Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Twin Peaks

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: tis maj 29, 2007 00:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Jo, så har jag också fattat det...

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 29, 2007 21:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jun 21, 2006 10:13Inlägg: 42
Ok. Trodde du menade att den knuten inte knöts ihop i serien.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 29, 2007 22:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Robin skrev:
En sak jag inte fattar är att alla avsnitt är skrivna av så många olika manusförfattare, det verkar ju då fungera som nån slags "räcka-facklan"-stafett i storyn, eller hur funkade det?

Helt normalt teveserie-förfarande. Man har ett team med författare som roterar. Ett måste för att åstadkomma tillräckligt mycket material reguljärt. Likadant i typ Millennium, X-files, de flesta sitcoms och alla såpor.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 29, 2007 23:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Jern skrev:
Ok. Trodde du menade att den knuten inte knöts ihop i serien.

Nä, alltså, det knyts ju inte ihop egentligen, men man kan ju tolka det så. Men tydligen skulle man få mer förklaring till det som serien fått fortsatt.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 30, 2007 10:00 Svara med citat
Ok, då är jag med. Dr. Jacobys snack på sjukan kanske bara var en liten "hint" till ett framtida avslöjande då?. Ja personligen är jag jävligt glad över att den slutade när den gjorde, och att alla svar inte ges. Man får tänka lite själv och låta analyserna flöda fritt. En del av tjusningen med Twin Peaks.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 30, 2007 10:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Och ett av Lynchs kännetecken, eller hur :?:

InläggPostat: ons maj 30, 2007 12:23 Svara med citat
Ja typ. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 08, 2007 14:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Lite glada nyheter. Fetbox med alla avsnitt och mängder med extra material släpps på reg 1 den 30 oktober. :D
http://www.dvdactive.com/news/releases/twin-peaks2.html

InläggPostat: ons aug 08, 2007 14:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
har inte boxarna här, men en del av det där extramaterialet är väl redan på de europeiska utgåvorna? eller är jag helt ute och cyklar?

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 09, 2007 02:11 Svara med citat
Mja, en liten del, väldigt mkt nytt i den kommande boxen.
Är det nån mer än jag som får känslan av att ha blivit lite lurad? Först köper man alla de 3 boxarna (S1+S2:1+S2:2) sen kommer det en fetbox med alltsammans + en massa nytt extramaterial... lite surt.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 09, 2007 08:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Det är väl annars standardförfarande? Mjölka köpare på pengar har man väl gjort i alla tider. :|

InläggPostat: mån aug 13, 2007 18:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ja, det är väl inget nytt precis, men det är jävligt surt eftersom man inte precis är gjord av pengar.

InläggPostat: tis aug 14, 2007 14:03 Svara med citat
Nä, helt rätt.
Det är ju Twin Peaks det här :P Och lyssna bara på detta;

DVD Features:
- A Slice of Lynch
- Northwest Passage: Creating The Pilot
- Freshly Squeezed: Creating Season 1
- Where We're From: Creating The Music
- Into The Night: Creating Season 2
- Saturday Night Live Featuring Kyle MacLachlan (Monologue and Twin Peaks Sketch)
- Return To Twin Peaks
- Interactive Map (8 Pods)
- Falling Music Video
- Georgia Coffee Commercials (5 Spots)
- Image Galleries
- The Richard Beymer Gallery
- Unit Photography
- Twin Peaks Trading Cards
- TV spots
- Premiere Spots (8 Spots)
- There's No Place Like Home Spot
- 1-900 Promo Ad
- T-Shirt Ad
- Holiday Greeting
- Patriot Greeting

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 14, 2007 15:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor jan 22, 2004 16:14Inlägg: 828Ort: Norrtälje
Lägger denna box högst på min:
serier-som-jag-inte-sett-men-bara-måste-införskaffa-så-fort-som-möjligt-lista.

Har haft ögonen på denna serie ett tag och blir bara mer och mer sugen på den.

InläggPostat: tis aug 14, 2007 15:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Vill gärna bjuda in min flickvän till Twin Peaks, men dessvärre är ju inte alla säsonger ute på dvd än (eller?). Men jag minns att det brukade finnas släpp på svensk VHS, men det kan väl knappast vara ALLA avsnitt från början till slut? I annat fall, vad är meningen med att ge ut ett tiotal avsnitt...

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 14, 2007 17:03 Svara med citat
Jodå, båda säsongerna finns släppta på dvd. Säsong två är uppdelad i två boxar. Så det är bara till att ge tjejen en tur till Twin Peaks :wink:

InläggPostat: tis aug 14, 2007 17:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
jaha ok, finns det bara två säsonger av serien? Trodde det var fler. Så då är ju hela serien släppt på dvd... gött :lol:

Men hur är det med alla dessa fel som Wikipedia skriver om (gå in på kapitlet om Video & DVD Releases)?? Är de märkbara för en vanlig tittare eller är det bara fanatiker av serien som inte tål att all teknik (dvd-skivor) måste ha sina brister?

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 15, 2007 08:09 Svara med citat
Det är väl det att säsong två har så enormt många fler avsnitt än ettan som kan förvirra begreppen litegrann. Men det var bara två.

InläggPostat: mån sep 17, 2007 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
man ska läsa laura Palmers dagbok och se fire walk with me, sedan fattar man lite mer iallafall.
tycker tyvärr att de är för mkt lösa trådar i sista avsnittet jag aldirg fattar, tex hur de går för Bobby Och Leo.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 17, 2007 21:04 Svara med citat
Det var verkligen synd att det blev så, men tack vare att Lynch inte fick/hade möjligheten att ha full kontroll över storyn så blev den sviktande.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 17, 2007 21:25 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Den där boxen ska införskaffas pronto! :)

/Daydreamer

InläggPostat: tor okt 25, 2007 13:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Robinism skrev:
Mja, en liten del, väldigt mkt nytt i den kommande boxen.
Är det nån mer än jag som får känslan av att ha blivit lite lurad? Först köper man alla de 3 boxarna (S1+S2:1+S2:2) sen kommer det en fetbox med alltsammans + en massa nytt extramaterial... lite surt.

Jo, precis så känner jag i allafall (varför går man alltid på det?).
Gissar att det kommer dyka upp en del " 1:a säsongen + halva 2:a säsongen av Twin Peaks" på Tradera framöver :wink:

InläggPostat: mån aug 13, 2012 13:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
:ymparty:

InläggPostat: tis jun 16, 2020 22:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1149
Denna box har man i hyllan som väntar:

Bild

En serie man följde när det begav sig. Ja, gammal är man. :ymdevil:

Eller hur, Argento Rules? :wink:

InläggPostat: mån jun 22, 2020 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6686Ort: Haddonfield
YES!!!!

Utan tvekan en av de absolut bästa TV-serier som någonsin gjorts. 8)

Satan vilken flippad/skruvad serie, helt underbar. :ymparty:

Dagen efter man sett det senaste avsnittet så va man ju tvungen att snacka med polarna efteråt för att prata om vad som hänt.

Denna serien förtrollade en hel värld.

Blev ju dessutom storm förtjust i Mädchen Amick. :x

Och vem kan glömma Angelo Badalamenti's helt magiska låt, så sjukt stämningsfull.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
151 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori