Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Gladporr?

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: tor maj 18, 2006 17:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1071Ort: Kragerø, Norway
For noen uker siden koste jeg meg fortreffelig mye med "På Sengekanten" filmene med Ole Søltoft. Dette fikk meg interessert i å sjekke ut skandinaviske gladporr filmer. Jeg ser at det også er endel andre danske gladporr filmer med Ole Søltoft som er kommet ut på DVD:

I jomfruens tegn (1973)
I tyrens tegn (1974)
I tvillingernes tegn (1975)
I løvens tegn (1976)
Agent 69 Jensen - I skorpionens tegn (1977)
Agent 69 Jensen - I skyttens tegn (1978)

Er det noen som har sett noen av disse?

Og er det noen som kan anbefale noen danske, evt. svenske gladporr filmer?

InläggPostat: tor maj 18, 2006 19:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Kan rekommendera samtliga tecken-filmerna. Visst är vissa bättre än andra men samtliga är värda att äga. Sedan kan du även kolla upp Mazurka-filmerna från Danmark som även de är trevliga bekantskaper.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 18, 2006 19:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
I Skorpionens Tecken är särskilt underhållande. Härligt kaotisk med spioner, biljakt och karate. Man ser ju var Mike Beck hämtat inspiration iallafall. Med Shejken och det, menar jag.

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 18, 2006 19:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
It´s Closing Time snart, boys :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 18, 2006 19:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Jo, jag misstänkte det. P-film är Big No-No här va? Tråkigt men regler är till för att följas. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 18, 2006 19:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Alltså de danska gladisarna är bara så underhållande. Men jag uppskattar även de tyska och även brittiska gladisarna. Det skiljer sig en dock mellan dessa nationaliteters släpp det märks. De tyska har ofta med alperna att göra och där finns massor av naket men aldrig någon hardcore. Det är även över lag tramsigare än andra. De danska innehåller ofta en del X-rated scener och är lite mera kaotiska skulle man kunna säga. Meddans brittiska är mera närbesläktad med vanlig komedi. Utan trosor i London är den enda brittiska gladisen jag vet där XXX-scener förekommer.

I love them all!!! :D :D

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 18, 2006 20:10 Svara med citat
Hellbender skrev:
Alltså de danska gladisarna är bara så underhållande. Men jag uppskattar även de tyska och även brittiska gladisarna. Det skiljer sig en dock mellan dessa nationaliteters släpp det märks. De tyska har ofta med alperna att göra och där finns massor av naket men aldrig någon hardcore. Det är även över lag tramsigare än andra. De danska innehåller ofta en del X-rated scener och är lite mera kaotiska skulle man kunna säga. Meddans brittiska är mera närbesläktad med vanlig komedi. Utan trosor i London är den enda brittiska gladisen jag vet där XXX-scener förekommer.

I love them all!!! :D :D

Ja, lite Tyroler-gladisar skulle jag vilja se. Fritzar med lederhosen och bystiga Heidis :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 19, 2006 08:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Kan ju inte riktigt klassa gladporr som P-rullar.
Finns nästan mer snusk i vanliga spelfilmer.
Eller varför inte Thundercrack!, Breaking Point och Thriller.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 19, 2006 08:40 Svara med citat
SDC skrev:

Nej, helt korrekt, en gladis klassas inte som en p-stänkare, med all rätt.
Breaking Point och Thriller är två fantastiska filmer som jag inte heller skulle kalla som porr. När det gäller Thundercrack så tyckte jag den var totalt kass :shock: Fråga mig inte varför jag gillade den helt enkelt inte, fast med min filmsmak så borde jag kanske det :?

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 19, 2006 12:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Hellbender skrev:
Sedan kan du även kolla upp Mazurka-filmerna från Danmark som även de är trevliga bekantskaper.

Mazurka-filmerna är något av det sämsta jag sett! Finns knappast nåt naket där, för att inte tala om "erotik", sen är det ju så trist att jag inte förstår varför man ska se det. Nä, blev inget liv i brallan. Rekommenderar Tecken-filmerna!

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 19, 2006 12:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Hellbender skrev:
SDC skrev:

Nej, helt korrekt, en gladis klassas inte som en p-stänkare, med all rätt.
Breaking Point och Thriller är två fantastiska filmer som jag inte heller skulle kalla som porr. När det gäller Thundercrack så tyckte jag den var totalt kass :shock: Fråga mig inte varför jag gillade den helt enkelt inte, fast med min filmsmak så borde jag kanske det :?

Jag sitter och småmyser till alla 3 filmerna jag nämnt. Breaking Point är dock överlägsen.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 19, 2006 18:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
NerdofHorror skrev:
I jomfruens tegn (1973)
I tyrens tegn (1974)
I løvens tegn (1976)

Jag har inte hunnit se dessa ännu själv men min gubbe från Danmark har dem på gammal vhs...

/Ullis

InläggPostat: fre maj 19, 2006 20:38 Svara med citat
final_cut skrev:
Hellbender skrev:
Sedan kan du även kolla upp Mazurka-filmerna från Danmark som även de är trevliga bekantskaper.

Mazurka-filmerna är något av det sämsta jag sett! Finns knappast nåt naket där, för att inte tala om "erotik", sen är det ju så trist att jag inte förstår varför man ska se det. Nä, blev inget liv i brallan. Rekommenderar Tecken-filmerna!

Ähhhh, okej att tecken-filmerna är bättre men Mazurka-filmerna är inte dåliga för det. Dessutom behöver det inte vara naket för att det ska vara bra (Amen, jag svor i kyrkan :shock: ) dessutom är det X-rated secener i några av dem. :D

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 20, 2006 01:31 Svara med citat
ZombieQueen skrev:
NerdofHorror skrev:
I jomfruens tegn (1973)
I tyrens tegn (1974)
I løvens tegn (1976)

Jag har inte hunnit se dessa ännu själv men min gubbe från Danmark har dem på gammal vhs...

/Ullis

Han vet om att det finns Dvd-utgåvor av samtliga filmerna med kanonkvalité bildmässigt, va?
Till billig penning, dessutom. Fast han kanske är nostalgiker. :)
Annars kan du ju köpa klabbet och ge honom en glad(porrig) överraskning.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 20, 2006 02:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Ferox skrev:
Han vet om att det finns Dvd-utgåvor av samtliga filmerna med kanonkvalité bildmässigt, va?

Var finns dem på för hemsida till bra peng??
Axelmusic var lite dyra ännu på deras dvd'er..

Glad(porrig) överraskning får han i vilket fall som helst... :)

/Ullis

InläggPostat: lör maj 20, 2006 03:35 Svara med citat
ZombieQueen skrev:
Ferox skrev:

Var finns dem på för hemsida till bra peng??
Axelmusic var lite dyra ännu på deras dvd'er..

Glad(porrig) överraskning får han i vilket fall som helst... :)

/Ullis

Jag köpte dem på cdon samt ginza. 99:- styck kostade de då. Tycker jag var billigt. Gjorde nyss en snabbkoll och cdon och ginza är mycket riktigt de billigaste svenska sidor (jag känner till, vill säga) Har sett en del Teckenfilmer i vissa 1 för 59:-, 2 för 99:- backar också. Men bara typ två gånger, så det kan ju varit felprismärkt.

8)

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 20, 2006 08:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1071Ort: Kragerø, Norway
Mazurka-filmene ("På Sengekant") filmene har jeg sett, og det var de som fikk meg interessert i muligheten om at det var produsert flere slike filmer i Danmark eller Sverige. I Norge på 70-tallet, var det ikke lov å produsere denne typen film, så da måtte deres norske venner dra over til Sverige eller Danmark for å få med seg slike filmer, da det var lovlig hos dere.

Men har dere noen tips om noen andre filmer utenom Mazurka og "Tecken" filmene? Kom igjen nå, hjelp en stakkars norska i nød. Vis litt broderlig skandinavisk kjærlighet. :wink:

InläggPostat: lör maj 20, 2006 12:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Någon som sett Hon älskade en sommar? Ligger på min topplista över filmer att se.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 19:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Den ståndaktige kyrkoherden. där även Cornelis Vreeswijk gör en liten sjungande roll

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 21, 2006 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
EddieGein skrev:
Den ståndaktige kyrkoherden. där även Cornelis Vreeswijk gör en liten sjungande roll

Hehe, jag gillade titeln på filmen :P

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 22, 2006 13:14 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Rent generellt är gladporr inte riktigt min grej, men "I Jungfruns Tecken" gillade jag skarpt! Skojig buskishumor, tacksamt urfånig handling, smakfullt korta porrscener och glatt humör för hela slanten. Dessutom: vem kan tycka illa om en film som slutar med nakenbad till Burt Bacharachs "What the world needs now is love"?

InläggPostat: mån maj 22, 2006 14:18 Svara med citat
Som Hon Bäddar Får Han Ligga med Sune Mangs är ytterligare en svensk glading

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 22, 2006 18:14 Svara med citat
Takk for ett par ekstra tips.

Forresten, av historisk nysgjerrighet, hvor suksessfulle var slike filmer i f.eks. Sverige i sin tid, og hva var grunnen til at "sjangeren" døde ut?

InläggPostat: ons maj 24, 2006 21:24 Svara med citat
NerdofHorror skrev:
Takk for ett par ekstra tips.

Forresten, av historisk nysgjerrighet, hvor suksessfulle var slike filmer i f.eks. Sverige i sin tid, og hva var grunnen til at "sjangeren" døde ut?

Det fanns en bra artikel om det där i den svenska filmtidningen Stardust. Jag har den liggande nånstans i mitt rum. Ska se om jag kan leta reda på den och gräva fram lite fakta åt dig. Men det får bli imorgon. Nu ska jag tanka Lahaie-snusk och datorn laggar så förbannat om jag har andra program öppna samtidigt. Tålamod, min norske vän. 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 25, 2006 10:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Kom över de teckenfilmerna och har nu avnjutit två av dem, dessa bland annat :
I Tjurens Tecken & I Lejonets tecken.
Av de två var I Tjurens... den svagare men ändock fans mycket intressantare än all porr som släpps i dag.
Det är fler än Von Trier som kan göra film i Danmark visst :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
93 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: