Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Ninja mission 2000

InläggPostat: sön jun 12, 2005 15:30 Svara med citat
Giallo skrev:
Mycket snygg trailer! Denna film skulle jag gärna vilja se! Bra jobbat Fred!

Tack :) Om filmen någonsin kommer ut tvivlar jag på, men trailern brukar jag titta på ibland för att se hur sjukt ambitiös man var där 1999-2000!

InläggPostat: sön jun 12, 2005 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Fred: Det är ingenting att fundera på! Ge ut den genast! :D

InläggPostat: sön jun 12, 2005 21:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Kom igen nu fred! Är filmen hälften så bra som trailern vet jag många som skulle köpa den! Bränn några ex på dvd-r och sälj den! Du kommer få sålt alla.

InläggPostat: lör aug 20, 2005 11:57 Svara med citat
Idag, närmare sex år efter inspelningsstarten så beger vi oss ut igen för att skjuta lite spektakulärare exteriörscener som vi ska ersätta dom gamla med. Vi hittade en mycket bättre ingång till den hemliga basen och vi kan också filma ett fräckt ninja-överfall där :)

Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge, det är vårt motto till fansen ;)

InläggPostat: lör aug 20, 2005 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
underbart, satt igår och funderade på att PMa dig om hur det går med NM2000. Det är inte helt kört än då Fred?

Gluttar längtansfullt på trailern just nu....

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 20, 2005 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jun 13, 2005 10:34Inlägg: 233Ort: Gnarp
Fan, va fett Fredzilla! Trailern är grym!

Vill verkligen se den där filmen!

Du borde förresten skriva en bok! Nått i stil med Lloyd Kaufmans böcker!

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 20, 2005 15:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
fredzilla skrev:
Idag, närmare sex år efter inspelningsstarten så beger vi oss ut igen för att skjuta lite spektakulärare exteriörscener som vi ska ersätta dom gamla med. Vi hittade en mycket bättre ingång till den hemliga basen och vi kan också filma ett fräckt ninja-överfall där :)

Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge, det är vårt motto till fansen ;)

:lol:
Så jobbar bara proffsen.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 20, 2005 17:27 Svara med citat
Det gick ganska bra...vi har två ninjor som firar sig ner för en hög bergvägg och vrider nacken av en vakt + lite diverse lösa vaktscener utanför basen. Tyvärr så fuckade kameran en aning, men vi får se om vi måste ta om nåt. I så fall blir det troligen i morgon.

Nä, det är inte kört än trots allt...såg om råklippningen häromdagen och den är väldigt underhållande i alla fall! Synd att så många skådisar är relativt unga :/

InläggPostat: lör aug 20, 2005 17:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jun 13, 2005 10:34Inlägg: 233Ort: Gnarp
Citera:
Synd att så många skådisar är relativt unga :/

Är det en nackdel del det? På vilket sätt?

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 20, 2005 17:57 Svara med citat
HardCore skrev:
Citera:
Synd att så många skådisar är relativt unga :/

Är det en nackdel del det? På vilket sätt?

Personligen tycker jag det eftersom jag anser att ett erfaret ninja-kommando ska vara lite äldre än typ 20 år :)

InläggPostat: lör aug 20, 2005 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Betala min bussresa som kommer jag och agerar både som insats-styrka och ninja kommando mot en hamburgare och ett flak Cola-Light. :wink:

Hur som helst, kanonkul att ni fått inspiration att fortsätta arbetet! Ni gör givetvis en stor kuturgärning i och med detta!

Senast redigerad av Inglorious Bastard lör aug 20, 2005 18:09, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: lör aug 20, 2005 18:07 Svara med citat
Almost Human skrev:
Betala min bussresa som kommer jag och agerar både som insats-styrka och ninja kommando mot en hamburgare och ett flak Cola-Light. :wink:

Hur som helst, kanokul att ni fått inspiration att fortsätta arbetet! Ni gör givetvis en stor kuturgärning i och med detta!

Haha, tack :)

Nu tror jag dock att allt är klart...det känns inte som om vi behöver filma till/ersätta nåt mer...that's it...vi får väl se när själva filmen blir klar nu!

InläggPostat: lör aug 20, 2005 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
fredzilla skrev:
Almost Human skrev:

Hur som helst, kanokul att ni fått inspiration att fortsätta arbetet! Ni gör givetvis en stor kuturgärning i och med detta!

Nu tror jag dock att allt är klart...det känns inte som om vi behöver filma till/ersätta nåt mer...that's it...vi får väl se när själva filmen blir klar nu!

hur är det med redigering av bild/ljud?

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 20, 2005 19:13 Svara med citat
Alexander skrev:
fredzilla skrev:
Almost Human skrev:

hur är det med redigering av bild/ljud?

Bilden måste givetvis korrigeras och klippningen i övrigt ska tajtas till här och där. Ljudet är en enda soppa. All dialog måste dubbas om, ljudeffekter måste på och ett Bruckheimer-score måste komponeras för att helt få till den känslan vi vill ha. Så det är en hel del.

För att inte tala om satellitsekvenserna som är datoranimerade.

InläggPostat: lör aug 20, 2005 19:20 Svara med citat
OK, men no need to hurry! Vårda den som ditt eget barn bara :)

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 20, 2005 20:56 Svara med citat
Lite stillbilder från dagens inspelning:

Bild
Undertecknad blickar upp mot våra fantastiska stuntmän.

Bild
Jonathan ser tuff ut och spänner sig för sin lilla insats som vakt.

Bild
Dagens vaktstyrka, varav Jonathan är den enda som är ny i NM2000-gamet.

Bild
Jonathan igen. Vi ska nog casta honom som gruppledare i nån Alien-rip nån gång.

Bild
Undertecknad och ett svärd.

Bild
Ninjorna, Fredrik först och Jonathan efter, börjar ta sig ner.

Bild
Ninja-Fredrik försöker knäcka nacken på en av filmens tre regissörer, Pierre.

Bild
Ninja i full färd mot en vakt som syns utanför bild.

Bild
Hela gänget, utom jag då förstås (som håller i kameran) kramas efter en lyckad inspelningsdag.

Bild
Team FX, som står för all vår pyroteknik och stunts.

Bild
Fredrik riggar för språnget ner för bergsväggen.

InläggPostat: sön aug 21, 2005 12:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 10, 2005 15:53Inlägg: 109Ort: Stockholm
Kul att det fortfarande är liv i den här filmen då jag verkligen vill se den. Jag hjälper som sagt var fortfarande gärna till och gör ett omslag till den.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 21, 2005 22:17 Svara med citat
Några bilder från dagens kompletteringar:

Bild
En ninja, Fredrik, hoppar över kameramannen.

Bild
Helan och Halvan? Nä, det är jag och Micke som fick hoppa in som vakter!

Bild
Och som en avslutning, jag får en kram av min favorit-stuntman :D

InläggPostat: sön aug 21, 2005 23:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Kommer denna någonsin släppas? Om inte, kanske en skräckfilms forum visning i framtiden?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 22, 2005 00:17 Svara med citat
NIN skrev:
Kommer denna någonsin släppas? Om inte, kanske en skräckfilms forum visning i framtiden?

Vem vet? :) Men vi gör filmen i vår egen takt, bara för att det är kul, så man vet ju aldrig när den är klar :)

InläggPostat: mån aug 22, 2005 00:42 Svara med citat
som jag nämnde längre upp, ta det i er takt det finns ingen som helst stress :)

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 25, 2005 00:49 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor aug 25, 2005 00:02Inlägg: 29Ort: Östersund, Sverige
Själv såg jag till att vara sjuk så jag inte kunde vara med på inspelningen. :( Man blir otroligt nostalgisk av att se ninja/vakt-bilderna även om dom är nytagna... Man minns tillbaka till 1999 och alla dessa timmar man spenderade i underjordiska bunkrar, fastklamrad på båtsidor, hängandes ut genom takluckan på en bil i 100 km/h... Det var tider det!

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 25, 2005 01:13 Svara med citat
laban_luger skrev:
Själv såg jag till att vara sjuk så jag inte kunde vara med på inspelningen. :( Man blir otroligt nostalgisk av att se ninja/vakt-bilderna även om dom är nytagna... Man minns tillbaka till 1999 och alla dessa timmar man spenderade i underjordiska bunkrar, fastklamrad på båtsidor, hängandes ut genom takluckan på en bil i 100 km/h... Det var tider det!

För att inte tala om "nostalgin" då du hängde ut en svindyr betakamera genom bilfönstret och dränkte den med lera och grus! ;) Då trodde jag Lasse skulle döda oss! Men vi var unga och dumma, och som vanligt löjligt ambitiösa!

Jag har egentligen 80 % ångest när jag minns tillbaka till inspelningen, och dom andra 20 % är mer skräckblandad fasa! Det vi filmade nu i helgen är mina bästa minnen hittills.

InläggPostat: fre aug 26, 2005 23:10 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor aug 25, 2005 00:02Inlägg: 29Ort: Östersund, Sverige
Fred bör inte läsa följande ångestframkallande rader, ni andra kan fortsätta:

Jag måste nog erkänna att även jag hade hjärtat i halsgropen då jag såg hur kameran såg ut efter att ha susat fram några centimeter över den där blöta grusvägen... Tänk om det kommit ett stenskott... För att inte tala om den där stegen som rasade rakt mot kameran och stannade typ tio centimeter framför linsen!

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 27, 2005 00:09 Svara med citat
fredzilla skrev:
Några bilder från dagens kompletteringar
:

Bild
Helan och Halvan? Nä, det är jag och Micke som fick hoppa in som vakter!

fan han är ju på pricken lik min psykologi lärare Beng Kvist! :shock: :D

Bloggar ju smått också

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
80 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori