Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Vilken var er första skräckfilm

InläggPostat: tis apr 24, 2007 13:01 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis apr 24, 2007 12:48Inlägg: 11
Jag kommer lite vagt ihåg att jag satt med min storasyster när hon skulle se Rosmarys Baby..

Sedan tvingade hon mig (hon är 4 år äldre och rädd för sin egen skugga) att se Exorcisten.. men det blev lite mycket för ingen av oss såg slutet.

Sedan hyrde jag å en kompis en häxfilm. Det är den filmen när en kille försöer ta sig ut ur "huset" och halvägs så stängs fönstret och killen klyvs. Och en såg kör igång och sågar av prästen handen.

åhh. vad frustrerande när man inte kommer ihåg namnet.. en häxa är fastpålad i en damm framför huset och det var hon som vi inte gillade.

Den hyrde vi nog 4 gånger innan vi vågade se hela..

När jag slutligen överlevt The Fog (originalet) så ansåg jag mig klara av alla filmer.. :-)

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 24, 2007 13:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre okt 13, 2006 13:50Inlägg: 453Ort: Stockholm
Det är Superstition du inte kommer ihåg titeln på. 8) http://www.imdb.com/title/tt0084739/

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 24, 2007 13:32 Svara med citat
uh! jisses tackar å bockar.. Det var inte dåligt.. :-)

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 24, 2007 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
Besökarna! var den första jag såg, därför har den en speciel plats i mitt hjärta! :P

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 24, 2007 21:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Creature from the Black Lagoon, som jag såg på tv i början av åttiotalet. Filmen var dessutom i 3d. :)
Jag var nog 4 eller 5 år gammal då. Lättskrämd som jag var så skrämde monstet skiten ur mig. :)

InläggPostat: tis apr 24, 2007 21:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 30, 2005 00:57Inlägg: 1477
Tror Silver Bullet var den första jag såg eller så var det Terror Vision

InläggPostat: ons apr 25, 2007 06:51 Svara med citat
Det stämmer med monstret i lagunen.. vi hade också 1 par 3d glasögon som alla satt och samsades med. Var inte heller gammal. Men då var mamma och pappa med så jag fick bara tjuvkika lite..

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 07:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Them vid sju års ålder. Gick faktiskt på svensk tv. Stort tack till min barnpassande morbror som stekte min hjärna för gott :D .
(Filmen är för övrigt fortfarande en stor favorit.)

InläggPostat: ons apr 25, 2007 09:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
the blob eller madman har jag för mig. var väl 11-12 kanske.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 09:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Evil Dead II

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 11:00 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Hajen! En kompis med liberala föräldrar hyrde den när jag sov över hos en kompis i 8-9 årsåldern. Har gillat/fruktat hajar ända sedan dess.

InläggPostat: ons apr 25, 2007 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Poltergeist

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 13:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Scream

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 14:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Evil Dead, men finns det inte redan minst en sån här tråd?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 14:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Jag hade också för mig det, men sökte utan att hitta den. :?

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 20:32 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
"Hajen" när jag var runt nio år gammal. :D

/Daydreamer

InläggPostat: ons apr 25, 2007 20:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
The Blob med Steve McQueen, tror jag. Tyckte den var så läskig då (som 10-åring eller nåt), mest komisk när jag såg om den långt senare. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 22:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Den jag minns tydligast är nog filmatiseringen av Stephen Kings "It"....

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 25, 2007 23:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Stephen is my King skrev:
Det stämmer med monstret i lagunen.. vi hade också 1 par 3d glasögon som alla satt och samsades med. Var inte heller gammal. Men då var mamma och pappa med så jag fick bara tjuvkika lite..

Det vore helgrymt om man kunde släppa 3d-versionen av Creature from the Black Lagoon på dvd. 8)

InläggPostat: tor apr 26, 2007 23:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Hajen när ja va typ 6-7 bast, kolla på den med mamma.
Men satt mest bakom en kudde har ja för mig även om ja såg
tillräckligt för att ha svårt för att bada ensam i havet ;)

InläggPostat: tor apr 26, 2007 23:39 Svara med citat
imponerande, jag minns ingenting från när jag var 6 år.
fick inte heller bada ensam i havet vid den åldern. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 26, 2007 23:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Happy Hamster skrev:
Creature from the Black Lagoon, som jag såg på tv i början av åttiotalet. Filmen var dessutom i 3d. :)
Jag var nog 4 eller 5 år gammal då. Lättskrämd som jag var så skrämde monstet skiten ur mig. :)

SVT körde väl en hel serie med 3D-filmer? Jag kommer också ihåg Creature from the Black Lagoon, men var sjutton fick man glasögonen ifrån?

Men vilken som var den första skräckfilmen kommer jag banne mig inte ihåg. Kommer iofs ihåg när The Haunting gick som eftermiddagsmatiné och hur den skrämde skiten ur mig och min kusin.

Sen betade man i rask takt av Motorsågsmassakern, New York Ripper, Huset vid kyrkogården och alla de filmerna i samma veva som vi skaffade video. Jag var ju inte jättegammal direkt, så jag antar att det förklarar en del om min person.

InläggPostat: tor apr 26, 2007 23:50 Svara med citat
Är det alltså bara jag som inte minns så unga barndomsår som 4-5 års ålder?? hm. lite oroväckande. :shock:

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 27, 2007 01:06 Svara med citat
Grisen skrev:
SVT körde väl en hel serie med 3D-filmer? Jag kommer också ihåg Creature from the Black Lagoon, men var sjutton fick man glasögonen ifrån?

Jo, 3D-trenden hade en revivial i början av 80-talet, och svt visade då ett helt gäng med 3D-filmer. Creature from the Black Lagoon var en av dessa.
3D-brillorna kunde man få gratis i affären, har jag för mig.

InläggPostat: fre apr 27, 2007 07:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre okt 13, 2006 13:50Inlägg: 453Ort: Stockholm
Bazzoni skrev:
Är det alltså bara jag som inte minns så unga barndomsår som 4-5 års ålder?? hm. lite oroväckande. :shock:

Du är nog knappast ensam om det. Dom flesta kommer nog bara ihåg små fragment av sin barndom, sedan hjälper hjärnan till att "fabrikera" resten till ett litet minne som man tror att man kommer ihåg. :wink:
Själv har jag ett svagt minne av att ha sett någon Frankensteinfilm i mitten av sjuttiotalet men jag vet inte vilken film det var av alla filmatiseringar som gjorts. Att jag kommer ihåg kan också vara det faktum att min mamma påminnt mig om att jag fick se den och blev halvt ihjälskrämd på kuppen. :) Annars kommer jag mest ihåg filmer som jag såg i början av åttiotalet när videon började bli vanlig och alla killarna i klassen tävlade om att ha sett dom värsta filmerna. I alla fall tills dess att Studio S påpekade för allmänheten vilka vidrigheter vi barn och ungdomar satt och såg på. :lol:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
62 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori