Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Bästa/Sämsta soundtracks?

InläggPostat: sön feb 26, 2006 22:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
För att smälla mamoulian lite extra på fingrarna kan jag påpeka att jag tycker musiken i Opera (mordsekvenserna) är besvärande dålig.

InläggPostat: sön feb 26, 2006 22:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
mickisixx: www.videodrome.nu (klicka dig fram till soundtracks)

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 26, 2006 22:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
coma: Hädare!!! :D

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 10, 2006 20:24 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 09, 2006 22:55Inlägg: 146Ort: Skellefteå
Okej, nu ska vi se här...

Riktigt bra soundtracks:
"Inferno" - Keith Emersons gotiska sound är det som bidrar främst till varför denna film blir så läskig.
"Suspiria" - Alla vet nog varför, haha.
"Dario Argento's Opera" - Filmen visade att operamusik blandat med hårdrock faktiskt var en bra blandning.
"Tenebre" - Svängig synthmusik samtidigt som det är någonting läskigt över det hela.
"Non Ho Sonno" - "Killer On The Train" måste vara något av det allra bästa Goblin har gjort, och resten visar att Goblin fortfarande kan leverera lika bra som de levererade 1977.
(Okej, haha, slut på Argento-filmer)
"Halloween" - Det absoluta skräcksoundtracket, måste jag säga. Låtar som är skräcken själv.
"The Hours" - Philip Glass är helt enkelt underbar, och jag kan inte få nog av detta soundtrack.
"May" - Riktigt bra musik, helt enkelt.
"The Thing" - Basgångarna... Wow...

Nu orkar jag inte skriva mer, hehe.[/b]

InläggPostat: fre mar 10, 2006 20:45 Svara med citat
Måste säga att jag diggade soundtracket till Vacanze Per Un Massacro stenhårt. Riktigt coolt soundtrack. Sen är ju Suspiria, Cannibal Holocaust, Vampyros Lesbos och Eugenie - The story of her journey into perversion de soundtracks som snurrar mest i min stereo. Lite kul att morsan gillar samtliga skarpt. Men när jag berättat om filmerna slår hon bakut. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 10, 2006 21:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Ferox skrev:
Måste säga att jag diggade soundtracket till Vacanze Per Un Massacro stenhårt. Riktigt coolt soundtrack.

Det är väl snott i princip rakt av från Milano Calibro 9, oxå av Di Leo.

InläggPostat: fre mar 10, 2006 22:03 Svara med citat
Persson:Det är möjligt att det är. Har inte sett den. Bra soundtrack hursomhelst.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 10, 2006 22:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Ferox skrev:
Persson:Det är möjligt att det är. Har inte sett den. Bra soundtrack hursomhelst.

Då ska du se den omedelbums :!: . Musiken gillar du ju redan, och filmen är en av de bästa inom gangster/crime.

InläggPostat: fre mar 10, 2006 23:11 Svara med citat
Persson:Ingen prioritet som det ser ut nu. Har inte dabblat så pass möe med Crime-genren att jag fastnat nåt vidare. Almost Human är dock riktigt skön.

Utöver det är det väl bara Contraband jag sett och den var ju jättefestlig. Blir så full i skratt när Fulci tittar upp som gubben i lådan med en k-pist mot slutet i den magnifika showdownen. Klockrent!

Får se om det blir nån vidare utforskning av Crime-genren. Lenzi ska ju tydligen gjort några riktiga höjdare inom genren.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 05, 2008 23:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 28, 2007 13:40Inlägg: 78Ort: Haddonfield
Halloween vinner lätt! Sen Poltergeist är skitbra.

InläggPostat: sön jan 11, 2009 19:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland

Senast redigerad av phantasmagoria sön jan 11, 2009 19:45, redigerad totalt 1 gång.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 11, 2009 19:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 12, 2009 00:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Nå'ra bra exempel:

The Beyond - Fabio Frizzi
House by the Cemetery - Walter (eg. Romano) Rizzati
Profondo Rosso - Goblin
Halloween - John Carpenter
Suspiria - Goblin

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 12, 2009 07:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons okt 11, 2006 21:00Inlägg: 272Ort: Jönköping
Bland hela soundtrack har jag ingen direkt favorit, bästa låten är dock Vamos a matar, compañeros av Morricone till just Compañeros. Underbar låt som alltid förgyller vardagen.

InläggPostat: mån jan 12, 2009 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Musiken i Hinzmans Flesh Eater är totalt jävla värdelös.. :cry:
Man hör samma skit om o om igen..

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 29, 2009 14:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 20:16, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 30, 2009 20:43 Svara med citat
Musiken i City of the Living Dead gungar bra. 8)

O se'n har vi ju den häftiga musiken i N.Y. Ripper. :ymparty:
O även i Cannibal Ferox. :P

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2009 00:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
The Dark - Soundtracker består av röster som viskar "the dark" om och om igen. Filmskaparna trodde nog att det skulle skapa en läskig stämmning. Resultatet blev bara fånigt. :)

InläggPostat: tis dec 01, 2009 02:01 Svara med citat
Italienarna har producerat det allra bästa i denna sväng, överlag. ^:)^

Ett exempel på't:

Goblins musik till Joe D'Amatos Buio Omega. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2009 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Ketcham skrev:
Musiken i City of the Living Dead gungar bra. 8)

O se'n har vi ju den häftiga musiken i N.Y. Ripper. :ymparty:
O även i Cannibal Ferox. :P

Jo City Of The Living Dead har ett riktigt bra soundtrack likaså The Beyond. Men mitt absoluta favorit soundtrack är nog Riz Ortolanis jobb i Cannibal Holocaust så sinnesjukt bra.

InläggPostat: tis dec 01, 2009 12:19 Svara med citat
Alla dom här bitarna är så jävla bra att jag inte kan tycka nå'n är bättre än nå'n annan, vad gäller italiensk filmmusik. :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2009 12:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Filmmusik börja intressera mig mycket mer när jag kom in på italienska filmer. Ennio Morricone och Goblin överaskade mig riktigt bra där. Fast Ortolani och Frizzi är också riktigt bra :D

InläggPostat: tis dec 01, 2009 13:10 Svara med citat
Det var väl så för mig oxå att det var i samband med att man började kolla på pastaskräck som intresset för filmmusik började. Ja, mer på allvar. :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2009 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6247Ort: Haddonfield
Ralle skrev:
Filmmusik börja intressera mig mycket mer när jag kom in på italienska filmer. Ennio Morricone och Goblin överaskade mig riktigt bra där. Fast Ortolani och Frizzi är också riktigt bra :D

Detta är ju FANTASTISKT att höra som sann italien vän.

Musiken är ju A & O i en film och ingen gör det bättre än italienarna. 8)

Claudio Simonetti är också bra!!

Men BÄST av dom alla är SOLKLART Stelvio Cipriani. :x

Med över 200 musik insatser inom italiensk film.

Får ofta gåshud när han flippar loss ordentligt.

InläggPostat: tis dec 01, 2009 13:44 Svara med citat
Claudio Simonetti är helt klart en favorit också :) Glömde bara nämna honom. Tycker alla soundtrack inom italienska genrer är så grymt passande dom lyckas alltid få till det på ett bra och speciellt sätt. :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 6
128 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori