Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Turkisk film

InläggPostat: tor apr 14, 2005 21:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Alexander skrev:
apropå turkiskt, nån som vet att turkiska sci-fi parodin "G.O.R.A" just nu går på bio? Hos Folkets bio :D

http://www.gorafilm.com/

http://www.aftonbladet.se/puls/film/rec ... 98,00.html

Verkar juh vara lysande! :D

Snygg hemsida var det då!!!

Men Aftonbladets recenscent verkade inte ha mkt till övers för den...! Det säger iofs inte mig nå´t, recenscenter brukar sällan tycka som jag!

InläggPostat: lör apr 16, 2005 13:40 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån sep 13, 2004 15:27Inlägg: 59
Turkisk film suger!!

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 16, 2005 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Demon skrev:
Turkisk film suger!!

Väldigt givande och nödvändigt inlägg?

Kommentarer som de ovan tycker jag hör hemma i sandlådan på dagis och inte här, och de hoppas jag att jag inte är ensam om.

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 16, 2005 14:23 Svara med citat
Goatlord skrev:
Demon skrev:
Turkisk film suger!!

Väldigt givande och nödvändigt inlägg?

Kommentarer som de ovan tycker jag hör hemma i sandlådan på dagis och inte här, och de hoppas jag att jag inte är ensam om.

Det tycker inte jag. Det är min åsikt bara... Vad är problemet?

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 16, 2005 14:30 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Demon: får man fråga vilka empriska erfarenheter du har av turkisk film?

InläggPostat: lör apr 16, 2005 16:02 Svara med citat
tilapia skrev:
Demon: får man fråga vilka empriska erfarenheter du har av turkisk film?

Har sett tre filmer, alla var segdrivna sömnpiller. Men jag kanske dömde den turkiska filmproduktionen för snabbt, vad vet jag...

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 28, 2005 07:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 09, 2005 02:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
kanske inte så seriöst men desto roligare, turkiska remakes :) 3 dev man aka turkiska Spiderman..den här har jag sett, och ja..gillar man cheese så e det här heaven..spiderman e Ond i den här rullen, inga spindelnät powers har han..utan en stilett kniv som han svingar friskt..Captain America och Santo e good guys som ska trampa spiderman till juice.

här e ett par :

3 dev man -aka- 3 Mighty Men, Captain America and Santo vs. Spider-Man
http://www.imdb.com/title/tt0181947/

Dünyayi kurtaran adam -aka- Turkish Star Wars
http://www.imdb.com/title/tt0182060/

Seytan -aka- Turkish Exorcist
http://www.imdb.com/title/tt0072148/

Badi -aka- Turkish E.T
http://www.imdb.com/title/tt0334917/

InläggPostat: mån maj 09, 2005 02:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
ja..samtliga titlar jag listade i förra posten finns som bootleg dvdr på visual-pain visade det sig, helt ok pris, £5.25 med leverans inräknat..har aldrig handlat från dom dock, men är väl kanske läge nu.

http://www.visual-pain.co.uk/

InläggPostat: mån maj 09, 2005 15:47 Svara med citat
la en order på Turkish Exorcist, kan återkomma med screencaps senare om intresse finns.

InläggPostat: tis maj 10, 2005 20:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör nov 22, 2003 17:56Inlägg: 215
Cüneyt är het på eBay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... %3AIT&rd=1

3armedman: Turkexorcisten är helt okej, kul att känna igen han som är Mr. Spak i Turist Ömer Uzay Yolunda.
Posta gärna ett omdöme här när du sett den.

Ingen som har koll på turkiska giallos? Hur är t ex Cursed Inheritance?

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 10, 2005 21:35 Svara med citat
will do

InläggPostat: tis jan 22, 2008 18:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Av dom turkiska filmerna jag sett så var helt klart The man who saves the world bäst :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 22, 2008 19:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Här kan man köpa Turkish Exorcist för ett vettigt pris och engelsk text:
http://xploitedcinema.com/catalog/seyta ... 11750.html

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 23, 2008 09:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Jag har inte sett så mycket men tycker faktiskt att turkisk film är väldigt tråkigt.. Tarkan VS the Vikings var rätt rolig men tror bara jag kommer se den en gång i mitt liv.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 12, 2008 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Serpents tale damp ner i brevlådan idag. Det verkar vara riktigt skön. Någon som sett och vill kommentera utan spoilers? :)

InläggPostat: lör mar 08, 2008 01:01 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Har via youtube sett en del klipp från den turkiska "versionen" av Rambo, skrattade mig halvt fördärvad. Hysteriskt roligt och absurt.

/Daydreamer

InläggPostat: mån mar 10, 2008 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Papillon skrev:
Jag har inte sett så mycket men tycker faktiskt att turkisk film är väldigt tråkigt.. Tarkan VS the Vikings var rätt rolig men tror bara jag kommer se den en gång i mitt liv.

Tarkan VS the Vikings är faktist den enda turkiska film jag äger och jag har redan sett den 5 - 6 gånger. Helt underbar film. Så tack för denna tråden, jag redan har fått en hel del tips jag ska kolla upp. Fortsätt gärna med det.

T.ex. ska det väl finnas fler Tarkan filmer eller?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 10, 2008 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Ah, tarkan vs the vikings är en helt strålande film! Tyvärr finns inga andra i serien på dvd ännu. Finns inte så mycket turkisk dvdfilm att få tag i med engelsk sub, men en som finns är ju onar films. Gå in på hans hemsida där han säljer både sina egna släpp plus ett par andra (jag har köpt dabbe plus beyzanin, har dock inte sett dem ännu. Den ena verkar vara en remake på den japanska filmen kairo). När det gäller onar films så har jag 4 släpp men vill ha alla! Kan tipsa om att strangethings har ett par stycken till salu för ett riktigt schysst pris!

InläggPostat: tis mar 11, 2008 14:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Man tackar för tipset, ska kollas upp snarast. Förresten är det någon som har några andra Tarkan-filmer på vhs med dub eller text? Är mycket intresserad!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 04, 2021 11:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6840Ort: Stockholm Norra
Jag känner att jag "vill ta tempen" och kolla hur det står till med forumet, är det nån som gillar skruvade turkiska filmer som är fullständigt "over the top"? Inte enbart såna som är rena rip-offen på Hollywoods storfilmer (även om de såklart får en att garva allra mest! :lol: )

Av de jag kan komma på att jag har sett (såhär på rak arm) har vi:

Tarkan vs the vikings (dubbelbill med Deathless devil ): Mondo Macabro DVD som jag dock sålde, Tarkan var helt OK men den andra klarade jag inte av :-|

Samma sak med: Kilink Istanbulda (Onar Films släpp). Fagra damer (och typ en härlig utsikt över Bosporen, men thats it)

Några som däremot är sevärda är såklart: Seytan (Turkiska Excorcisten :twisted: ) Tubular bells spelas var femte minut, men morsan är rätt så snygg jämfört med originalet. Tycker tom att Pazuzu låter lite mer obehaglig, iallafall minns jag det från när jag såg den senast :ymdevil: ) Sett den online, men den finns ute på engelsk-textad DVD

Ölüm savasçisi (Death Warrior): Turkiets "Error Flynn" (Cuneyt Arkin) plus ninjor, motorcykelgäng & spindelkvinnor! :shock: :lol: Vet inte om den finns tillgänglig i engelsk-vänligt format, såg nån icke-textad version uppe på "Tuben" för lääänge sedan)

Vi får inte glömma storheter som Dunyayi kurtaran adam ("The man who saved the world" (eller "Turkiska Star-Wars kort & gott! :lol: ) jag och polarna garvade oss fördärvade, jag skämtar inte när en kompisen låg och vred sig på soffan och skrattade så tårarna rann :lol: :mrgreen: Jag är glad att jag hittaden en obskyr DVD på ebay med engelsk text (efter att letat under vad som kändes som en evighet!)

träningsklipp från nämnda film Nej, inte fanmade! Hjältarna tränar till tonerna av både "Battle Star Galactica" temat samt temat från "Indiana Jones & det sista korståget"! :lol: De snor musik från de redan nämnda verken men även "Blixt Gordon" (komplett med Max von Sydow/Kejsar Mings onda skratt!) och såklart klipper de in scener från autentiska "Stjärnornas krig"!

Utöver Supermen Dönyör (Turkiska Stålmannen) som jag också innehar (måste ses nån dag), har jag två andra Kilink-filmer (Onar films hela högen): Kilink: Strip & kill samt Kilink versus the flying man

Höjdpunkten (Onar films igen): 3 dev adam-3 mighty men: Den första turkiska filmen jag hördes talas om. Kanske inte levde upp till förväntningarna när jag såg den men kult likväl! :D Turkiska "Spindelmannen" (i grönröd utstyrsel mördar folk i Istanbul och stjäl värdefulla statyetter & Turkiska) Captain America (utan sin sköld) och Mexicos wrestling (Lucha Libre) legend El Santo tar upp kampen \m/ Lyssna noga på låten som spelas sådär 3 minuter in i filmen (en viss Bond-film?) :wink:

Man slänger in kampsport, snor från inte enbart amerikanska (ibland även italienska) filmer. Det jag sett inom turkisk filmväg brukar oftast vara en skrattfest utan dess like :mrgreen:

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 04, 2021 11:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2510
Har bara sett en enda: Seytan

:mrgreen:

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 04, 2021 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6840Ort: Stockholm Norra
Den är guld såklart! 8) \m/ Men jag lovar dig att om du blir sugen på mer "turkisk konfekt" så har du en hel del fantastiskt att välja bland, bra träning för skrattmusklerna :P :mrgreen:

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 04, 2021 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2510
Vet bara inte när det skulle hända?!? :lol:

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 04, 2021 14:11 Svara med citat
Jag får väl fortsätta fresta dig? :mrgreen: Kom nämligen på att jag glömde nämna några titlar jag har här hemma:

The Dead Dont Talk

Lite klassisk Hammer-aktig skräck tror jag bestämt (inte beskådat den än så kan inte gå in på detaljer)

Iron Claw: The Pirate
Klassiskt piratäventyr

Eller denna? Thirsty for love, sex & murder
En turkisk giallo! :lol: Eller att tappert försök? :mrgreen:

Iron Fists: The Giants are coming

Spy smasher

Samtliga är från Onar, jag har själv inte hunnit med att beskåda dessa men det är ett fint urval :wink:

Har även: Lionman med storstjärnan Cuneyt Arkin (VHS i det här fallet)

Bara att välja och vraka liksom 8)

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
53 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: