Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Bästa Svenska Punkbandet ?

InläggPostat: sön okt 01, 2006 11:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Vilket band är det bästa Svenska Punkbandet ?

Jag lägger min röst på Dia Psalma

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Dia Psalma ligger bra till.
Asta Kask och DLK är inte heller helt fel... dock i olika ändar om punken.

Charta 77, Strebers, Räserbajs och Krymplings är alla gamla favoriter.

Mitt svar blir:

DIA PSALMA

InläggPostat: sön okt 01, 2006 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
KSMB utan tvekan för min del.

InläggPostat: sön okt 01, 2006 12:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Driller Killer och D.T.A.L 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 12:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Plattan Gryningstid med Dia Psalma är alldeles lysande. Lyssnar gärna på Ebba Grön också.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 12:55 Svara med citat
Anti Cimex samt Wolfpack.

InläggPostat: sön okt 01, 2006 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Inte renodlad punk kanske, men Cumeshot Hookers är bäst!!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 13:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Jag måste ju sticka ut lite då o säga att ja tycker Strebers krossar Dia Psalma..

Men de finns bara 2 punk-band imo som båda förtjänar titeln sverige`s bästa punkband..
DLK och givetvis Ebba Grön

Annars lyssnar ja mkt på Köttgrottorna nuförtiden oxå :)

InläggPostat: sön okt 01, 2006 13:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 30, 2005 00:57Inlägg: 1477
Finns mycket bra. en del av mina favoriter är Dia Psalma, DLK, Köttgrottorna, Radioaktiva räkor, Charta 77 mm

InläggPostat: sön okt 01, 2006 13:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
men finns det människor som har stannat i utvecklingen och fortfarande lyssnar på dessa banden? Gjorde det själv när jag var yngre. Här handlar det ju om den gammla musikstilen punk. Inte PUNK!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
jolli skrev:
men finns det människor som har stannat i utvecklingen och fortfarande lyssnar på dessa banden? Gjorde det själv när jag var yngre. Här handlar det ju om den gammla musikstilen punk. Inte PUNK!

Jag är 26 år och lyssnar fortfarade på Punk och det står jag för

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 14:10 Svara med citat
dr alban skrev:
jolli skrev:

Jag är 26 år och lyssnar fortfarade på Punk och det står jag för

Ja det är lugnt. Klart du ska stå för det. verkar ju som att många här lyssnar på det. Jag tycker det känns som att dessa gammla banden va upproriska och politiska och uppkäftiga på sin tid. Å det var coolt. Men nu!? Punk är ju mycket en politisk åsikt. Och den lät som den gjorde för att den provocerade. Och medlemarna såg ut som dom gjorde för att väcka uppmärksamhet. Alla "vuxna" och människor i deras omgivning tyckte att de var äckligt. Men hur provocerande är det i dagens samhälle? Finns ju massa band som gör nutida punk. Och det låter ju på ett helt annat sätt. Hoppas inte detta kändes för politiskt, för det vet jag att man inte ska prata om...

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Punk är väl som vilken musikstil som helst...

Jag är uppväxt med/på punk. Men jag är inte helt tappad bakom en vagn och bara lyssnar på Exploited - Barmy Army oavbrutet. Jag lyssnar på all punk, från trall till kängpunk Och vet ni vad? Jag lyssnar även på annan musik däröver, allt ifrån metal till gladjazz. Opera och dansband skippar jag dock.

InläggPostat: sön okt 01, 2006 15:47 Svara med citat
Visst kan man gilla gammal punk för den musik den är. Men jag anser att, är man en punkare och lever de livet så är det en annan typ av musik som räknas till punk nu för tiden.. konstigt förklarat kanske... :?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 17:02 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Svart.

InläggPostat: sön okt 01, 2006 23:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Dia Psalma kan man ju inte ogilla, liksom Ebba.
Charta 77 och de lite stökigare Skitsystem och Totalt jävla mörker har och gjort mkt bra. Men bäst må ändå vara The Kristet Utseende.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 00:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Shit, helt omöjlig fråga ju! Finns hur mycket bra svensk punk som helst! :shock:

Ebba Grön, Charta 77, KSMB, Kontrovers, Uncle Charles, Human Waste, 365 Dagar Av Synd, Räserbajs, Gymnastiken, Stockholms Negrer, D.S.-13, Sista Sekunden...ja, you name it, jag skulle kunna fylla forumet med bandnamn :D

InläggPostat: mån okt 02, 2006 22:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
är inte WolfPack typ deathmetal? dom skriker ju ganska mycket(men sen så lyssnar jag ju inte på så mycket punk)

hmm bästa svenska punk bandet...hmmm.. tror nog det är TKU! :D

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 00:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor sep 14, 2006 21:34Inlägg: 253Ort: Gbg
Jag lägger väl mina röster på KSMB och Incest brothers.

Själv är jag så gammal att jag faktiskt var med i ett av banden i Garageligan. Det var tider det. :)

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Averno
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 00:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Charta 77!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Rövbajs eller Spermobil!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Ebba Grön
lätt Sveriges bästa punkband genom tiderna!

InläggPostat: tis okt 03, 2006 13:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag trodde punken dog -77 :shock: :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ebba Grön överlägset! :D
KSMB på en hedrande andraplats! :)

InläggPostat: tis okt 03, 2006 13:53 Svara med citat
Enda svenska punkbandet annars är ju Bitch Boys :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
57 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: