Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Western

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Nästa
InläggPostat: fre jun 04, 2004 05:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
Good The Bad And The Ugly
A Fistful of Dollar
Häng dom högt (Eng?)
MAnnen med oxpiskan (Eng?)

Är ju några med clintan.. har han gjort några mer som e värda o se?

Tombstone e ju rätt undehållande o snygg om inte annat

El Topo såg jag för länge sen, den måste man ju ha.

Vilka mer ?? :D

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 04, 2004 07:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Four Of The Apocalypse
Mannaja

InläggPostat: fre jun 04, 2004 07:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Keoma, A Man Called Blade & Once Upon A Time in the West tillhör mina favoriter. Många av Bud Spencer/Terence Hill-filmerna är också väldigt bra. Hoppas att vi snart kommer att få se en engelsk textad version på Five Days of Milian innom en snar framtid på dvd. Min Italienska vhs förstår jag inte allt för mycket av. Skulle dessutom varit kul att kunna ha haft med Dario Argento bland favorit western filmerna.

InläggPostat: fre jun 04, 2004 08:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jun 02, 2004 21:29Inlägg: 13Ort: Göteborg
mina favoriter hittills:

The Great Silence (risig och bitter stämning, skitbra slut)

Once upon a time in the west (vacker)

Django (inledningsscenen med kistan är hård som fan).

Companeros (revolutionwestern...jack palance är stenhård som gräsrökande badguy)

ett tips är att köpa Spaghetti western collection boxen. Bra rakt igenom.

nu väntar man bara på att få fram cash till Once upon a time in italy-boxen....

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 04, 2004 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Håller med Yodlof, de fyra westerns han nämnde ovan tillhör också till mina favoriter.
For Few Dollars More, Keoma och Run Man Run är också mycket bra.

Westerns jag skulle personligen undvika är Four Of The Apocalypse och Trail Of Vengeance.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 04, 2004 09:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jun 02, 2004 21:29Inlägg: 13Ort: Göteborg
Four of the apocalypse var riktigt trist. usel faktiskt. trodde den skulle hyffsad iallafall, men icke.

run man man! tänkte återse denna pärla idag!

någon som har sett A bullet for the general? verkar riktigt nice. kinski är ju med.

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 04, 2004 09:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Hm, inte är Four Of The Apocalypse så dålig... Eller är det min smak som är det??? :wink: :lol:

InläggPostat: fre jun 04, 2004 09:56 Svara med citat
tror det är din smak :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 04, 2004 10:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag har dsett typ den gode ..... annars inte mer, måste utrorska lite cowboy filmerr tror jag

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 05, 2004 02:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
clintan=äg... glider lite off-topic å nämner att dirty harry-boxen är ju ett givet köp!

InläggPostat: lör jun 05, 2004 10:21 Svara med citat
fick äntligen tummen ur beställde Keoma, A bullet for the general och Django the bastard (strangers gundown)...blir att skippa once upon a time in italy boxen. vägrar betala för Four of the apocalypse.

nån som har SW-dvd tips? pallar inte med saggiga dvd-r boots....

kan själv varmt vurma för The Great Silence dvd'n på fantoma och SW-boxen på Blue Underground, speciellt om man vill ha mer kvalle SW efter man sett sig less på Sergio Leone rullarna. Även Companeros är helt klart värd att införskaffa.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 05, 2004 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 08:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis maj 18, 2004 15:24Inlägg: 98Ort: Linköping
crisis skrev:
Good The Bad And The Ugly
A Fistful of Dollar
Häng dom högt (Eng?)
MAnnen med oxpiskan (Eng?)

Är ju några med clintan.. har han gjort några mer som e värda o se?

Tombstone e ju rätt undehållande o snygg om inte annat

El Topo såg jag för länge sen, den måste man ju ha.

Vilka mer ?? :D

Ett måste om du inte sett den är "mannen utanför lagen" (The outlaw josey wales). Kunglig wester där Clintan är stenhård, drar bra one-liners och spottar tuggtobak! Världens hårdaste skådis om du frågar mig, fast jag samlar ju på hans filmer o andra siidan ;). Pale Rider är också en kunglig western med Clint!
Sen har du några slappa westerns bl.a Bronco Billy...

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
En annan western jag varmt rekommenderar är "The Long Riders" av Walter Hill. En av de grymmare westernfilmer jag sett utan att bli smaklös.
Sköna "shoot-outs" med mycket slow motion.

Finns en sekvens där banditgänget åker in i en stad för ett bankrån men hela staden bara väntar på dem och det blir ett gatlopp utan like.
Otroligt sköna ljudeffekter när dom kommer ridandes i slow motion och man hör kulorna komma vinandes innan dom träffar.

Underbar. En av mina favoriter förutom Den Onde, Den Gode och Den fule.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 20:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
The Outlaw Josey Wales / Pale Rider 2 Pack (1976) 105:- .. Ok köp eller vad tycker ni?

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Jag är grymt sugen på att se Mannaja och Django, även companeros är intressant. Så jag har hittat två boxar jag vill veta mer om:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=25366
http://www.webhallen.com/prod.php?id=21541

Är de övriga filmerna i dessa boxar bra? Och är boxarna värda pengarna? Isåfall ska jag köpa dessa när jag har jobbat en del :)

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:01 Svara med citat
Hmm, du köper de mycket billigare på någon amerikansk onlinebutik.
Jag gillar alla filmer i boxarna utom 4 Of The Apocalypse.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
gokudo skrev:
Hmm, du köper de mycket billigare på någon amerikansk onlinebutik.
Jag gillar alla filmer i boxarna utom 4 Of The Apocalypse.

Fanns visst mycket billigare på dvdpacific.com, får leta upp någon med kreditkort ;)

InläggPostat: ons jun 09, 2004 21:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag är en nybörjare inom spagge-western och har bara sett dom kändare filmerna än så länge men min favorit hittils är compañeros. nero och milian i högform och världens bästa filmsoundtrack någonsin!

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 09, 2004 22:30 Svara med citat
Companeros e riktigt nice! löjligt catchigt soundtrack. gick och nynnade låten en vecka efter jag sett rullen.

såg idag Day Of Anger idag med Lee Van Cleef och Giuliano Gemma. helt ok rulle. Gemma känns dock lite lätt utvecklingsstörd filmen igenom. Är man torsk på SW-genren så kan filmen funka. annars är den inget direkt måste.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 20:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
hittade precis companeros ledmotivet på soulseek, göööött!!! kanske världens bästa låt någonsin.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 21:08 Svara med citat
Peter Neal skrev:
hittade precis companeros ledmotivet på soulseek, göööött!!! kanske världens bästa låt någonsin.

Grim fandango som har gjort? Hittade grim fandango - companeros, kanske inte är den ;p

InläggPostat: tor jun 10, 2004 21:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
DeRossi: Du har bra smak, F.O.T.A är bra, dessutom är det skön hippie musik i den.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 22:45 Svara med citat
rile skrev:
Peter Neal skrev:

Grim fandango som har gjort? Hittade grim fandango - companeros, kanske inte är den ;p

Du får söka på Ennio Morricone - Companeros.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 10, 2004 22:50 Svara med citat
jag är inte online så ofta på slsk, har en förmåga att krascha min webläsare ibland, men lägg till mig anyway: thebats!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 29
724 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori