Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  David Lynch

Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
InläggPostat: sön aug 05, 2007 02:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Tyvärr, ska dock inskaffas!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 07, 2007 06:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Har sett en bit av den och den är vääääldigt konstig. Mullholland Drive framstår som rena tuggummi-underhållningen i jämförelse. Men ska inte säga för mycket innan jag sett hela. En del gillar den visst medan många andra bara tycker att den är underlig och obegriplig.

Kul iofs att gubben har gått och blivit digital. Det blir ju mkt billigare och då hinner han kanske spotta ur sig lite fler filmer framöver. Ett av de största skälen till varför han gör så filmer ska visst vara att han har svårt att få ihop pengar till sina experiment.

InläggPostat: tis aug 07, 2007 23:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Läste att han tyckte att film har blivit alldeles för "fin" utan minsta kornighet, och har därför gått över till DV. Även har han sagt att han ska sluta med långfilm efter Inland Empire.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 14, 2007 08:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Nån som vet ifall svenska släppet av Wild At Heart är ocensurerad. Tänker på headshot scenen.

InläggPostat: tis aug 14, 2007 08:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
alla svenska släpp är oklippta.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 14, 2007 08:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Tackar. :D

InläggPostat: tis aug 14, 2007 19:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Fan jag har ännu inte börjat handla på mig speciellt mycket Lynch på DVD, vilket är en skandal i sig då jag gillar karlns filmer

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 15, 2007 00:09 Svara med citat
Jo, själv har jag börjat lite smått att skaffa lite titlar. Är grymt sugen på Eraserhead, men den säljs ju så gott som endast från Lynch hemsida... ?

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 15, 2007 08:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Den finns hos axel tex :)

InläggPostat: ons aug 15, 2007 09:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Eraserhead är och förblir en favorit hos mig. Rätt svårt att hitta en mer surrealistisk och obehaglig film. Hans tidiga kortfilmer är inte heller helt fel.

InläggPostat: fre aug 17, 2007 00:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Hade tänkt se Inland Empire någon gång i veckan, tycker den verkar bra. Lynch filmer alltid varit bra och ytterst märkliga och skumma filmer, förstår mig inte på någon av dom alls men det är ju det som är meningen med Lynch och surrealism :)
Försök tolka en film av Lynch(förutom Elephant Man) och jag lovar er att ni kommer att bli helt tokiga till slut...
Ett exempel:
Försök att beskriva vad Lost highway igentligen handlar om...

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 17, 2007 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Inland Empire är snuskigt cool också. Shit vilkem mäktig film.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 17, 2007 21:07 Svara med citat
vaultkeeper skrev:
Hade tänkt se Inland Empire någon gång i veckan, tycker den verkar bra. Lynch filmer alltid varit bra och ytterst märkliga och skumma filmer, förstår mig inte på någon av dom alls men det är ju det som är meningen med Lynch och surrealism :)
Försök tolka en film av Lynch(förutom Elephant Man) och jag lovar er att ni kommer att bli helt tokiga till slut...
Ett exempel:
Försök att beskriva vad Lost highway igentligen handlar om...

Som du säger, det är en del av tjusningen. Det kan vara skönt att få tänka lite mellan allt annat skval.

Respekt också att Davve verkar ha gått helt independent numera.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 13, 2007 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Såg Inland Empire igår. och helt ärligt blev jag besviken. Dels för att den i stora delar är ganska "ful". Alltså, vad jag menar är att jag älskar den visuellt lyxiga stilen i tex Lost Highway och Mulholland Dr. Svepande åkningar, fantastisk low key ljussättning, och spännande redigering. I Inland Empire bryter Lynch medvetet med mycket av sin tidigare estetik. Den är tydligen filmad med en DV-kamera som tom många hobbyfilmare skulle rata, och den där typiska ljuddesignen som Lynch har utvecklat hela karriären är stundtals helt bortblåst till förmån för ett liveljud med kameramicken. Speciellt i filmens början, och det som är inspelat i Polen blir det visuella lidande, där tycks det köras på kamerans ganska begränsade automatik vilket renderar riktigt trista bilder med stort skärpedjup och nånga döda bildytor, något som jag inte kommer på att jag sett i en Lynchfilm förut. Såklart är Lynch ute efter att hitta en större frihet och ögonblicklighet (ord?), och det snackas om att filmen i stora delar skrivits under inspelningen. Resultatet är därefter, spännande och oväntat ibland, snackigt och oengagerande vid andra tillfällen. Okej, jag satt igenom alla tre timmarna, men det var nog mest för att jag helatiden väntade på något som inte kom. Och visst, ibland var det olidligt spännande, men igen, frågan är om det inte var för att jag tänkte mer på vändningarna och chockscenerna i Mulholland Dr. än var inne i Inland Empire. Så här dagen efter är det vara två-tre scener som kittlar tanken och ligger kvar i minnet och det är väl snålt efter en tretimmarsrulle.

Synd. :(

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 27, 2008 22:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Idag fick jag hem Inland Empire, hoppas bara jag uppskattar den mer än den gode Bazze. Ska spara den och se den på rätt tillfälle, känns som man måste vara i rätt stämning själv för att se Lynch senare filmer.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 28, 2008 12:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Var till en början skeptisk till Lynch nya stil (DV kamera) men ganska snart fann jag mig till rätta med den och tyckte den funkade riktigt bra. Efter Mullholand drive och Blue velvet (bäst) så är det här Lynch bästa film enligt mig. Laura dern är helt fantastisk i huvudrollen!

InläggPostat: tor aug 28, 2008 14:54 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tis apr 15, 2008 21:09Inlägg: 237
INLAND EMPIRE är helt fantastiskt, helt klart hans bästa efter Mulholland drive.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 28, 2008 20:32 Svara med citat
Låter ju lovande iaf.
Förutom de filmer ni nämner så uppskattar jag Lost Highway väldigt mycket.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 31, 2008 09:18 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön aug 31, 2008 09:11Inlägg: 420
Lynch är världens bästa regissör och Mullholland Drive är världens bästa film enligt mig. Eraserhead håller jag väldigt högt också. Har Inland Empire hemma men har inte hunnit se den än tyvärr. :(

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 08, 2009 17:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön maj 24, 2009 12:49Inlägg: 45
Såhär skulle jag nog betygsätta dom jag sett av Lynch:

Lost Highway - 10 av 10

Wild at heard - 9 av 10

Inland Empire - 7 av 10

Mullholland Drive - 7 av 10

Blue Velvet - 6 av 10

Straight Story - 4 av 10

Elefantmannen - 3 av 10, allvarligt talat, jag tycker den bara är dryg.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
De fyra filmerna som du rankar lägst tycker jag faktiskt är hans bästa. ;)

Eraserhead hamnar nog på tredje plats efter Mulholland Drive och tvåan Blue Velvet!
Har inte sett Twin Peaks: Fire Walk With Me ännu.

InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Tycker Wild at Heart är klart bäst! :lol:

Bobby Peru for president! ^:)^

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Lost Highway forever! plus eraserhead!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Wild at heart, Elefantmannen och framförallt Lost highway behöver jag se minst en gång till faktiskt... :shock:

InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Se'n har vi ju Mommy wants to fuck! \m/

Gissa titel. :wink:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 8 av 9
204 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: