Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Conquest

InläggPostat: sön aug 08, 2004 20:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
en film som måste ha en egen tråd, läste att den skulle vara en fulcis gorigatse filmer.(?)

Verkar mäktigt bra och helt undferbar, efter jag läst De Rossis recension..

Filmen är beställd. :D

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 08, 2004 21:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag tycker att den suger men det finns rätt intressanta scenen i filmen. 4/10

= den är inte särskilt gory!

Senast redigerad av gokudo sön aug 08, 2004 21:09, redigerad totalt 1 gång.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 08, 2004 21:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Recension är väl att ta i, utlåtande passar väl bättre!
Och den är riktigt underhållande, jag mös framför tv:n och det kändes tråkigt att den tog slut alltför snabbt! :| men som tur är så är det bara att trycka på play igen, och igen, och igen! :D

Hade bara sett en klippt version innan och BU:s utgåva är väl efter omständigheterna så bra som det kan bli!
Budgeten lämnade väl en hel del övrigt att önska, men jag ser helre den än många ur den senare produktionen.

InläggPostat: sön aug 08, 2004 23:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
VIKTIGT!!! Någon som har eller kan fixa en rip på Conquest? Dvix, Xvid, SVCD eller DVD-R, spelar ingen roll. Har fått samtal från en polare som fått sin Conquest och han tycker den är klippt från vad han kom ihåg av en annan version han hade. Jag har beställt min Conquest nu men jag vill gärna kolla igenom detta så fort som möjligt! Så någon som kan hjälpa till? Lägg till mig på msn då; nin@beta.telenordia.se

Tack på förhand

/Mattias

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 09, 2004 20:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
filmen verkar riktigt skön. tror jag kommer bli helnöjd

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 09, 2004 21:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Schnaas skrev:

Samma här, men kommer inte få den föräns på onsdag ;/

InläggPostat: mån aug 09, 2004 21:11 Svara med citat
rile skrev:
Schnaas skrev:

Varr har du beställt ifrån?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 09, 2004 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Schnaas skrev:
rile skrev:
Schnaas skrev:

Köpte av en kille på dvdforum, men betalade först idag :/

InläggPostat: ons aug 11, 2004 20:30 Svara med citat
rile skrev:
Schnaas skrev:
rile skrev:
Schnaas skrev:

Köpte av en kille på dvdforum, men betalade först idag :/

Hoppas få min iveckan.. :D

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 11, 2004 20:50 Svara med citat
Fick inte min idag, pengarna kom väl inte in på en gång. Hoppas jag får den imorgon, annars blir jag ledsen ;p

InläggPostat: tor aug 12, 2004 21:53 Svara med citat
Nu har jag sett den! Se vad jag tyckte i "Senast sedda filmen" ;)

InläggPostat: fre aug 13, 2004 09:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
en annan recension:http://www.monstersatplay.com/review/dvd/c/conquest.php

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 13, 2004 12:08 Svara med citat
fan, ännu en film att inhandla.

InläggPostat: fre aug 13, 2004 12:17 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:
fan, ännu en film att inhandla.

Det tycker jag att du ska göra :)

InläggPostat: fre aug 13, 2004 13:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
NIN skrev:
VIKTIGT!!! Någon som har eller kan fixa en rip på Conquest? Dvix, Xvid, SVCD eller DVD-R, spelar ingen roll. Har fått samtal från en polare som fått sin Conquest och han tycker den är klippt från vad han kom ihåg av en annan version han hade. Jag har beställt min Conquest nu men jag vill gärna kolla igenom detta så fort som möjligt! Så någon som kan hjälpa till? Lägg till mig på msn då; nin@beta.telenordia.se

Tack på förhand

/Mattias

Hur gick det? Fick du reda på om nåt var fel?

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 14, 2004 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Inte fått hem DVD'n än men så fort jag får den så kör jag på!!!

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 14, 2004 15:42 Svara med citat
fan, det är ju så många släpp på dvd nu för tiden som innehåller klipp att man funderar på att gå och lägga sig och skita i dvd samlingen, hehe, finare att köra på de gamla oklippta vhserna, nej men allvarligt talat, det är väldigt frustrerande om fallet skulle vara så med Conquest!

InläggPostat: lör aug 14, 2004 15:43 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:
fan, det är ju så många släpp på dvd nu för tiden som innehåller klipp att man funderar på att gå och lägga sig och skita i dvd samlingen, hehe, finare att köra på de gamla oklippta vhserna, nej men allvarligt talat, det är väldigt frustrerande om fallet skulle vara så med Conquest!

Även om det visar sig att utgåvan är klippt så är jag ändå helnöjd :)

InläggPostat: sön aug 15, 2004 00:19 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:

Har skickat efter Conquest, Japanska DVD's på Zombie 3 och Burial Ground, så nu ska det jämföras!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 15, 2004 09:27 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:

För att inte tala om hur otroligt många fler vhs-släpp som innehåller klipp! *hutter*

InläggPostat: sön aug 15, 2004 10:43 Svara med citat
fredzilla skrev:
För att inte tala om hur otroligt många fler vhs-släpp som innehåller klipp! *hutter*

Juppz, det är många det. Men för mig så är oklippt det viktigaste när jag skaffar mig en film. Oklippt, OAR och bra bild/ljud, i den ordningen är det.
Så jag tycker folk har rätt att veta om det saknas något i deras filmer.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 15, 2004 10:58 Svara med citat
NIN skrev:
fredzilla skrev:

Juppz, det är många det. Men för mig så är oklippt det viktigaste när jag skaffar mig en film. Oklippt, OAR och bra bild/ljud, i den ordningen är det.
Så jag tycker folk har rätt att veta om det saknas något i deras filmer.

Jepp, har aldrig skrivit något annat :) Det är bara det att för mig så finns det ingen vhs som kan ha bra ljud och bild av rent tekniska skäl - det är helt enkelt ett otroligt dåligt format. Tacka vet jag betamax! :D

InläggPostat: sön aug 15, 2004 11:10 Svara med citat
NIN skrev:

Har skickat efter Conquest, Japanska DVD's på Zombie 3 och Burial Ground, så nu ska det jämföras!

Fint att höra!! Jag väntar med spänning! Kommer vänta med att ihandla dessa filmer tills jag fått höra ditt utlåtande, självklart kommer jag inhanlda japanska vhs/dvderna om dessa är bättre än R1:orna vilket är mycket möjligt om man ska tro på midnight.

InläggPostat: sön aug 15, 2004 12:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Vart får man tag i japanska dvd:er och vhs:er. Förrutom ebay då.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 15, 2004 13:39 Svara med citat
Fredrik skrev:
Vart får man tag i japanska dvd:er och vhs:er. Förrutom ebay då.
http://www.cdjapan.co.jp/

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
68 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori