Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Bästa/Sämsta soundtracks?

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
InläggPostat: mån feb 16, 2004 19:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Vilket tycker du är det bästa respektive sämsta soundtracket för en splatter/skräck/Cult-film?

Tycker att ”Nekromantik 2” har ett så helsike bra soundtrack, annars så hamnar nog ”Dawn of the dead” riktigt högt för min del...

Sämst blir svårt för mig. Möjligen… nä väntar med det, vill tänkte på den nöten :P

InläggPostat: mån feb 16, 2004 20:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Jag är löjligt förtjust i Fabio Frizzis underbara kompositioner så svaret på den bästa blir nog en delad placering:

Manhattan Baby (Fantastiskt och helt enkelt genialt)
The Beyond (Helt djävla underbart)

Sämst:
Kommer inte heller på nåt riktigt botten napp...
Men det som jag blev besviken på var när jag laddade ner Simonettis senaste alster från hans hemsida.
Får väl på nöten nu men musiken i Il Cartio verkar suga rejält. Har bara hört tre låtar och dom kunde man då gott ha sluppit höra.

InläggPostat: mån feb 16, 2004 21:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Cannibal Holocaust musiken är min favorit, men det finns mycket annat som också är bra. Kommer inte på något direkt dåligt soundtrack, brukar oftast förtränga dem ganska snabbt.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 21:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Pungent Stench skrev:
Cannibal Holocaust musiken är min favorit, men det finns mycket annat som också är bra. Kommer inte på något direkt dåligt soundtrack, brukar oftast förtränga dem ganska snabbt.

Ja det är oxå en höjdare, Italienarna är suveräna när det gäller sountracks.

Några till Favorit soundtracks:
Cannibal Holocaust (vackert)
New York Ripper
Contamination
House By The Cemetary
Tenebre
Deep Red
Cannibal Ferox
Suspiria
7 Bloodstained Orchids (grymt medryckande)
Keoma
Opera
Non Ho Sonno

Men det var förbannat svårt att komma på något riktigt uselt... Kan vara så att jag har förträngt all soppig musik! :wink:

InläggPostat: tis feb 17, 2004 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jan 21, 2004 17:58Inlägg: 163Ort: Gäävle
Såvitt jag minns har väl City of the Living Dead ett rätt härligt soundtrack.

InläggPostat: tis feb 17, 2004 18:16 Svara med citat
Orgon skrev:
Såvitt jag minns har väl City of the Living Dead ett rätt härligt soundtrack.

Japp, och det är Fabio Frizzi som står för det så klart! 8)

InläggPostat: ons feb 18, 2004 06:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
vet inte om man kan kalla det för soundtrack hehe men musiken i Zombie 90 är riktigt otrevligt att lyssna på (musiken som är så fort det är Zombies i bild) hehe

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 19, 2004 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
favoriter:

vampyros lesbos
so sweet, so perverse/seven bloodstained orchids
morte macabre (inget soundtrack men fantastiska tolkningar av diverse eurohorror ledmotiv etc, svenskt band)

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 21, 2004 19:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
Två som döck upp direkt i min hjärna var:

Kill Bill volI och

Once upon a time in the west

Men det finns ju så klart mängder med andra utomordentliga sound tracks :wink:

InläggPostat: lör feb 21, 2004 20:03 Svara med citat
Walrossen skrev:
Två som döck upp direkt i min hjärna var:

Kill Bill volI och

Once upon a time in the west

Men det finns ju så klart mängder med andra utomordentliga sound tracks :wink:

Kill Bill volI innehåller juh en Fabio Frizzi låt, det är juh det jag säger! Mannen är ett geni! :D :D :D

InläggPostat: sön feb 22, 2004 16:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Håller med Fabio är ett geni. Jag gillar också Deep Reds soundtrack

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2004 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
ny favorit:
goodbye uncle tom (riz ortolani)

seriöst något av det bästa jag någonsin hört i en italiensk film, skapar en otroligt obehaglig och påtaglig stämning.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2004 08:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Hade varit hur jävvla tufft som helst att spela i ett band som gjorde covers på låtar ur filmer som Cannibal holocaust, Emannuelle and the last cannibals, Atlantis interceptors, mm..

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2004 09:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Ummm, Cannibal Holocaust har ett skönt soundtrack.

Sen kan jag inte prisa Goblins soundtrack till Tenebre nog. Många avfärdar det som disco-pastisch men jag älskar det fanimig! :)

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2004 10:42 Svara med citat
tenebrae soundtracket är fantastiskt! mitt absoluta favorit argento-soundtrack.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 26, 2004 11:45 Svara med citat
Vän av ordning skrev:
Ummm, Cannibal Holocaust har ett skönt soundtrack.

Sen kan jag inte prisa Goblins soundtrack till Tenebre nog. Många avfärdar det som disco-pastisch men jag älskar det fanimig! :)

Japp, det är riktigt, riktigt bra! :)

InläggPostat: tor feb 26, 2004 11:47 Svara med citat
Tenebre altså, gillar även Riz Ortolanis underbart smäktande soundtrack till CH. Det finns mycket bra musik som återstår att upptäckas...
Soundtracket till Seven Bloodstained Orchids är också riktigt läckert. 8)

InläggPostat: sön mar 28, 2004 22:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Bäst hamnar nog på Suspira. Musiken är en stor del att filmen är så bra som den är. Vad skulle den egentligen vara utan den?

Kan inte riktigt komma på något riktigt dåligt soundtrack i skräckväg. Men actionfilmen "American Cyborg: Steel Warrior" har klart det sämsta soundtracket, alla kategorier. Trots att det är en otroligt tuff film ;)

InläggPostat: sön apr 04, 2004 22:24 Svara med citat
Riz Ortolanis sountrack till Goodbye Uncle Tom är inte heller helt fel!

InläggPostat: mån apr 05, 2004 07:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
Det är riktigt vackert, det sämsta är nog till Cardona JR s Rovfåglar.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 20:32 Svara med citat
det finns förbenat många bra soundtracks men här är några ruskigt bra:

The Beyond (en klar über favorit)
City Of The Living Dead
Zombie
House By The Cemetery
Beyond The Darkness
Cannibal Holocaust
Eaten Alive
Dawn Of The Dead
What Have You Done To Solange (en klar über favorit)
Suspiria (vad behöver man säga?)
Contamination (grymt coolt)
Nekromantik 1 & 2
Suicide Club (grymt)
Ringu

Ja det var några det iallafall :)

InläggPostat: ons apr 07, 2004 06:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag tycker soundtraket till dom flesta italienska filmerna är lysande...

InläggPostat: ons apr 07, 2004 11:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
två som inte nämts men som jag tycker har charmiga soundtracks så är det maniac & eugine.
ingen musik som kanske utmärker sig särskillt mycket men sköna svängiga grejjer iaf.

Och om vi ska snacka kommersiella filmer så har Dead presidents ett förbannat bra soundtrack med många sköna soul låtar från det ljuva 70talet.
både filmen & musiken bordes kollas upp för er som inte är allt för inskränkta.
hihi :wink:

InläggPostat: fre jan 21, 2005 22:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jan 12, 2005 20:57Inlägg: 29
För att inte fortsätta med italiensk filmmusik, så tycker jag att musiken till I drink your blood är fantastisk. Och Basketcase förstås...

InläggPostat: fre jan 21, 2005 22:53 Svara med citat
Och för att genast återanknyta till Italienska soundtracks: Riz Ortolanis score till Mondo Cane/Africa Addio/Addio Zio Tom är juh helt djävla makalöst maffiga! Riz är ett gigantiskt geni!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 6
128 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori