Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Film kollande

InläggPostat: mån feb 16, 2004 15:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
Tänkte väl bara höra efter i allmänhet om hur ofta ni kollar på film? dagligen? kollar ni samma filmer flera ggr? Själv så blir det väl att man kollar 2-3 rullar i veckan iallafall. Va man ekonomiskt oberoende så skulle man antagligen kollat film varje dag hehe

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 15:20 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:15Inlägg: 58Ort: Norrtälje
Spontant känns det som för mycket, menmen som student så finns ju tiden till att glo mycket. Största delen är nog filmer som sänds på tv, bara 5:ans nattfilmer blir ju 4-5st per vecka... så totalt kanske 10st per vecka.

InläggPostat: mån feb 16, 2004 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Jag försöker se en film varje kväll och på helgerna blir det oftast en 2-4 filmer per dag. Det beror lite på hur mycket tid jag har över.

Om filmen är bra ser jag självklart om den flera gånger.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 16:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Jag ser film för sällan. Kanske 5 i veckan. Efter jobbet så brukar jag inte ha lust.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Ser mycket film periodvis. för att ibland inte se någon film på några dagar/någon vecka.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDer TodeskingBlev medlem: mån okt 13, 2003 01:09Inlägg: 542Ort: Piteå
Tjaa...Väldigt olika men nog blir de väl minst 4-5/vecka

InläggPostat: mån feb 16, 2004 19:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
väldigt sällan jag ser film på vardagarna nuförtiden, har helt enkelt inte tid. men visst, ibland går det klämma in så klart. på helgerna blir det väl 4-5 filmer iaf.

ser om en hel del film men framförallt försöker jag beta av det jag har i hyllan så gott det går, det känns som det ALLTID är 5-6 filmer i samlingen man ännu inte hunnit se... dagens i-lands problem. köper mer film än vad jag för tillfället har tid att se, borde lägga kosingen på något vettigare men det är som det är.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 20:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Ibland kollar jag inte en enda film och periodvis kan d bli 3-5 filmer om dan. (Pressade Hillmanboxen och ett par Alien rullar på två dagar för ett tag sen). Nu verkar d bli stilltje på dvd-fronten så man får väl slökolla Evil Dead på Canal +! :wink:

InläggPostat: tor feb 19, 2004 13:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ser väl en och annan på teve men när det gäller filmer jag köpt på är det annorlunda. då ser jag dem endast om jag är ledig dagen efter (alltså fredag/lördag) och bara om jag är på rätt humör, har suktat tillräckligt, städat (jag kan inte slappna av och se på film när det är stökigt i samma rum, det är helt tvångsmässigt och finns med sedan jag var liten men jag städar ALLTID innan jag ser på film :D ) och inte är så trött att jag kommer behöva anstränga mig för att vara vaken innan filmen är slut.

när alla de kraven är uppfyllda blir det runt 1-2 filmer per helg. men ibland ingen alls pga vissa omständigheter.. men så kan det gå.

InläggPostat: tor feb 19, 2004 18:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Brukar mest se filmer på helgerna. Under veckodagarna blir jag ofta sittande framför en av mina spelkonsoller.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 19, 2004 19:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
metmask skrev:
städat (jag kan inte slappna av och se på film när det är stökigt i samma rum, det är helt tvångsmässigt och finns med sedan jag var liten men jag städar ALLTID innan jag ser på film :D ) och inte är så trött att jag kommer behöva anstränga mig för att vara vaken innan filmen är slut.

haha känner igen mig exakt i det där!
jag har även väldigt, väldigt svårt att pausa en film mitt i för t ex telefonsamtal eller toalettbesök. sånt tar man hand om innan och telefonen låter jag ringa nuförtiden. när jag var mindre kunde jag avbryta en film mitt i och fortsätta kolla dagen efter men det är en total omöjlighet nu, förstör ofta helheten rejält. har jag inbillat mig iaf.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 19, 2004 23:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
i snitt en per vardag och fler på helger så - ca 10 per vecka..

vissa helger kan det ju också bli "heldagar" och då hinner man ju med nå'ra stycken.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 20, 2004 14:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Peter Neal skrev:
metmask skrev:
städat (jag kan inte slappna av och se på film när det är stökigt i samma rum, det är helt tvångsmässigt och finns med sedan jag var liten men jag städar ALLTID innan jag ser på film :D ) och inte är så trött att jag kommer behöva anstränga mig för att vara vaken innan filmen är slut.

haha känner igen mig exakt i det där!
jag har även väldigt, väldigt svårt att pausa en film mitt i för t ex telefonsamtal eller toalettbesök. sånt tar man hand om innan och telefonen låter jag ringa nuförtiden. när jag var mindre kunde jag avbryta en film mitt i och fortsätta kolla dagen efter men det är en total omöjlighet nu, förstör ofta helheten rejält. har jag inbillat mig iaf.

Ja, och sen måste det ju vara helt nedsläkt och allt ordnat så man slipper ta hand om det sen, ett toalettbesök är ju helt klart obligatoriskt. :)

edit: direkt efter posten kom jag på en till sak jag ALLTID gör. och det är att fodralet till filmen placeras över DVD-displayen så att jag inte kan se hur lång tid som gått av filmen, för då om det är en bra film vet man inte riktigt om slutet är nära etc och då kan jag njuta fullt ut. :)
ofta läser jag inte heller på baksidan hur lång filmen är så att jag inte ska kunna tänka "ough, den här filmen är verkligen bra... men nu måste det ju ha gått över 50min så då kan det bara vara 30min kvar..."

det är ju lite speciellt det där med film. :wink:
brukar faktiskt kräva att mina vänner (de gånger jag ser film med dem) går på toaletten innan filmen börjar för när den är igång tänker då inte jag pausa!
ringer det brukar jag bara lyfta på luren och lägga på igen. :D

InläggPostat: fre feb 20, 2004 14:52 Svara med citat
jag kom precis på en sak till!
om jag ser en film som jag verkligen gillar får jag absolut inte se om den igen förens åtminstonde 1 år har gått så att jag ska kunna glömma så mkt som möjligt samt undvika att "kolla sönder" filmen så att säga. helst vill jag vänta längre men ibland kan det ju vara svårt... :P

InläggPostat: lör feb 21, 2004 06:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Det tragiska är att några av mina polare tycker att SUSPIRIA är världens sämsta film!

Senast redigerad av gokudo lör feb 21, 2004 20:03, redigerad totalt 2 gånger.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 21, 2004 06:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
De är ändå filmidioter.:D

Senast redigerad av gokudo lör feb 21, 2004 20:02, redigerad totalt 2 gånger.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 21, 2004 19:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
Jag kollar väll på 3-5 filmmer per vecka. Men det varejerar ju rätt rejällt :?

InläggPostat: tor feb 26, 2004 01:27 Svara med citat
gokudo skrev:
Det tragiska är att några av mina polare tycker att SUSPIRIA är världens sämsta film!

prygling och skampåle omedelbart! :twisted:

InläggPostat: tor feb 26, 2004 08:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Med såna vänner behöver man inga fiender. :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 23, 2009 19:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Typ 3 filmer i veckan blir det.

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 23, 2009 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
3 filmer/dag Måndag - Torsdag
4 - 6 /dag Fregag - Söndag

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 23, 2009 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12311Ort: Skåneland
Det brukar bli en film/vardag och några fler till helgen, men i bland blir det mer eller mindre.

InläggPostat: fre jan 23, 2009 22:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Så jävla olika nuförtiden..
Nu på allra sistone har det inte blivit mycket filmkollande för mig.
Inatt såg jag sista filmen från senaste beställningen o då var det första gången på flera da'r jag tittade på film. I början av nästa vecka är det tänkt att ett större filmpaket ska dyka upp, så då blir det väl o kolla lite oftare. Det är så jävla olika, som sagt.

Har planerat o ha ett spaghettiskräck-maraton framöver..då blir det film, gott folk! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 24, 2009 22:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6900Ort: Stockholm Norra
Det varierar ju egentligen över tiden men när fimintresset brinner ordentligt blir det väl 2 filmer om dan (ibland kan det bli 3-4 om jag har ork & intresse)

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Online Profil
InläggPostat: lör dec 26, 2020 10:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2567
Tjéna, Alex! :D

Helst en film om da'n nu :ymparty: .

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
25 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori