Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Twin Peaks 2016

InläggPostat: tor okt 09, 2014 11:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5982Ort: Haddonfield
Fy FASEN va coolt att en av de BÄSTA tv-serierna någonsin kommer tillbaka.

Det skulle kunna bli platt fall men eftersom Lynch och Frost ska skriva hela manuset och att Lynch ska regissera samtliga avsnitt så borde det kunna bli grymt bra.

Kul att det blir premiär 2016 då det är exakt 25 år sedan orginalserien sändes.

Om någon ung person som ej va född då så ska ni veta att ”Twin Peaks” sändes ursprungligen i två säsonger och brukar räknas som en av de viktigaste milstolparna i tv-seriehistorien. Den anses ha banat väg för det episodiska berättandet som tv-serier som ”The Sopranos”, ”Mad men” och ”Breaking bad” senare hyllats för.

Jag tyckte så sjukt mycket om Twin Peaks så jag är väldigt nyfiken på hur den nya serien blir. :ymparty:

"Huruvida skådespelare från originalserien kommer att reprisera sina roller är i nuläget oklart. Det ryktas dock att att åtminstone Kyle MacLachlan, som spelade FBI-agenten Dale Cooper, ska vara högaktuell för en comeback"

Är det någon annan som längtar till KULT seriens återkomst???

InläggPostat: tor okt 09, 2014 17:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8036Ort: Borås, Sweden
Klart detta är goda nyheter. Älskar twin peaks och hoppas att de läger ner mycket tid och energi på detta projekt.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 09, 2014 21:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Twin Peaks är något överskattad, den har fantastiska stunder men samtidigt bedrövliga stunder. Är dock pepp på detta, men med viss skepsis 8)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 10, 2014 14:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Får nog ta mig en titt på Twin Peaks. Varit sugen i omgångar men aldrig blivit av :)

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 13, 2014 21:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Hmm spännande minsann

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 12, 2014 09:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Gillar verkligen Lynch och Twin Peaks, så detta blir nog fint.

Blir att plöja igenom gamla guldboxen och uppdatera minnet lite.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 19, 2015 20:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
Är sjukt pepp på det här. Samma dag som jag skulle påbörja min Twin Peaks Sleeve tatuering så annonserades att det skulle komma en till sässong! Blev så jäääävla glad! Speciellt nu när man får höra att Agent Cooper, Audrey och Laura/Maddie(?!) kommer tillbaka till showen! Jag vet att jag inte ska hoppas på för mycket, men jag kan inte rå för att jag är sjukt jävla psyched ändå! :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 20, 2015 15:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5982Ort: Haddonfield
Eftersom både Lynch och Frost är med båda två så har jag gott hopp om att detta kommer bli grymt bra.

Synd bara att man måste vänta ett helt år till.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
8 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori