Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Class of 1999 - åsikter?

InläggPostat: fre mar 26, 2004 21:11 Svara med citat
Ja, jag ÄLSKAR ju Mark L. Lesters filmer men jag har tyvärr inte sett denna cyborg-rulle från 1990.

Bild

Är det något att ha? Är det hederligt, politiskt okorrekt våld? Är det coola cyborgs? Tell me, someone!

InläggPostat: fre mar 26, 2004 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag tycker att den är mycket underhållane och Pam Grier är ju med.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 26, 2004 21:52 Svara med citat
Våld då? Cyborg-action? :)

InläggPostat: fre mar 26, 2004 22:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den innehåller allt!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 29, 2004 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
en sån där film jag fingrat på många ggr i videoaffären vill jag minnas.. kanske borde ta och göra slag i sak och faktiskt hyra den ngt år. :wink:

du kanske kan se den och upplysa mig ytterligare Fred, så jag vet om den är värd 29 av mina surt förvärade kronor. :)

InläggPostat: mån mar 29, 2004 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Har tittat på den ett par gånger... Skriv ett par rader vad nån tycker om den, förutom att den har allt.. Är den gory?? Bra filmad?? Nyfiken som en brunstig gorilla hane..

InläggPostat: ons apr 14, 2004 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6945Ort: Stockholm Norra
Har inte sett den men skulle gärna. Är den lika bra som säg, Terminator? :wink:

Har inte den förresten varit förbjuden av den svenska censuren ett tag :?:

:fart: om detta inte funkar så ska ni veta att jag försökte föda en smiley

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 14, 2004 14:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Den verkar ju intressant... Jag tror att det är som en blodig variant av Terminatorn..<Men det är bara vad jag tror...

InläggPostat: ons apr 14, 2004 18:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Nu var det förvisso några år sedan jag såg den, men jag har för mig att den hade ett högt underhållningsvärde :)

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 12:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Såg om den i natt.

Första timmen är ganska seg. Ligisterna i filmen är klart ohårda och ser ut som om de rymt från Tromas Class of Nuke'em high.

Men sista halvtimmen brakar det loss! Särskilt slutstriden mot robotlärarna är nonstop action. Massor av pangpang och explosioner och en hel del blod. Roboteffekterna är sjyst gjorda.

Klart sevärd, synd att den skulle vara så seg i starten bara.

InläggPostat: ons maj 26, 2004 13:00 Svara med citat
Ok... Då är den nog värd en titt alltså...

InläggPostat: ons maj 26, 2004 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
KÖP FRED!!! Den är mkt bra tycker jag! Inte i klass med mästerverket Class of 84 men inte långt efter. Har sett denna säkert 12-13 gånger genom åren nu och den engelska är den bästa utgåvan (förutom lite lite för mörk mot Japan LD'n, som dock är i P&S).
8 av 10.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 14:41 Svara med citat
Måste nog inhandla denna film....

InläggPostat: tor aug 21, 2008 21:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8721Ort: Borås, Sweden
http://www.axelmusic.com/productDetails ... 9-(Unrated)&cache=on

Inte mycket uppgifter om utgåvan, men jag är absolut nyfiken på en ny utgåva av denna härliga film.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 22, 2008 02:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
En personlig favorit i videovåldsdjungeln! Fast den tidigare UK-släppet hade ett betydligt läckarare omslag; synd att jag sålde den för evigheter sedan, ser nu att man inte kan få tag på den längre på Discshop. Iaf, en riktigt våldsam film i kompakt förpackning signerat Mark L. Lester.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 22, 2008 06:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Skön film men vette fasiken om inte tvåan är vassare faktiskt. Har UK-släppet på den första och den är jag fullt nöjd med :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 22, 2008 06:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag tycker att tvåan är bättre, Kanske dags att kolla om ettan, inte sett på snart 10 år

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 22, 2008 11:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Bra pris på Axel :) Har stått ett bra tag på min "att köpa" lista - kanske dags nu i höst att lägga den i varukorgen.... :wink:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 23, 2008 03:16 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Har Class of 1984 (1982), Class of 1999 (1990) och Class of 1999 II: The Substitute (1994) och den första är tveklöst den bästa filmen av dessa tre.

Class of 1999 är rätt underhållande med sin mix av High School våld och Terminator men om man jämför med originalet så är den rätt blek.

/Daydreamer

InläggPostat: lör aug 23, 2008 10:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Tycker tvärtom där. Medans den första försöker vara "allvarlig" i sin framtoning så är de andra bara korkade och desto mer underhållande. Men den går att se alla tre och det är det viktigaste :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 23, 2008 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Nej fy fan, trean är skrattretande. Dåliga skådisar och ännu sämre regi.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 01, 2021 19:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6945Ort: Stockholm Norra
Uppdaterar lite med att fråga om det är nån här inne som har sett den här rullen (eller för den delen föregångaren (prequel? :P ) Class of 1984 eller kanske Class of 1999 II: The substitute?) Det är ju Mark L Lester alltihop

Vilka är era intryck? Härlig action, bra karaktärer? Ska man se den lite mer allvarliga 1984 ihop med de efterföljande eller kan man lika gärna se de separat (man kanske inte behöver vara så allvarlig som jag tänker på?)

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 01, 2021 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 591
dessa är fristående delar.
Class of 84 är ruggigt våldsam och superb!!
Michael J. Fox är med i denna rullen.
det som händer i filmen läser man om i svenska kvällstidningar idag om våld o elände o narkotika. :(|) 8-x
svensk naivitet om den svenska skolan när den är som värst :shock:

2an är futuristisk OK film.

sedan vet jag icke mer om övriga?

Senast redigerad av 357vigilante mån feb 01, 2021 20:18, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 01, 2021 19:58 Svara med citat
Tackar för ett snabbt & givande svar! :D Du har inte sett The Substitute alltså? Jo det var väl lite som jag tänkte (att Class of 1984 är mer fristående)

Det vore på sin tid, har sett några små klipp från Class of 1999 på kabel-TV för många år sedan, men den flöt väl bort i glömska antar jag?

Är det nån särskild utgåva du sitter på kanske?

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 01, 2021 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 591
Substitue med Tom Berenger är oxå bra gängrulle.

Det finns mängder av titlar på denna genre.
187
Savage streets
Tuff turf
Enemy territory
Tenement
The Principal - Rektorns lag
med flera titlar

Class of 84 har jag på Holländsk tinboxutgåva.
riktigt fräck \m/

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
34 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori