Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Western

Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Nästa
InläggPostat: mån okt 18, 2010 18:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
At the end of the rainbow:
Fabio testi (känd från en rad giallis) är Roy, en man som precis rymt från ett fångläger och tas om hand av en vänlig själ i en liten gruvstad där invånarna hålls som fångar av ett gäng elaka bovar och tvingas jobba för svältlöner. Roy beslutar sig att hjälpa folket men inte bara av osjälviskhet, han är själv ute efter hämnd. Vilken helt fantastisk film det här är! Musiken håller högsta klass, Testi är suverän i rollen som en sorgsen man med hämnd i blicken och filmen flyter på i ett snabbt tempo. miljön är fantastisk och slutet ger en rysningar. Sen innehåller den även en kärlekshistoria som aldrig blir för sliskig utan är bra. Jag ger filmen 9/10 i betyg!
Utgåvan från koch är som väntat kanon. Bild o ljud är bra och det ingår eng text till filmen. Dock är extramaterialet ej eng vänligt.

InläggPostat: tis okt 19, 2010 18:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Seven dollars on red:
Något av en besvikelse då grundstoryn är intressant men mer eller mindre slarvas bort. Filmen handlar iallafall om en man som är på jakt efter sin försvunna son som kidnappades för 15 år sen av ett banditgäng (som mördade hans mor) och uppfostrades som ledarens son. Som ni säkert förstår så resulterar det till slut i en konfrontation (duel) mellan fadern och den onde sonen (som "ärvt" banditledarens egenskaper). Första halvan av filmen är rätt trist men sen tar den fart och sista 15 minuterna räddar den från ett väldigt lågt betyg, speciellt sista minuterna ger en rysningar (synd bara att inte resten av filmen gör det). Tycker främst att det finns två saker med filmen som drar ner betyget, dels är musiken ingen hit (fast många på nätet verkar gilla den så de är väl en smaksak) och dels känns den från och till amerikansk. Speciellt kärleksrelationen mellan sonen och en tjej skulle kunna va hämtad från nån amerikansk 50-tals västern vilket inte direkt är min typ av film. Som ni förstår blir inte betyget särskilt högt, 4,5/10 i betyg.
Utgåvan från koch är bra men inte i klass med de andra jag sett innan. Filmen är eng textad men (suprise) extramaterialet är inte eng vänligt.

InläggPostat: tis okt 19, 2010 21:11 Svara med citat
Silver saddle:
Riktigt bra SW av fulci som pendlar mellan att vara en rätt så våldsam film till att vara en familjefilm. Högt tempo, mycket "shoot outs" och coola miljöer gör den här filmen till en vinnare i min bok. Sen så är titelspåret silver saddle en riktigt bra poplåt som direkt sätter sig i huvudet. Giuliano gemma sköter sig bra i huvudrollen (och de övriga är helt ok oxå). Jag ger den 8/10 i betyg.
Utgåvan från koch är alldeles lysande! Definitivt den bästa hitills när de gäller bild o ljud (eng tal på denna). Dock är föga förvånande extramaterialet ej eng vänligt.

InläggPostat: tis okt 26, 2010 19:22 Svara med citat
the Big gundown:
Suverän western med Lee van cleef och thomas milian. Musiken är topp 3 när det gäller SW av det jag sett (huvudspåret är helt makalöst bra) och tempot är högt. Skulle nog ge den 8/10 i betyg. Utgåvan från kochmedia är som vanligt finfin. Bilden är riktigt bra och likaså ljudet, enda minuset är att textningen ibland inte riktigt hänger med. Som vanligt är extramaterialet ej eng vänligt.

InläggPostat: ons okt 27, 2010 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6686Ort: Haddonfield
Snacka om att vara Herre på Täppan.

Det är bara du som ser Spaghetti Western just nu. :mrgreen:

Denna genre har legat i träda i över 10 år för mig.

Kanske DAX att ta tag i saken nu när man snart ska till Tyskland och köpa på sig lite FINA spaghetti utgåvor. 8)

InläggPostat: ons okt 27, 2010 21:07 Svara med citat
AR: hehe, ja de verkar som jag är rätt ensam om att se SW (iallafall på forumet där alla just nu mest verkar se mainstreamfilmer). Kul iallafall att nån verkar uppskatta att jag håller liv i tråden. Ska se en ny film imorgon kväll så då kommer en ny recension!

InläggPostat: tor okt 28, 2010 14:33 Svara med citat
Fury of johnny kid:
SW variant på shakespeares klassiska romeo och julia. Kryddad med shoot outs, död,våld,hat,kärlek,svek och givetvis tragedi. Suverän film (och musik) och slutet är lite överaskande. Plus oxå att Christina galbo (let sleeping corpse lie) är så jävla vacker 8) . Betyget blir 8,5/10.
Utgåvan från koch är grymt bra dock saknas som vanligt eng text på extramaterialet.

InläggPostat: tor okt 28, 2010 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån okt 03, 2005 18:37Inlägg: 33
Vill verkligen se The Big Gundown. Är det någon som har fattat varför den bara finns i så få och svåråtkomliga utgåvor? :(

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 31, 2010 12:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Köp Koch's utgåva, den är väldigt fin och lätt att komma åt.

InläggPostat: mån nov 01, 2010 21:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jan 07, 2007 20:17Inlägg: 97Ort: Göteborg
Blir svårare och svårare att få tag i, passa på och köp den medan det finns ngn kvar till rimliga priser. Guldfilm oavsett

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 07, 2010 16:14 Svara med citat
the Assasination of jesse james: 8,5/10
Mästerligt skådespeleri (casey affleck är fenomenal) och otrolig stämning (middagscenen mot slutet av filmen är helt lysande) gör den här westernrullen till en höjdare i min bok! Synd bara att den är lite för lång och att sista 10 minuterna är filmens svagaste parti.

A pistol for ringo: 9,5/10
Väldigt nära full pott för denna väldigt underhållande SW! Gemma är supercool och det är fullt ös från början till slut.

InläggPostat: fre nov 12, 2010 18:08 Svara med citat
CherryVixen skrev:

Var hittar man Koch's utgåva? :? Inte ens Amazon har den kvar.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 12, 2010 23:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jan 07, 2007 20:17Inlägg: 97Ort: Göteborg
Evil Gus: Har du sett Return of Ringo? Såg den själv nyligen och jag tyckte den var betydligt bättre än Pistol :P Blir ju svårt att komma många steg över 9,5 förstås.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 13, 2010 09:45 Svara med citat
jimisola:
Jag har den men har inte hunnit se den ännu då jag sett en massa annan film den senaste veckan. Men den ligger tvåa i kön på SW att se (ska först se shango har jag tänkt). Tyckte ju att pistol var riktigt bra så mina förhoppningar på return är väldigt stora.

InläggPostat: lör nov 13, 2010 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Eldhadoken skrev:
CherryVixen skrev:

Var hittar man Koch's utgåva? :? Inte ens Amazon har den kvar.

Videodrome har den, te.x

InläggPostat: lör nov 13, 2010 12:03 Svara med citat
Cherryvixen:
Fast de har den väl inte i lager? Iallafall hade dem den inte för ett par veckor sen (jag köpte min från tyska amazon som fick in ett gäng dvds av den, de tog slut på någon timme). Kanske att kultvideo har den?

InläggPostat: lör nov 13, 2010 12:44 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Bara att be Nisse ta in den så gör han det.

Har haft en riktigt down period när det gäller titta/köpa film senaste tiden, men tänkte försöka komma i gång igen nu. Har en hel hög med SW att kolla på b.la Viva Django, Take A Hard Ride, El Topo, Mercenary, Strangers Gundown + några till. Tror jag ska knäppa en idag :)

InläggPostat: lör nov 13, 2010 19:06 Svara med citat
Tack för tipsen! :) Hittade den på videodrome. Tycker fortfarande att det är rätt underligt att inget större bolag har försökt att distribuera filmen internationellt. Efterfrågan verkar ju onekligen relativt stor.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 24, 2010 14:47 Svara med citat
Sett en rad sw sedan jag skrev här senast.

Shango: 6,5/10
Medelmåttig SW av Mulargia. Fin utgåva från kochmedia.

Cjamango: 6,5/10
Ännu en medelmåttig film av mulargia. Utgåvan från koch är sådär, den klart sämsta jag sett hittils från dem.

Arizona colt returns: 7/10
Snäppet bättre än de två tidigare jag nämnt. Fin utgåva.

the last killer: 7/10
En klassisk mästare och elev historia med en stor dos hämnd i bakgrunden. Fint berättad och bra skådespeleri (kul att se george eastman i en annorlunda roll) men något för långsam för min smak (och musiken är bland de svagaste jag hört inom genren). Fin utgåva.

Blindman: 8,5/10
Cool antihjälte, högt tempo och en massa sleaze (ovanligt inom genren) gör de här till en höjdare i min bok. Fin utgåva.

the return of ringo: 10/10
Mästerverk! Efter leones filmer så är de här en av de bästa inom genren (på rak hand kommer jag bara på en icke leone som är bättre, great silence). Har Gemma gjort någon dålig SW? Fin utgåva.

InläggPostat: mån nov 29, 2010 19:29 Svara med citat
Yankee: 7/10
Rätt schysst SW gjord av tinto brass. Förvånande nog helt utan någon sleaze. Fin utgåva.

Mercenary: 10/10
Jävlar vilken bra film det här är! Den klart bästa revolutionswestern jag hitills sett. Högt tempo, mycket shootouts och riktigt jävla ös utlovas. Musiken är makalöst bra och skådespeleriet är perfekt (franco nero är supercool och jack palance är en riktigt elak jävel 8) ).

InläggPostat: mån nov 29, 2010 19:48 Svara med citat
Roligt att du gillade Ringo Returns så mkt ... trodde det skulle bli svårt att få bättre än 9,5an från pistol ;) Men den är fantastiskt bra

Och sen kan jag inte annat än hålla med om Mercenary, även om jag inte ger den en 10 så är jag beredd att hålla den som Corbuccis bästa, Great Silence och Companeros till trots. Vet inte riktigt vad det är som gör det där lilla extra men även den är en av de allra bästa i genren

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 30, 2010 21:16 Svara med citat
Förutom musiken och skådespeleriet så gillar jag främst med mercenary att det hela tiden händer nåt, man är inte uttråkad en enda sekund och själv satt jag och sneglade på klockan för att se hur länge de var kvar då jag inte ville att den skulle ta slut. Sen så tycker jag att duellen mellan musante o palance mot slutet håller samma klass som de absolut bästa duellerna inom genren. Vet inte om jag tycker de är corbuccis bästa, kanske att jag håller great silence ett snäpp högre.

Har en del annan film att se närmsta dagarna (harry potter filmerna med frugan och så ska jag se exit speed o gamer har jag tänkt) men ett par sw ska allt försöka ses i veckan. Lutar mot att dels se om run man run, och sen så är jag främst sugen på att se hate thy neighbour samt johnny hamlet.

Föresten jimisola (verkar endast va du som delar mitt intresse för sw på forumet nu när gokudo lämnat) har du några tips på bra sw på dvd?Jag undrar främst om wild east utgåvor.

InläggPostat: fre dec 03, 2010 17:37 Svara med citat
Jag har precis som dig kört mkt regnbåge-titlar på sistone och desförrinnan var det mestadels genrens större titlar, mkt top20-listorna på spaghetti-databasen som gällde. Med det sagt så kan jag inte påstå att jag har ngn vidare koll på easts katalog tyvärr.

Med lite tur kanske det kryper fram ngn annan här på forumet med bättre koll :D

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 03, 2010 23:07 Svara med citat
Har precis som dig främst köpt de "stora" titlarna och även köpt rätt mycket koch media (över 20 dvds). Är sugen på att skaffa ett gäng wild east dvds, får väl bli efter jul antar jag.

InläggPostat: lör dec 04, 2010 19:13 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Har väl en handfull titlar från Wild East i min samling. Dont Turn The Other Cheek med Nero och Eli Wallach vill jag minnas som riktigt bra. Detsamma gäller Kill Them All And Come Back Alone med Frank Wolf och Chuck Connors, regisserad av Castellari, samt Taste Of Killing. Brukar beställa Wild East från Videodrome. Är det något som Nisse inte har på lager så brukar han kunna ta in titlarna ändå.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 28 av 29
724 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori