Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Judge Dredd 3D

InläggPostat: tis jul 26, 2011 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5982Ort: Haddonfield
YES, äntligen kommer det en riktig Judge Dredd.

Denna ska följa serie tidningen mycket, mycket mer än vad den gamla Judge Dredd med Stallone gjorde.

Karl Urban spelar Dredd och min favorit från Game of Thrones Lena Headey spelar den ondskefulla klanledaren Ma-Ma.

Här är det lilla som man vet om filmen:

DREDD takes us to the wild streets of Mega City One, the lone oasis of quasi-civilization on Cursed Earth. Judge Dredd (Karl Urban) is the most feared of elite Street Judges, with the power to enforce the law, sentence offenders and execute them on the spot – if necessary. The endlessly inventive mind of writer Alex Garland and the frenetic vision of director Peter Travis bring DREDD to life as a futuristic neo-noir action film that returns the celebrated character to the dark, visceral incarnation from John Wagner and Carlos Ezquerra’s revered comic strip.

Filmen har premiär 21 September 2012. 8)

InläggPostat: tis jul 26, 2011 13:54 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
I senaste numret av Empire finns ett antal foton från filmen...

InläggPostat: tis jul 26, 2011 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8036Ort: Borås, Sweden
Den här kan nog blir skoj. Synd bara att den blir i 3D. Har inte sett den förra Judge Dredd sedan den kom -95, men minns att den saknade för mycket från serien men att jag ändå gillade den. Men vi får se hur denna blir. Så nu håller jag tummarna.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 26, 2011 14:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Gillade filmen med Stallone men jag har _aldrig_ läst serietidningen! Det närmaste jag har kommit är väl Anthrax I Am the Law! :D

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 26, 2011 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8036Ort: Borås, Sweden
Worktitel just nu är kort och gott "Dredd".

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 26, 2011 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5982Ort: Haddonfield
jolli skrev:
Har inte sett den förra Judge Dredd sedan den kom -95, men minns att den saknade för mycket från serien men att jag ändå gillade den.

Har inte heller sett den sen dess och håller med dig om att den inte är riktigt lika dålig som den har rykte om sig att vara.

Många anser ju att det är bland det sämsta som någonsin gjorts och kallar den kalkon film. Den ligger ofta på listor över de största praktflopparna osv.

Men jag tycker inte alls att den är så dålig som de flesta tycker, sedan är den naturligtvis inte jättebra heller.

Men den nya som ska följa serietidningen mycket mera kommer att bli grymt bra eftersom serietidningen är asgrymt bra.

InläggPostat: tis jul 26, 2011 17:31 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Har inte läst serien heller, men började se på filmen med Stallone och tyckte den var riktigt underhållande. Så jag har ej sett klart den.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 28, 2011 22:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons sep 21, 2011 21:02Inlägg: 73Ort: Norge
Hoppas vi får Judge Death som skurk denna gången.

InläggPostat: lör okt 29, 2011 11:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 28, 2007 13:40Inlägg: 78Ort: Haddonfield
Det här ser jag verkligen fram emot! Gillar serien och gillar Stallone versionen.

InläggPostat: sön jun 03, 2012 06:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Englands populäraste antihjälte blir film igen. Kan bara jubla och hålla tummarna. Hoppas att de lyckas fånga känslan från serien, då kan det här bli hur bra som helst. Ett givet biobesök.

InläggPostat: fre jun 08, 2012 13:14 Svara med citat
Även om Stallone filmen är OK så hoppas jag att denna kommer att KICKA ASS. :ymparty:

InläggPostat: tor jun 21, 2012 19:29 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre jul 22, 2011 23:50Inlägg: 13

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 21, 2012 20:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Ser intressant ut men som med allt annat så kan det antingen bli sjukt bra eller dynga.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 09, 2012 03:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Efter att ha sett trailern så vart man inte mer sugen att se den här än att se den med Stallone. Ostiga repliker slungades ut på löpande band bara i trailern. Vilket i sin tur var den största anledningen till att jag stängde av den från 95, hehe. Den enda som någonsin har kommit undan med det i filmatiseringar på superhjälteblaskor är ju då givetvis Arnold som Mr. freeze. Läste någon gång att Stallone var tänkt som rollen Mr. Freeze, så det var ju en jävla tur att Arnold fick den. För han är nog den enda mannen som jag känner till som kommer undan med ostiga fraser.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 14, 2012 10:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Redband klipp :D
http://youtu.be/0x7EgbuNGs8

Jävligt sugen på denna!

InläggPostat: lör jul 14, 2012 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
En positiv sak att ha i åtanke är att han som skapade Judge Dredd, alltså ursprungsserien, gillar den här rullen, och det tyder väl på att den åtminstone är någorlunda "sann" mot sin förlaga. Tror det kan bli en underhållande skön våldsrulle.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 11, 2012 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis okt 09, 2012 09:30Inlägg: 43Ort: Uppsala
Imorgon ryker det ! :D

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 12, 2012 16:06 Svara med citat
Ska bli grymt kul och höra vad du tycker om den.

Jag ska se den nästa vecka. :ymparty:

Hoppas/tror den är KANON!!!

InläggPostat: lör okt 13, 2012 16:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis okt 09, 2012 09:30Inlägg: 43Ort: Uppsala
DEN VAR GRYM !!!! 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 08, 2014 23:46 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån aug 20, 2012 13:20Inlägg: 39
Jodå, den var bra. :)

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 14, 2014 19:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 179Ort: Västerås
Riktigt bra. Äntligen en Judge Dredd-film värd namnet (även om jag är en av de få som faktiskt gillar Stallone-versionen).

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 21, 2014 17:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Gillar Meanmachine och änglarna från första filmen. 8) Men den här nya filmen var väldigt mycket bättre. Judge Dredd ska aldrig vara utan hjälm och ska det vara humor i filmen då ska den vara svart och bränd som den förbannade jorden. Vore väldigt kul med ännu en Dredd film. Kanske med The dark judges eller sidekicken Walter. Fast det händer väll inte är jag rädd.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
22 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori