vad dynga som helst. äh min enda poäng är att det har gjorts mycket sämre filmer än death proof de senaste åren och jag vet att ni vet det också, ni får säga vad ni vill. :D

förövrigt tycker jag att ingen av de där rullarna är "grindhouse" eftersom de är internationella blockbusters med stor budget. "the big budget b-movie" brukar man snacka om, men det kan inte dessa kallas heller efter som de har en medveten distans till sin egen genre och på så sätt inte är det minsta "b" i jämförelse till exempel med typ mimic eller catwoman eller vad helst liknande. death proof och planet terror är lika mycket grindhouse som godards alphaville är en kioskdeckare.

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 10, 2008 18:08 Svara med citat
Men varför detta benhårda försvarande av just denna film av Tarantino då? Jackie Brown hade jag kunnat förstå men denna, tyvärr inte :D

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 10, 2008 18:29 Svara med citat
Bazzoni:
Du har rätt i att ingen av dem är "grindhouse" men Planet terror var ju den som kom närmast iallafall (och den var riktigt underhållande).

InläggPostat: tor apr 10, 2008 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tja, jag är fortfarande ganska svag för PULP FICTION - den håller fortfarande, även om den knappast blir bättre för varje tittning... Inledningssekvenserna av RESERVOIR gillar jag oxå... Blev ganska besviken på KILL BILL-filmerna, medan Jackie Brown var ett direkt bottennapp för min del... Sen ska man inte tala om honom och hans kommande filmer :shock: I vilket fall går det neråt för den stackaren... :razz:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 10, 2008 21:18 Svara med citat
lizzardking skrev:
Men varför detta benhårda försvarande av just denna film av Tarantino då? Jackie Brown hade jag kunnat förstå men denna, tyvärr inte :D

"inget mästerverk" och "hyfsad" är det ett benhårt försvar? ja, om du säger det så. Jag efterlyser bara lite nyansering. Men det går inte hem alls så nu skiter jag i detta.

Bild

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2008 18:57 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön aug 31, 2008 09:11Inlägg: 420
Kill Bill 1 vinner för min del och den tycker jag verkligen är snorigt bra. I övrigt är jag inget jättefan av Tarantino direkt men jag gillar Pulp Fiction riktigt mycket, den ligger åtminstone på en 7/10, Jackie Brown kommer jag inte ihåg då det var typ 3 år sen sist jag såg den.

Reservoir Dogs såg jag om för ca. 1 år sen och sen dess har jag försökt se om den ett par gånger men jag orkar inte, den filmen ser jag verkligen inte vad som skulle vara mästerverk med, om någon vill förklara, varsågod.

Resten har jag ingen lust att uttala mig om förutom Death Proof, jag gillar den, synd bara att slutet när han börjar grina är så sjukt efterblivet. :(

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 10:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Gillar alla hans filmer, men Pulp Fiction är ändå mannens mästerverk.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 11:45 Svara med citat
ja den är bra, förstår dock inte hur man kan tycka reservoir dogs skulle vara bättre. :? vissa saker upphör aldrig att förvåna mig.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 12:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Gillar egentligen ingen av gubbfans filmer

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 12:11 Svara med citat
äh nu ska vi inte va sådär :wink:

kill bill 1 är dock ett mästerverk! :D

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 12:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Den funkar väl.

Det jag stör mig på med QT är att han tar åt sig äran för andras jobb så fort han får chansen

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
56 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori