Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  The Walking Dead - ny tv-serie

Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
InläggPostat: tis okt 07, 2014 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5986Ort: Haddonfield
Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan de sänds i svensk TV. :ymparty:

InläggPostat: ons okt 15, 2014 08:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Ni som såg premiäravsnittet, vad tycker ni? Jag tycker det var suveränt!

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 15, 2014 11:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jag tyckte det var "meh". Hände inte direkt mycket, de var tillfångatagna, bröt sej ut & lämnade stället, vilket var precis vad man hade förväntat sej.

Sådana grejer som när de stod uppradade för att få en baseballträ i bakhuvudet irriterar mej väldigt mycket. Alla "no-namers" kommer givetvis först i kön & när de kommer fram till Glenn så blir han räddad i sista sekunden inte bara en utan två gånger. Störande & lata manusförfattare.

InläggPostat: ons okt 15, 2014 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8038Ort: Borås, Sweden
Ok lite spoiler varning tack!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 15, 2014 21:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Läs inte tråden om du inte sett senaste avsnittet ;)

InläggPostat: tor okt 16, 2014 08:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8038Ort: Borås, Sweden
Öh.. Jo det gör jag visst då jag vill veta allt annat spännande dom händer kring serien.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 17, 2014 08:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Nog kan jag faktiskt hålla med Jolli där. Skriv gärna spoilers, men ändra då textfärgen så man måste markera texten för att se vad som står :)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 02, 2014 10:56 Svara med citat
Så, vad säger ni om "mid-season finale"? Jag tycker det var ett grymt avsnitt och det är riktigt synd att "du vet vad" hände. Det blir en lång väntan till säsongen drar igång igen den 8 februari.

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 05, 2014 00:28 Svara med citat
Jag tycker serien gått ner sej igen denna säsongen & slutet kändes korkat & onödigt

InläggPostat: fre dec 05, 2014 11:11 Svara med citat
Att döma från dina tidigare inlägg i den här tråden är jag inte förvånad att du tycker det ;)

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 18, 2015 01:24 Svara med citat
Ni som sett senaste avsnitten, vad tycker ni? Efter att säsongen fortsatte har det varit några avsnitt som bara känts som en transportsträcka men senaste avsnittet måste jag säga vad riktigt jäkla bra. Det hände väldigt mycket :)

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 18, 2015 16:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5986Ort: Haddonfield
Jag är lite rädd att det kommer att bli som på Farmen de va på i 45 avsnitt (kändes det som).

Jag vill mer att dom är "on the move" än att dom slår sig ner typ farmen.

Kan hålla med om det varit lite transportsträcka ett tag.

InläggPostat: lör mar 21, 2015 02:14 Svara med citat
Nja, jag är inte särskilt orolig faktiskt. Speciellt inte efter senaste avsnittet ;)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 21, 2015 14:33 Svara med citat
Låter som om jag har något att se fram emot. :)

InläggPostat: lör mar 21, 2015 16:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Känns som att det varit och kommer fortsätta vara en lång uppbyggnad inför en stor säsongsavslutning.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 22, 2015 10:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Nu är inte jag ikapp med serien, men det känns som att The Walking Dead ständigt fungerar så. Det kommer något avsnitt ibland som är riktigt bra, eller till och med mästerligt, följt av en handfull halvdana episoder som leder mot en (ofta bra) avslutning på säsongen.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 25, 2015 22:37 Svara med citat
Nästa avsnitt är säsongsavslutningen. Vet så klart inte vad som händer men det känns inte som att det är så svårt att lista ut :P

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2016 10:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1182Ort: Borås
Tycker fortfarande att serien håller stilen. Igår såg vi första avsnittet av säsong 7 och ja vad ska man säga :shock: Brutalt och sadistiskt så det heter duga. Ska bli spännande att se vad som händer här näst.

InläggPostat: tis sep 26, 2017 10:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 179Ort: Västerås
Ala skrev:
dechristianize skrev:
Ala:
Jag tycker absolut du ska ta dig an säsong 4. Den har precis som alla andra säsonger både toppar och dalar, men jag tycker den höll en förhållandevis hög kvalitet. Jag har i och för sig tyckt om alla säsonger hittills, till och med säsong 2 som jag vet många inte tycker om :P

Ja, jag ska ta tag i den så småningom. Jo, så är det ju. Och de flesta säsongerna ju varit bra med höga toppar då och då. Men den första är klart bäst.

Och så här i efterhand kan jag konstatera att mitt TWD-tittande stannade efter tre säsonger. Efter den mästerliga första säsongen gick det snabbt utför och jag har avfärdat serien helt och hållet. En såpopera med nån enstaka zombie här och där.
Som jag nämnt tidigare så anser jag att om de hade lagt ner efter en säsong så hade det här varit en av tidernas bästa serier. Så är dock nu inte fallet.

Och den där spinoffen har jag inte ens funderat på att ge en chans.

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 03, 2017 14:48 Svara med citat
Ala skrev:
Och så här i efterhand kan jag konstatera att mitt TWD-tittande stannade efter tre säsonger. Efter den mästerliga första säsongen gick det snabbt utför och jag har avfärdat serien helt och hållet. En såpopera med nån enstaka zombie här och där.
Som jag nämnt tidigare så anser jag att om de hade lagt ner efter en säsong så hade det här varit en av tidernas bästa serier. Så är dock nu inte fallet.

Och den där spinoffen har jag inte ens funderat på att ge en chans.

Jag kommer nog se den till slutet men även jag börjar känna att serien tappat. Det är mest "samma samma" igenom varje säsong nu.
Spin off-serien, Fear the walking dead, så jag däremot bara två avsnitt på. Den kommer jag inte plocka upp alls.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 24, 2017 09:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1182Ort: Borås
Då har säsong åtta kickat igång. Har inte sett första avsnittet än men det lär troligen bli av ikväll. Är pepp med tanke på hur föregående säsong slutade!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 9 av 9
221 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori