Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Kill Bill: Volume 1 (2003)

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
InläggPostat: lör maj 22, 2004 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Vi får väl vänta och se, även om den klipps ihop till en film så har vi juh möjligheten att köpa separata utgåvor!

InläggPostat: lör maj 22, 2004 11:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Tror också det :wink: Eller de kanske samlar in alla och bränner dem :|

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 21:35 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Tarantino har en egen blog där han svarar på olika frågor som personer har och på denna hittade jag detta:

Citera:
You mentioned on your website that you've been recording commentary for the special edition of Kill Bill Vols. 1 and 2. It may not have been decided yet, but do you have any idea ifthis release will include the uncut version of Volume1 (the one shown to Japanese audiences)? The SE is near the top of my list anyway, but this would be a real plus. Also, what's this I've heard about a possible third installment?

- David Noonan

No. 1 question I get: Will there be a KILL BILL 3? I'll post more about that later this month, in-depth, with rumors, ideas, etc. However to answer the basics of your question...we're working on it. Miramax is handling most of the features but I do know that the commentary will be recorded over the Uncut Combined Volume. We might try to market it as KILL BILL: BOOTLEG or something catchy, with the unrated Japanese cut, with the re-vamped fight scene from KILL BILL 1 with the Crazy 88's and both movies spliced together as one. There'll be new documentaries and interviews, actor bios, and maybe a commentary by a Japanese/Hong Kong film historian (more later). And the poster for the DVD is fucking kickass, alright -- it's just AWESOME. Wait until you see it -- it's just so great, and better than any artwork on the original Kill Bill posters. I can't say much about it other than that it won't be anything like you're expecting. It'll be great.

http://www.qtdiary.blogspot.com/

Denna Kill Bill-utgåva ska finnas ute i november/december.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Låter riktigt bra, väntar tills dess och ser vad som händer.

InläggPostat: mån aug 23, 2004 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Det är många som ifrågasätter om det är hans egna Blog. Har inte läst det själv men det sak visst finns skumma mail från Michael Madsen mm så man kan ifrågasätta. Står mer om detta på dvdforum

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 10:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Det är så att jag för tillfället bara har de sugiga enkla Kill Bill utgåvorna och jag skulle egentligen hellre vilja ha de Japanska Premium boxarna!
Men var fan hittar man vol. 1 boxen? 2:an finns ju överallt men tydligen svårt att få tag på ettan?

Om ni vet nått bra ställe, gärna billigt , men jag betalar så mycket det krävs, så kan ni ju infomera mig!

Hittade en sida: https://sensasian.com som hade både Vol. 1 o 2 premium boxarna tillsammans för 199$ + 34$ i frakt...

Är det ett bra pris tycker ni? Det blir ca. 1755 kr för både boxarna alltså...

Var kan man annars hitta det billigare?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 10:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
smulan skrev:
Det är så att jag för tillfället bara har de sugiga enkla Kill Bill utgåvorna och jag skulle egentligen hellre vilja ha de Japanska Premium boxarna!
Men var fan hittar man vol. 1 boxen? 2:an finns ju överallt men tydligen svårt att få tag på ettan?

Om ni vet nått bra ställe, gärna billigt , men jag betalar så mycket det krävs, så kan ni ju infomera mig!

Hittade en sida: https://sensasian.com som hade både Vol. 1 o 2 premium boxarna tillsammans för 199$ + 34$ i frakt...

Är det ett bra pris tycker ni? Det blir ca. 1755 kr för både boxarna alltså...

Var kan man annars hitta det billigare?

Axelmusic har box nr 2 för en hyffsat billig peng har jag för mig...
http://www.axelmusic.com/productDetails/498810201853
613:- inklusive frakt.

Ettan har dom bara kvar den vanliga utgåvan utav:
http://www.axelmusic.com/productDetails/1003201752
313.- inklusive Frakt.

InläggPostat: tis mar 28, 2006 11:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Kill Bill innehåller som bekant massor av referenser till andra filmer; Death Trap, Patrick, Seven Notes in Black osv. Men hur är det med Argentos Profondo Rosso och Tenebrae? Enligt imdb.com så ska det finnas referencer till dom i Kill Bill. :)

InläggPostat: tis mar 28, 2006 12:19 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: lör aug 13, 2005 12:41Inlägg: 411Ort: Stockholm
Kom precis hem från Japan och kan meddela att KILL BILL 1 och 2-boxarna numera är löjligt billiga, köpte vol. 1 för 2500 yen (ca. 175:-) ny och inplastad, vol. 2 för lite mer ca. 3500 yen (ca. 245:-) "begagnad" men naturligtvis i skick som ny (japanerna hanterar ju alla collectibles med vita handskar). Skulle tro att det sitter många som köpte dessa som "investering" och nu börjar försöka sälja av dom.

Skulle inte förvåna mig om det mest värdefulla i respektive box är den lilla björnfiguren "Bearbrick". De finns i varuautomater samt kommer med olika produkter som reklam och vissa exemplar är mycket eftersökta - jag var inne i en affär som bara sålde sådana, den dyraste kostade 35.000 yen (ca. 2500:-)!!!

Terror in the midnight sun - filmaffischer med mera
http://lunchroommanners.blogspot.com
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 28, 2006 12:36 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: lör aug 13, 2005 12:41Inlägg: 411Ort: Stockholm
Förresten: att det där skulle vara Quentin Tarantinos blogg tror jag inte en sekund på. Han använder fortfarande över huvud taget inte internet eller datorer utom en gammal skrivmaskin med elektroniskt minne som han hackat filmmanus på ibland. Det mesta skriver han för hand i anteckningsböcker och lämnar in till en utskriftservice. Det är rätt intressant egentligen, för hade han inte slått igenom med RESERVOIR DOGS hade han garanterat varit världens största internetnörd! Men han begriper helt enkelt inte vad det skall vara bra för, ungefär som hela världen för 15 år sedan... Jämför Peter Jackson och Robert Rodriguez, filmare i samma generation som till skillnad från QT fattat nätets möjligheter till 100%.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 28, 2006 12:39 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 11, 2007 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Båda två Kill Bill filmerna är riktigt bra. Det är coolt också att Tarantino har byggt ihop filmerna med inspirationer från japanska samuraiklassiker, giallos, Lucio Fulci, Tobe Hooper, Bo Arne Vibenius mm 8)
Även en del av den underbara musiken är hämtad från Lady Snowblood :)
Kill Bill vol 1 är lätt en av mina favoritfilmer helt klart, tål att ses hur många gånger som helst.

InläggPostat: ons apr 11, 2007 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
rumble skrev:
Förresten: att det där skulle vara Quentin Tarantinos blogg tror jag inte en sekund på. Han använder fortfarande över huvud taget inte internet eller datorer utom en gammal skrivmaskin med elektroniskt minne som han hackat filmmanus på ibland. Det mesta skriver han för hand i anteckningsböcker och lämnar in till en utskriftservice. Det är rätt intressant egentligen, för hade han inte slått igenom med RESERVOIR DOGS hade han garanterat varit världens största internetnörd! Men han begriper helt enkelt inte vad det skall vara bra för, ungefär som hela världen för 15 år sedan... Jämför Peter Jackson och Robert Rodriguez, filmare i samma generation som till skillnad från QT fattat nätets möjligheter till 100%.

Han måste ju använt internet lite när han skrev Kill Bill (andra volymen) där någon läser upp en googleträff om black mambas ;)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 8 av 8
188 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori