Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Bästa Svenska Punkbandet ?

InläggPostat: tis okt 03, 2006 14:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor sep 14, 2006 21:34Inlägg: 253Ort: Gbg
Hahahahaha.. Dom hade jag glömt.. Jag hatar är ju helt underbar..!!!

Terminalpatienten var ju inte helt fel heller.. Eller GBG sound..

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Averno
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons mar 23, 2005 13:30Inlägg: 107
The Accidents

Put 'em on my wall
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Bland dagens band så gillar jag Skumdum, Mimikry och Lastkaj 14

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Totalt jävla mörker, anyone?

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 19:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Vuus skrev:

Har lyssnat lite på dom men det var för mycket oljud för min smak

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2006 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Vuus skrev:

Dem är riktigt bra, men inte en av de bästa.
KSMB, Ebba Grön och Moderat Likvidation är top 3.

edit: att jag glömde bort Asta Kask. Kommer på en värdig plats fyra då.

Senast redigerad av Sephiroth tis okt 03, 2006 20:40, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis okt 03, 2006 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Nuförtiden lyssnar jag inte på punkmusik men i början och mitten av 90-talet var favoriterna:
1. Charta 77
2. Mögel
3. KSMB
4. Asta kask
5. Strebers

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 04, 2006 15:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Totalt är ju verkligen inte punk men bra är det!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 04, 2006 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
smulan skrev:
Totalt är ju verkligen inte punk men bra är det!

Är inte så insatt i just punk, men vad jag har förstått så är det väl käng-punk?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 04, 2006 16:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Totalt Jävla Mörker är ju punk i den bemärkelsen att de hör till den svenska punkscenen. Musikstilen är ju dock närmare en modern version av hardcore/thrash/metal islängt i en distad milkshake-maskin.

Punk är bredare än man tror. ;)

Glöm ej på fredag i Göteborg:

Bild

InläggPostat: fre okt 13, 2006 22:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons okt 11, 2006 21:00Inlägg: 272Ort: Jönköping
Mina favoriter är nog Skitsystem och Totalt jävla mörker. Gillar även Wolfpacks Lychantro Punk. Träffade deras sångare (Johnsson) strax efter att jag köpt skivan. Stötte på honom på vägen ner till Ica, i Ryd i Linköping, och tyckte att det kunde vara trevligt att snacka lite. Slutade med att han hotade mig med stryk samt påpekade att kniven han hade i fickan var jävligt vass. Tog död på mitt intresse för bandets fortsatta karriär.

InläggPostat: fre okt 13, 2006 22:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Sicken jävla fjönt :lol:
Bra att veta så slipper man ödsla pengar på sådana idioter då!

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 13, 2006 23:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Hahaha, är detta sant? Vad sa du till honom egentligen? :lol:

InläggPostat: mån okt 23, 2006 18:47 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre jan 21, 2005 17:07Inlägg: 98Ort: stockholm
lizzardking skrev:
Enda svenska punkbandet annars är ju Bitch Boys :D

haha, fan va schysst att nån mer minns dem. intresset var annars minst sagt svalt för deras återförening för tiotalet år sen (då när alla gamla dammiga punkband gick igen, med Sex pistols spektaklet i täten, och de var verkligen absurt värdelösa), om jag minns rätt var det jag med sällskap (2-3 pers) + kanske fem bekanta till bandet på premiären på 44:an, Frobbe Froberg drog en del sköna oneliners i stil med "kul att ni kunde komma, som ni kan se har jag redan kommit"... sen kom vi försent till andra spelningen på en fritidsgård i Solna och hann bara prata lite med karln innan de åkte hem till sitt, osäker på om det blev nått mer av den karriären sen. nånstans har jag nog kvar idolfotot man fick som publik, trevligt initiativ. har för mig att nån i bandet påstog sig ha lirat med Motorhead också... nåja, de hade en del hits man digga som ungådumpunkare, Kungakompis, Sixten H, H-son produktion, Automobil och framförallt kioskvältaren Jag trivs.
bästa svenska punkbandet är annars givetvis Brainbombs!

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 23, 2006 21:01 Svara med citat
Jag har fått ett nytt favorit band - SÄPO, helt jävla underbara

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 23, 2006 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Totalt låter ju typ coremetalblackhardcorepunk hehe!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 23, 2006 22:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Men denna borde väl passa bättre i musiktråden :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 23, 2006 22:41 Svara med citat
magnus:
angående Bitch Boys så hade vi när jag var yngre ett kassettband med dem och där var det en låt om Rödluvan, någon om kungen sen kommer jag inte ihåg mer :lol:
Detta är över 20 år sedan nu men jag minns att min kusin hade en vinylsingel med dem som var rosaaktig med sångarens k*k på baksidan, komplett med k*k-ring och två vingar tatuerade på var sin sida om draggen :lol:
Kommer inte ihåg vad det var för låtar men den baksidan glömmer jag aldrig :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 20, 2006 20:00 Svara med citat
Nya Asta Kask är det bästa som hänt svensk punk på länge, Jag tycker att det låter bättre än förut

AndiOne får flytta tråden till musik om han vill för det blev ju mer än en poll så vi kan diskutera vidare

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 20, 2006 20:04 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Travolta kids!

InläggPostat: mån nov 20, 2006 20:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor jan 22, 2004 16:14Inlägg: 827Ort: Norrtälje
1. Asta Kask
2. Charta 77
3. Strebers
4. Dia Psalma
5. Veckana Klubba
6. Vrävarna
7. Svart Snö
8. Krymplings
9. Radioaktiva räker

InläggPostat: tis jun 28, 2011 00:34 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tor maj 07, 2009 16:08Inlägg: 283Ort: Stockholm
Den här tråden borde få nytt liv!

Finns ju massor, Anti Cimex, Driller Killer, Mob 47, Shitlickers, Ta.S.K, Moderat Likvidation, listan kan forstätta... Sen gillar jag klassisk punk som Ebba Grön, KSMB, Grisen Skriker och Bitch Boys också!

Senast redigerad av Silence mån feb 11, 2013 18:30, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis jun 28, 2011 10:16 Svara med citat
Längesen det släpptes nån ny riktigt bra trallpunk senaste som jag gillar är Mimikry - Alderland och Lastkaj 14 - I Brist På Annat

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 28, 2011 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jan 17, 2006 14:29Inlägg: 415
Jag kastar en röst på skumdum

http://www.f1pick.com
http://www.adalensmusik.se/
http://www.cosmicwhale.com
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 28, 2011 19:34 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
I min ungdom så var trallpunk grejen som gällde, sen upptäckte jag hårdare grejer. Kan dock fortfarande lyssna på trallpunk av nostalgiska skäl, senast för någon dag sen spisades öga för öga med Strebers. Dia Psalma, Strebers, Asta, Radioaktiva Räkor var favoriterna när det begav sig.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
57 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori