Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  The Hobbit (2012)

InläggPostat: tor dec 12, 2013 17:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5986Ort: Haddonfield
Är det någon här på detta forum som hunnit se Hobbit 2 ännu???

Jag har snackat med 3 olika snubbar och alla 3 är rungande överens om att 2:an är mycket BÄTTRE än 1:an.

Så det låter ju lovande.

Har biljetter till söndagens visning. :ymparty:

InläggPostat: tor dec 12, 2013 18:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Det är väl iofs ingen större bedrift att vara bättre än 1;an!

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 12, 2013 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Japp, såg den på premiären. Jag gillade första Hobbit, men denna var klart bättre på alla plan. Är en total sucker för Jacksons Tolkien-rullar :x

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 13, 2013 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5986Ort: Haddonfield
Pazzo skrev:
Japp, såg den på premiären. Jag gillade första Hobbit, men denna var klart bättre på alla plan. Är en total sucker för Jacksons Tolkien-rullar :x

Alla med bra smak gillar väl 1:an, har inte hört någon som inte gillar den.

Det va roligt och höra att du håller med alla andra om att 2:an va bättre på alla plan. :)

ABSOLUT, hur kan man inte vara en sucker för Jacksons Tolkien-rullar. :x

Det är ju ett stycke filmhistoria utan dess like, är väl bara Star Wars som kommer upp i den klassen.

Ser grymt mycket fram emot att se den på söndag. :ymparty:

InläggPostat: fre dec 13, 2013 12:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Argento Rules skrev:

Alla med bra smak gillar väl 1:an, har inte hört någon som inte gillar den.

Hur har du lyckats undvika det? Vi är rätt många!

Mina primära bloggar:
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 13, 2013 13:14 Svara med citat
Syftar du på detta forum eller överlag??

Jag menade på detta forum och där tror jag inte jag sett någon som inte gillat den.

Gillar du inte Sagan om Ringen trilogin heller??

InläggPostat: fre dec 13, 2013 13:25 Svara med citat
Du får vara lite tydligare med vad du menar! :wink:

Lotr var betydligt bättre. Hobbit känns som en högst onödig lightversion. Det är förstås upp till var och en att tycka som hen vill.. Jag tyckte inte den var usel, långt ifrån men, precis som jag skrev, så är det ingen större prestation att göra del två bättre än den första. Det fanns en hel del problem med den anser jag!

Vill du veta mer utförligt får du läsa här: :ymparty:
http://fanatiskfilm.blogspot.se/2013/04 ... urney.html

Mina primära bloggar:
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 13, 2013 16:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11935Ort: Skåneland
Rudnert var och såg på The Hobbit 2 igår, jag ska fråga honom imorgon vad han tyckte om den.

InläggPostat: lör dec 14, 2013 02:33 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör aug 24, 2013 21:40Inlägg: 26Ort: Falköping
Jag ska se andra nästa vecka. Jag var inget stort fan av ettan men jag var heller inget fan av LOTr heller. Men känner att har jag sett ettan kan jag likväl se på de resterande filmerna i Hobbit med. Jag har också hört att tvåan var betydligt bättre än ettan. Jag själv tyckte att första filmen var så långdragen.

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 20, 2013 00:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Tyckte denna var bättre än den första men bara marginellt. Det, precis som den första, en aning för mycket halvdålig CGI-onani, en del logiska luckor, cartoon-strider & saker som jag störde mej på att de tagit bort från boken & lagt till en del onödigt också.

Jag tänker mer & mer på hur det hade kunnat blivit om Del Toro hade tagit över rodret. Peter Jackson är grym & LotR-trilogin tillhör mina absoluta favoritfilmer, men Del Toros känsla för att filmatisera sagor hade nog passat "Bilbo" bättre. Som Tommy skrev så blir det mer "LotR Light" nu.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 5
110 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori