Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Twin Peaks

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: tor maj 17, 2007 18:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Tänker se om hela serien så fort jag fått fingarna ur och köpt hela säsong 2. Då blir det ett Twin Peaks maraton. :D

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 18, 2007 07:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Akta dig för gamle Bob då bara :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 19, 2007 00:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Köpte Twin Peaks season two part one idag, och är redan igång att kolla.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 19, 2007 18:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
lizzardking skrev:
Akta dig för gamle Bob då bara :wink:

Ja där gäller det att hålla sig undan. Tack för varningen :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 20, 2007 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Bob is veeery close right now. :D

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 20, 2007 22:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
japp. the owls are not what they seem.

såg klart andra säsongen igår, hade inte sett den på många år. mycket bättre än jag mindes den. eller så har smaken mognat. hähä.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 20, 2007 23:03 Svara med citat
Jag är mitt i andra säsongen nu, tycker den är minst lika bra som första.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 21, 2007 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Hur är filmen, Fire Walk With Me? Nån som vet?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 21, 2007 13:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Klart sevärd, men lite överkurs. Den tillför tyvärr inte så mycket som man skulle kunna hoppas utan avmystiserar snarare storyn en del genom att på ett stundtals ganska övertydligtvis visa Lauras sista tid i livet. Nu kanske jag är lite väl kritisk, men jag kommer bara ihåg hur besviken jag var på den när jag såg den första gången. Jag skulle säkert tycka den var bättre om jag såg om den.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 21, 2007 21:16 Svara med citat
Okej, tyckte det kändes lite meningslöst med en film med samma handling, fast den "ska ju förklara mer", tydligen, även fast det känns som att det mesta stod klart när serien var slut (eller där jag är nu, på episode 18).

Fast det är ju Lynch, of course.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 22, 2007 13:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Ok, frågan är ju då om man vill se den eller om den bara förstör helheten?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 22, 2007 14:41 Svara med citat
Om man ser den efteråt så förstör den väl inte helheten, kan ju vara ett kul komplement om man sett hela serien.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 22, 2007 15:26 Svara med citat
Ja. Självklart är den sevärd. Finns ingen anledning att undvika den. Menade bar att man inte ska ha så höga förväntningar.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 22, 2007 20:43 Svara med citat
Jag har inte sett filmen, men tänker göra det. Men jag tänkte också på det där med att det kan "förstöra helheten", om man får samma historia berättad för sig fast i ett mycket mer ihoppressat slag.

Är det nån som har nån koll på den inofficiella Twin Peaks-tidningen Wrapped In Plastic? Hur var innehållet osv.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 27, 2007 02:44 Svara med citat
Okej, såg alldeles nyss klart det allra sista avsnittet av säsong 2. Och vad ska man säga?
Twin Peaks är en makalös tv-serie, ibland helt genialt och med en ofta magisk stämning. Bör ses av alla, kanske inte gillas av alla, men är värd en chans.

SPOILER NEDAN

Vad tycker ni om slutet? Bra? Dåligt?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 27, 2007 07:23 Svara med citat
Jag gillar slutet, det är välidgt Lynch, men självklart är det lite av ett antiklimax också rent dramatiskt. Det är ju inte direkt så att alla narrativa nivåer får sin upplösning. För att använda en underdrift. :D
Men som sagt, Lynch gillar ju öppna slut och jag tycker det funkar.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 27, 2007 10:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Slutet är lika brilljant som det är oförglömligt. Glömmer aldrig när jag såg det först gången, då det begav sig, blev alldeles till mig... :)

InläggPostat: sön maj 27, 2007 13:37 Svara med citat
Sista avsnittet är ju så jävla underbart, (SPOILER) när han går in i Black Lodge och springer mellan skynkena, och alla möjliga bekantskaper dyker upp.

Twin Peaks var ju tänkt att bli en riktig långkörare i amerikansk teve, men eftersom att tittarna började svika efter en bit in på andra säsongen, så skrevs slutet om. Det är därför vissa trådar aldrig knyts ihop, såsom vem som attackerar Dr Jacoby i säsong ett. Laura Palmers mördare skulle aldrig avslöjas egentligen, dock så blev det ju så att det mer eller mindre avslöjas i mitten av säsong två, vilken Lynch var väldigt besviken med.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 27, 2007 14:18 Svara med citat
mer eller mindre?
skulle säga mer.
:D

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2007 00:06 Svara med citat
Jajaja. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2007 12:29 Svara med citat
Tycker det är synd att serien fick ett så abrupt slut då jag tror den skulle mått mycket bättre av att få lite mer tid på sig att avslutas. Jag skulle då inte ha tröttnat. Slutet är så jävla kanon men man vill ju veta fortsättningen... Och att Lauras mördare avslöjas tycker jag är sådär, lite synd att det kom så tidigt iallafall.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2007 14:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Skulle vara häftigt om David Lynch kunde göra en fortsättning på Twin Peaks. :)
Visst, det skulle nog bli svårt att samla ihop alla skådisarna igen. Kanske skulle man kunna fokusera på Agent Cooper. Fan, jag vill otroligt gärna se vad som hände med honom efter det sista avsnittet. Slutet var ju ett stort anti-klimax. :(

InläggPostat: mån maj 28, 2007 15:27 Svara med citat
det som hänt Kyle MacLachlan verkar ju mest vara botox. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2007 15:46 Svara med citat
Det var jävligt kul att Kyle MacLachlan dök upp i Desperate Housewives också, det är ju väldigt självklart att en av tv-seriehistoriens största stjärnor ska få plats i de nya succérna.

Självklart skulle Twin Peaks haft fler säsonger på sig, Lynch säger ju själv att han inte alls var klar med TP.

En sak jag inte fattar är att alla avsnitt är skrivna av så många olika manusförfattare, det verkar ju då fungera som nån slags "räcka-facklan"-stafett i storyn, eller hur funkade det?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2007 17:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jun 21, 2006 10:13Inlägg: 42
Robin skrev:
Sista avsnittet är ju så jävla underbart, (SPOILER) när han går in i Black Lodge och springer mellan skynkena, och alla möjliga bekantskaper dyker upp.

Twin Peaks var ju tänkt att bli en riktig långkörare i amerikansk teve, men eftersom att tittarna började svika efter en bit in på andra säsongen, så skrevs slutet om. Det är därför vissa trådar aldrig knyts ihop, såsom vem som attackerar Dr Jacoby i säsong ett. Laura Palmers mördare skulle aldrig avslöjas egentligen, dock så blev det ju så att det mer eller mindre avslöjas i mitten av säsong två, vilken Lynch var väldigt besviken med.

*SPOILERS*

Svaren finns där om man är lite uppmärksam. Tex Dr. Jacoby överfallet. När Cooper förhör honom på sjukhuset säger han att han kände doften av "Scorched engine oil" och senare "I smelled oil in the park". När Bob är nära känns doften av bränd motorolja. Bob tog över Leland. Leland nitade Dr. Jacoby. Kanske är lite långsökt men det låter troligt. 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 7
151 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori