Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  The Walking Dead - ny tv-serie

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
InläggPostat: tis okt 16, 2012 15:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Har också sett avsnittet och det öppnar jävligt starkt! Hoppas nu bara att det håller sig säsongen ut, och inte att det börjar sega sig som det tidigare har gjort.

InläggPostat: tis okt 16, 2012 20:20 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Nu går ju förvisso tv-serien sin egen väg (den följer inte förlagan slaviskt) men jag kan mer eller mindre lova att tempot kommer sakta ner ngt, om ni förväntar er actionfyllda avsnitt jämt och ständigt så lär ni antagligen bli besvikna. Fast som en god vän sa, "The Walking Dead är ett drama med zombies... inte en zombieserie..." Själv gillar jag det långsamma tempot, att man får lära känna karaktärerna med mera för då finns mer styrka i scenerna med zombierna, när karaktärer dödas osv.

Nu introduceras oxå två grymma karaktärer, The Governor och Michonne.

InläggPostat: ons okt 17, 2012 19:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Blasse skrev:
Köttigt avsnitt :lol:
Undra om de har nya effektsmakare nu, tycker kvalitén har gått upp en aning.

Vad jag vet så är Greg Nicotero fortfarande iblandad, men de lär ju ha en hel del folk som är inblandade i det här. Högre budget kanske?

Jag såg avsnittet under måndagsmorgonen och jag hade ett leende på läpparna under hela avsnittet. Så sjukt bra!

InläggPostat: ons okt 17, 2012 19:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ojojoj! Typ alla hyllar avsnittet! Har hööööga förväntningar nu ;)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 03, 2012 22:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Såg precis mid-season-finalen av TWD, och den håller kvalitet fortfarande. Är nästan som att man ser en ny serie mot hur tidigare säsonger var. Give me more :jason:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 04, 2012 09:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Ja det har blivit betydligt bättre, fattar dock inte att de inte följer serien bättre. Har inte läst den själv men en kompis har berättat & det händer ju hur mycket grymt som helst i serien som de inte har med

InläggPostat: tis dec 04, 2012 15:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6119Ort: Haddonfield
Från och ha varit katastrofalt dålig så har den i alla fall kommit igång lite.

Men tycker också att de som läst serien säger att den är så JÄVLA bra som serie,
hur FAN kan de då inte lyckas att föra över det till TV'n.

Är det bara för att de INTE följer serien??

Sedan så vill jag se mycket mer av Zombie on grass.

OBS!! Internt skämt mellan mig, roger och svampen. :mrgreen:

InläggPostat: tis dec 04, 2012 20:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Jag tycker faktiskt att det är rätt skönt att de inte följer serien. För nu har jag ingen aning om vad som ska hända..mer spännande så. =)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 04, 2012 22:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Kung säsong!
Men nu blir det lång paus, till februari :((

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 05, 2012 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6119Ort: Haddonfield
Tarman skrev:
Jag tycker faktiskt att det är rätt skönt att de inte följer serien. För nu har jag ingen aning om vad som ska hända..mer spännande så. =)

Men inte ens du som dyrkar serien kan väl ha tyckt det va speciellt spännande när dom va på Farmen i 100 avsnitt vilket det kändes som.

Denna säsongen är det lite fart och fläkt i alla fall. :ymparty:

InläggPostat: ons dec 05, 2012 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Jag gillar att de spann vidare på parallellen Governor/George W Bush i säsongsavslutningen.

InläggPostat: tor dec 06, 2012 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Ne farmen var aningen dryg, men jag tyckte aldrig det blev dåligt.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 06, 2012 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
ARGH! Februari, KOM NU!

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 19, 2013 23:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ni som sett de två avsnitt som hunnit visas efter avbrottet, vad tycker ni? Jag tycker de har varit helt suveräna :)

InläggPostat: ons feb 20, 2013 01:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Första var helt OK, andra var riktigt bra :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 21, 2013 21:11 Svara med citat
Lovin it! Serien blir verkligen inte sämre!

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 18, 2013 16:29 Svara med citat
Precis som alla trott så blir det förstås en Spinoff serie på The Walking Dead.

Det amerikanska TV-bolaget AMC har bekräftat att en spinoff serie är på gång och kommer att börja sändas 2015.

Skaparen av TWD, Robert Kirkman kommer att vara exekutiv producent till den nya zombie serien. :)

AMC's Charlie Collier säger att han inte kan vänta på att ge alla zombiefans en NY oförglömlig sida av zombie apokalypsen.

Så alla fans världen över som älskar TWD kommer väl bli enormt glada över detta.

Jag hoppas bara att de INTE kommer att vara på någon GÅRD i 10 avsnitt i den nya serien. :mrgreen:

InläggPostat: tis okt 15, 2013 12:09 Svara med citat
Det låter minst sagt spännande! :)

InläggPostat: tis okt 15, 2013 17:29 Svara med citat
Avsnitt 1 på säsong 4 var helt OK. Bättre än tidigare avsnitt, men fortfarande inget mindblowing. Ser inte syftet med en spin-off, man borde lägga tid på att skriva bättre manus till huvudserien istället...

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 16, 2013 12:07 Svara med citat
Syftet är väl att fimpa TWD och göra en riktigt, riktigt BRA zombie serie istället.

"AMC's Charlie Collier säger att han inte kan vänta på att ge alla zombiefans en NY oförglömlig sida av zombie apokalypsen."

Vi kanske får se den ur zombiernas synvinkel eller något annat spännande.

Eftersom jag inte är så förtjust i TWD så hoppas jag att den nya serien blir precis så bra som en zombie serie skulle kunna bli.

InläggPostat: tor okt 17, 2013 19:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1242Ort: Borås
Argento Rules skrev:
Syftet är väl att fimpa TWD och göra en riktigt, riktigt BRA zombie serie istället.

Nu svär du i kyrkan Argento :lol: Personligen gillar jag serien som fan men smaken är ju som baken. Vad exakt tycker du drar ner helheltsbetyget på serien?

InläggPostat: fre okt 18, 2013 08:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8147Ort: Borås, Sweden
Jag gillar också TWD och hur mycket jag än önskar och vill att en spinoff på denna ska bli bra eller till och med ännu bättre är jag tyvärr väldigt tveksam till. Spinoff på serier brukar inte fungera.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 18, 2013 09:42 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Argento Rules skrev:

Nu svär du i kyrkan Argento :lol: Personligen gillar jag serien som fan men smaken är ju som baken. Vad exakt tycker du drar ner helheltsbetyget på serien?

JO, jag vet.

Jag ÄLSKAR ju zombiefilmer och speciellt Night, Dawn och Day of the Dead filmerna.

Men det är väl hopplöst att försöka nå upp i de klasserna.

Säger INTE att TWD är bland det sämsta som någonsin gjorts, den har tendenser till att vara bra ibland men tycker som oftast att det är för lite zombisar och gore.

Men det som verkligen drar ner serien i HELVETES grytor va att de va på en gård i 56 avsnitt (kändes det som i alla fall). :(

Men jag kommer ju ändå att se på serien i alla fall även om jag inte tycker det är ett mästerverk.

InläggPostat: fre okt 18, 2013 15:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1242Ort: Borås
Ok Argento.

Håller väl med dig om att TWD inte är något uttalat mästerverk däremot är det precis som du säger en mycket bra serie till och från.

Jo avsnitten på farmen var väl lite sega överlag :)

Tycker det är synd att så mycket av serietidningarnas brutalitet och mörker gått förlorad i tv serien.

InläggPostat: ons okt 30, 2013 15:36 Svara med citat
YES, då har AMC bekräftat att det blir en NY säsong av The Walking Dead. :)

Så både en helt ny säsong och en spin-off på gång i USA. :ymparty:

Man kan INTE klaga på att jänkarna ligger på latsidan direkt.

Men de passar väl förstås på och smider medans Zombie trenden håller i sig.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 9
221 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori