Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Conquest

InläggPostat: sön aug 15, 2004 15:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
fredzilla skrev:
Jepp, har aldrig skrivit något annat :) Det är bara det att för mig så finns det ingen vhs som kan ha bra ljud och bild av rent tekniska skäl - det är helt enkelt ett otroligt dåligt format. Tacka vet jag betamax! :D

Nja, nu är du ute och cyklar. VHS kan såklart inte ha lika bra bild som DVD, MEN, med rätt spelare och bra överfört så kan det ha riktigt bra ljud och bild. Jag vet om DVD's som ser sämre ut än VHS så är DVD skit då?

Nej, tror mkt snack om VHS bygger på dålig kunskap och att man inte haft bra grejer att titta med. LOTR på VHS lär slå många av våra euro-cult filmer på DVD i allt förutom kanske detaljrikedom, men även här så kan den nog slå flera.

Sedan anser jag att DVD är rätt kasst format och hoppas HD-DVD kommer snart. 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 15, 2004 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
NIN skrev:
fredzilla skrev:
Jepp, har aldrig skrivit något annat :) Det är bara det att för mig så finns det ingen vhs som kan ha bra ljud och bild av rent tekniska skäl - det är helt enkelt ett otroligt dåligt format. Tacka vet jag betamax! :D

Nja, nu är du ute och cyklar. VHS kan såklart inte ha lika bra bild som DVD, MEN, med rätt spelare och bra överfört så kan det ha riktigt bra ljud och bild. Jag vet om DVD's som ser sämre ut än VHS så är DVD skit då?

Nej, tror mkt snack om VHS bygger på dålig kunskap och att man inte haft bra grejer att titta med. LOTR på VHS lär slå många av våra euro-cult filmer på DVD i allt förutom kanske detaljrikedom, men även här så kan den nog slå flera.

Sedan anser jag att DVD är rätt kasst format och hoppas HD-DVD kommer snart. 8)

Vad är HD-DVD? :/

InläggPostat: mån aug 16, 2004 00:47 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Det finns väl redan lite filmer släppta på HD-DVD...? Typ Terminator 2 och diverse andra titlar. Inget jag personligen kommer satsa på dock känns det som...
Det kommer ta många år innan ett nytt format får lika stort fotfäste som DVD tror jag. Sen om man vill köra på ett annat format på sidan om är ju iofs upp till var och en. Känns dock inte som de flesta filmer vi diskuterar på detta forum kommer dyka upp på HD-DVD inom den närmsta farmtiden, skulle väl vara några enstaka titlar i Japan då möjligtvis...

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 16, 2004 10:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Ingen som kan tala om vad HD-DVD är för något :?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 16, 2004 11:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Fredrik skrev:

Förmodligen en variant av högupplöst dvd som kräver en spelare som kostar multum!

InläggPostat: mån aug 16, 2004 11:44 Svara med citat
De Rossi skrev:
Fredrik skrev:

Förmodligen en variant av högupplöst dvd som kräver en spelare som kostar multum!

Har för mig att det är något sådant. HD står för High Definition. NIN lär väl veta mer om saken. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 16, 2004 15:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
ola skrev:
Det finns väl redan lite filmer släppta på HD-DVD...? Typ Terminator 2 och diverse andra titlar. Inget jag personligen kommer satsa på dock känns det som...
Det kommer ta många år innan ett nytt format får lika stort fotfäste som DVD tror jag. Sen om man vill köra på ett annat format på sidan om är ju iofs upp till var och en. Känns dock inte som de flesta filmer vi diskuterar på detta forum kommer dyka upp på HD-DVD inom den närmsta farmtiden, skulle väl vara några enstaka titlar i Japan då möjligtvis...

Finns inga titlar än släppta på HD-DVD. Såklart så kommer det dröja LÄNGE innan man ser en hel del titlar på HD-DVD, men vissa företag har redan nu mastrat sina filmer i 1080i (upplösningen, DVD har 480i i ntsc) så dom kan bara slänga ut den mastern direkt.

Detta är ju anledningen varför jag kör så mkt VHS, för att det finns för få bra grejer på DVD. Visst, det finns massa bra filmer men fortfarande saknas det 10 000-tals rullar varav massa jag vill se/ha.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 16, 2004 21:11 Svara med citat
Citera:
Finns inga titlar än släppta på HD-DVD.

Sorry, jag blandade ihop det med D-VHS (?) eller vad det heter...
Men hur är det med Terminator 2 Extreme Edition, på den utgåvan har dom väl börjat exprimentera med HD-tekniken, fast inte fullt ut om jag fattat det hela rätt...?
http://www.dvdscan.com/terminator_1_3.htm

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 25, 2004 03:15 Svara med citat
Har snabbkollat början på Conquest och det som min polare hade för sig var mer än inte något mer. Så just scenen i början är oklippt, och resten är säkert det också.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 25, 2004 07:26 Svara med citat
skönt att höra då kan jag köpa den nu då =)

InläggPostat: ons aug 25, 2004 10:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
NIN skrev:
Har snabbkollat början på Conquest och det som min polare hade för sig var mer än inte något mer. Så just scenen i början är oklippt, och resten är säkert det också.

Kul att höra :)

InläggPostat: ons aug 25, 2004 15:16 Svara med citat
Juppz. Killen som sa detta till mig brukar aldrig säga något alls om nya DVD's så jag antog att han hade rätt, men det hade han inte.
Sedan verkade Japanska Ld'n ha lite mer bildinfo uppe och nere :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 25, 2004 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Kollade igår kväll på de första 30 min av conquest. mkt mkt lovande!

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 15:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Schnaas skrev:

Margheritis Yor är en mycket bättre rulle. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Låter bra. hoppas att den kan släppas på dvd..

usiken i conquest är grymt bra

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 15:48 Svara med citat
Schnaas skrev:
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Låter bra. hoppas att den kan släppas på dvd..

usiken i conquest är grymt bra

Japp, musiken är underbar! :)

InläggPostat: tor aug 26, 2004 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Har haft Yor hemma länge, men inte sett den än. Man kanske skulle se den till helgen.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 17:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Nu har jag köpt å sett Conquest med och jäklar vad bra den är. Trevligt ös mest hela tiden och massa tokiga monster och effekter, och dessutom fantastiskt skön primitiv musik från Simonetti.
Men jag blev inte helt nöjd med bilden, den var väldigt ljus och grådassig. Är det ingen annan som tänkt på det? Jag hade väldigt gärna haft lite mer krut i färgerna och tryck i svärtan.
Jag vet ju inte om filmen kanske är gjord så orginal men det kändes lite som ett dåligt restaureringsjobb tyckte jag. Nån som har koll på läget?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 18:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Jag svarar mig själv. Hittade detta:

"OK, do NOT adjust your set, write to this critic and/or Blue Underground to complain or think you’ve suddenly been stricken with Diet Dr. Pepper induced glaucoma: Conquest is supposed to look this weird. The Big Blue U has dug up a pristine, perfect copy of this film and it looks fabulous – that is, if you can get past Fulci’s foggy fascination."

http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=11718

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 30, 2004 18:25 Svara med citat
Och här finns mer i ämnet:

"Significantly, Sergio Salvati (Fulci’s best cameraman) sat this one out; his presence is sorely missed. Presumably the near-constant diffused lighting, overactive fog machine, and billowing clouds of dust were intended to create a mystical atmosphere; at times the film does pull out a striking visual or two, but for the most part it’s a quite the eyesore. At least Blue Underground used the best encoding possible to prevent this from turning into an artifact-riddled nightmare, and the results are amazing for such a problematic film. Home theater perfectionists will blanch at the film itself, but it’s doubtful a better job could possibly be done with the original elements."

http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/A-D/conquest.html

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 07, 2004 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
Har bestillt "Conquest" nå,Venter i spenning, har ennå ikke blitt sendt.

InläggPostat: tis sep 07, 2004 23:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
När det gäller Conquest så tycker jag att det en av de absoluta sämsta filmerna som har någonsin gjorts i Italien (alla Matteis filmer är 100 g bättre - min åsikt med allt respekt). Den har blivit känt pga att just "Fulci" har skapat den här idiotismen till film.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 08, 2004 11:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
gokudo skrev:
När det gäller Conquest så tycker jag att det en av de absoluta sämsta filmerna som har någonsin gjorts i Italien (alla Matteis filmer är 100 g bättre - min åsikt med allt respekt). Den har blivit känt pga att just "Fulci" har skapat den här idiotismen till film.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 77148&rd=1

InläggPostat: ons sep 08, 2004 16:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
gokudo: Filmen har aldri vært kjent. Den floppet i Italia, og det eneste stedet den gjorde suksess var Mexico, hovedsaklig på grunn av George Rivero. Det var svært få som hadde sett eller hørt om denne lille obskure filmen før den kom ut på DVD.
Faktumet er at det er mange som liker den også.

bub: Bootleg! :|

InläggPostat: ons sep 08, 2004 20:22 Svara med citat
det är den enda oklippta dvdn som går att få tag på, den tyska är ju klippt, dessutom ska den vara riktigt snygg så varför inte köpa den? Däremot var den ju riktigt dyr där, billigare från midnight..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
68 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori