Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Game of thrones

InläggPostat: ons maj 04, 2011 06:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1343Ort: Enköping
Någon som hunnit se nåt av denna serien?

På de små klipp jag sett på bl.a. tuben så verkar det lovande. Ser välproducerat ut och så har vi ju ett, förhoppningsvis, ess i form av Sean Bean (Boromir, lord of the rings).

Så forummedlemmar, är det värt att börja följa ytterligare en serie?

InläggPostat: ons maj 04, 2011 13:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6502Ort: Haddonfield
NEJ, men jag kommer att sitta klistrad ikväll kl. 20.00 då den har premiär på svensk TV. :ymparty:

Det är världens dyraste TV produktion någonsin och den verkar sanslöst bra.

Att det sen utlovas mycket blod och naket vilket det kan göra eftersom det är HBO som producerar och det är ju en kabel kanal i USA och då är det möjligt.

Kommer absolut börja följa denna utan tvekan.

Jag återkommer imorgon efter att jag sett första avsnittet hur jag tycker den verkar. :)

InläggPostat: ons maj 04, 2011 13:25 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Det är redan klart att det kommer en andra säsong av denna. Skrev om det på min blogg för ett tag sedan.

Inväntar dvd eller blu-ray boxen, följer sällan serier medan de visas på tv.

InläggPostat: ons maj 04, 2011 16:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Argento Rules skrev:
NEJ, men jag kommer att sitta klistrad ikväll kl. 20.00 då den har premiär på svensk TV. :ymparty:

Vilken kanal är det? Jag har kollat runt på TV.nu men hittar inte serien på någon av de "vanliga" kanalerna :shock:

InläggPostat: ons maj 04, 2011 16:36 Svara med citat
Den visas på Canal Plus....

InläggPostat: ons maj 04, 2011 18:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Jag har sett de 3 avsnitten som finns att tillgå för stunden och jag gillar't. Icke pubertal fantasy som än så länge inte känns särskilt mycket fantasy. Men det kommer väl.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 04, 2011 23:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jan 17, 2006 14:29Inlägg: 415
Som äkta nordbo (det snöade igår) så gillar jag verkligen den här serien. Väldigt intressant värld dom målar upp.

http://www.f1pick.com
http://www.adalensmusik.se/
http://www.cosmicwhale.com
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 06, 2011 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6502Ort: Haddonfield
Tyckte mycket om första avsnittet, det tar ju alltid en tid till att bygga upp en serie och lära känna karaktärerna.

Men jag tyckte man fick bra koll med en gång, det är ju bara att hålla med om att Sean Bean är klockren i rollen.

I första avsnittet så va det inte så blodigt utan mera naket, men landskapen och miljöerna är grymma. Gillar verkligen denna typ av film eller serie i detta fallet.

Kommer lätt att följa denna på Canal Plus nu i vår.

Missade ni första avsnittet på Canal Plus så visas det 2 ggr till innan del 2 kommer nästa onsdag.

Förstod nästan att detta skulle bli en braksuccé, det brukar ju de flesta HBO serier bli så jag glädjer mig till en säsong 2. :ymparty:

InläggPostat: fre maj 06, 2011 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Jag har sett det första avsnittet och den verkar riktigt bra, så jag kommer att följa denna serie :)

/Ullis

InläggPostat: tis maj 10, 2011 12:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1343Ort: Enköping
Jag och damen ger oss på första avsnittet i kväll. Är ordentligt taggad vill jag lova. Förväntar mej rejälv dos svärdsvåld och osedligheter :lol:

InläggPostat: tis maj 10, 2011 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Bonesaw skrev:
Är ordentligt taggad vill jag lova. Förväntar mej rejälv dos svärdsvåld och osedligheter :lol:

Gör inte det. Det är först o främst ett drama, men visst förekommer det slafs men än så länge ytterst lite.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 10, 2011 20:38 Svara med citat
Ett enda ord som beskriver mina tankar kring första avsnittet: WOW.

+ En handling som var intressant och som jag tror kan ta många intressanta vändningar.
+ Mycket naket :D
+ Snyggt foto och påkostad produktion
+ En del gore och våld som inte fanns där för sakens skull utan tjänade ett syfte.

Ser spänt fram emot fortsättningen.

InläggPostat: ons maj 11, 2011 13:06 Svara med citat
Bonesaw: BRA sammanfattat. Håller med. :)

Ska bli riktigt kul att se avsnitt 2 ikväll kl. 20.00 :ymparty:

InläggPostat: tis jul 26, 2011 14:44 Svara med citat
Enligt IGN så släpps säsong ett på blu-ray/dvd den 31 december, 2011.

InläggPostat: tis jul 26, 2011 14:48 Svara med citat
En utav de mest GIVNA köpen på DVD under 2011 då med andra ord.

Fast vete tusan om någon affär har öppet på nyårsdagen. :P

Du har något djävulsk att se fram emot i alla fall Daydreamer.

Grymt bra serie.

InläggPostat: lör jul 30, 2011 13:30 Svara med citat
Bloggen är uppdaterad med en nyhetsuppdatering om Game Of Thrones säsong 2.. Inspelningen påbörjades under den gångna månaden...

länk: http://daydreamer-historychannel.blogspot.com/

InläggPostat: lör aug 20, 2011 09:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Har sett 7 avsnitt och det börjar ta sig. Har inte fastnat så där stenhårt men tror att det kan vara på gång kanske. Jäkligt snyggt är det hur som!

InläggPostat: mån aug 22, 2011 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Är helt såld efter att ha sett första säsongen, längtar verkligen till nästa!

Ang. budgeten så trodde jag att det var Rome som hade högst genom tiderna. Men det verkar som att de ligger rätt lika. Fast i längden så lär Game of Thrones kosta mer då det säkert blir fler säsonger av den än Rome.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 22, 2011 15:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Såg klart den igår och jag torskade nog dit rätt rejält på slutet jag med! Synd att det skulle ta 8 avsnitt innan den blev riktigt bra bara, men får invänta säsong två och njuta av den!

InläggPostat: mån aug 22, 2011 15:19 Svara med citat
De bästa serierna tar oftast tid på sig har jag märkt.
Jag är t,ex på sista säsongen av The Wire nu och det tog säkerligen 8-10 avsnitt till jag var hooked. Blir nästan gråtfärdig över att det snart är slut.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 22, 2011 20:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8375Ort: Borås, Sweden
Ja The Wire är ju enligt mig den bästa serien någonsin typ och den tar tid att komma in i med alla karaktärer och liknande. Har bara sett första avsnittet av Game of Thrones ännu, men ska ge mig in i den.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2011 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Har precis sett fjärde avsnittet och jag och min fru är helt sålda på denna serie,
Riktigt jävla bra ^:)^

InläggPostat: fre sep 09, 2011 07:45 Svara med citat
Damien: Visste väl att du skulle gilla den. :ymparty:

Klockren serie.

InläggPostat: fre sep 09, 2011 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ja den är grym :D
Fattar bara inte varför jag inte sett den tidigare,, men, men.. bättre sent än aldrig :wink:

InläggPostat: fre sep 09, 2011 13:08 Svara med citat
Man längtar så sjukt mycket till säsong 2 bara. :ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
70 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori