Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Sökarna

InläggPostat: mån feb 27, 2006 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Haiylund skrev:
Ja ja, smaken är ju som den berömda baken, jag tycker att jämförelsen mellan Fridell och sentida Argento är bland det mest humoristiska jag hört, de senaste åren iallafall...! :twisted:

Jo, håller med. Argento har inte en chans med sina crap filmer! 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
teknologen skrev:
Ingen som har specifika tidpunkter när det är klippt så man kan jämföra?

Vilket bildformat är det på vhs-släppet?

0:00:57 - Kraftig gruppmisshandel av man
0:02:53 - Misshandel, oralsex, vattensprut mot kv.
0:00:13 - Blodig skallning av man

Tror det är runt 5 min som saknas, där den hela scenen med Thosten där han förnedrar en tjej är GRYM!

VHS'n är också 1.66:1

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
hur ligger det till med blodsbröder egentligen, hörde något om att den och sökarna 2 är olika filmer och att sistnämnda eventuellt ska ha svensk biopremiär senare i år istället?

synd att sökarna dvdn är klippt. scenen med thorsten flinch och tjejen är svensk jävla misär när den är som allra obehagligast och vidrigast.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
På bakomfilmen till Blodsbröder så säger dom att dom att båda filmerna spelas in sammtidigt och som jag fattade med samma gäng i båda filmerna :?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:51 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör sep 11, 2004 12:54Inlägg: 65
NIN skrev:
teknologen skrev:
Ingen som har specifika tidpunkter när det är klippt så man kan jämföra?

Vilket bildformat är det på vhs-släppet?

0:00:57 - Kraftig gruppmisshandel av man
0:02:53 - Misshandel, oralsex, vattensprut mot kv.
0:00:13 - Blodig skallning av man

Tror det är runt 5 min som saknas, där den hela scenen med Thosten där han förnedrar en tjej är GRYM!

VHS'n är också 1.66:1

Ahhh...tänkte mer på när i filmen scenerna som klippts kommer...

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
NIN skrev:
Haiylund skrev:
Ja ja, smaken är ju som den berömda baken, jag tycker att jämförelsen mellan Fridell och sentida Argento är bland det mest humoristiska jag hört, de senaste åren iallafall...! :twisted:

Jo, håller med. Argento har inte en chans med sina crap filmer! 8)

He he, fortfarande en skämtare 8)

InläggPostat: mån feb 27, 2006 16:35 Svara med citat
Haiylund skrev:

Helt ärlig. Card player var bland det sämsta jag såg förra året! :shock:

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 17:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
NIN skrev:
Haiylund skrev:

Helt ärlig. Card player var bland det sämsta jag såg förra året! :shock:

japp, såg inte så överdrivet många nya filmer förra året men the card player var utan tvekan en av dom sämsta.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 17:06 Svara med citat
Den här tråden är till för att basha/hylla Sökarna, så bort med Argento nu :D

InläggPostat: mån feb 27, 2006 17:35 Svara med citat
dr alban skrev:
På bakomfilmen till Blodsbröder så säger dom att dom att båda filmerna spelas in sammtidigt och som jag fattade med samma gäng i båda filmerna :?

så, blodsbröder är INTE sökarna 2 med andra ord? det kommer en till film?

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 23:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Jag har pratat med folk med lite inblick bakom produktionen och det sägs att Blodsbröder == Sökarna 2. Men i ärlighetens namn så får man olika svar beroende på vem man frågar. På vanligt fridell-maner är allt en enda röra...

InläggPostat: tis feb 28, 2006 02:05 Svara med citat
Peter Neal skrev:
dr alban skrev:

Nej. Den började som Sökarna 2 - Rebelz, men efter omtagningar, oklipptningar mm så blev den så annorlunda, så dom valde kalla den för blodsbröder och ska spela in sökarna 2 snart.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 28, 2006 04:10 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
NIN skrev:
Peter Neal skrev:
dr alban skrev:

Nej. Den började som Sökarna 2 - Rebelz, men efter omtagningar, oklipptningar mm så blev den så annorlunda, så dom valde kalla den för blodsbröder och ska spela in sökarna 2 snart.

Ibland är livet gott. 8)

Gillade förresten Blodsbröder. Sökarna rör den såklart inte men ändå en klart trevlig svensk actionrulle men många fniss och lite självdistans.

InläggPostat: ons mar 01, 2006 22:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
NIN skrev:
....och ska spela in sökarna 2 snart.

hehe.. tillbaka på ruta ett alltså?
tycker mig känna igen uttrycket "ska spelas in 'snart'" när det gäller denna film..

InläggPostat: tor mar 16, 2006 20:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön mar 21, 2004 15:42Inlägg: 26
Mater_Tenebrarum skrev:
fridells under ytan är ju en mycket bättre film. med ljusår bättre skådisar..

Så sant som det är sagt. Sökarna är underhållande men dålig. Under Ytan är fruktansvärt bra men inte lika underhållande som Sökarna då den är alldeles för mörk. En av få filmer som verkligen visar hur knarkarna och de andra lågliven lever.

Hur man sen kan påstå att det bara gjorts fyra bra svenska filmer sen 70-talet är för mig en gåta. Det har ju gjorts en hel del bra filmer men smaken är som bekant som baken.

Blodsbröder
var f.ö en sanslöst usel ursäkt till film. Maken till smörja har jag inte sett på mycket länge. Den hade absolut ingenting. Dialogen sög, handlingen sög, skådespeleriet sög, det var i princip obefintligt med action och överhuvudtaget kändes det som att energin och glädjen att göra en film som känns som ett slag i magen, var som totalt bortblåst. Vad fan tänkte Fridell med egentligen? :?

InläggPostat: fre aug 11, 2006 18:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
ok, nu går vi till botten med detta - blodsbröder blev inte sökarna två (även fast det var tänkt så) men det finns en "sökarna 2 - rebelz" å vad jag undrar är om nån har sett den (har tydligen visats på tv1000 nordic) eller om nån vet var man får tag i den?

sökarna 2 e för övrigt inte regisserad av fridell utan av flinck, liam å lena koppel, vilket iaf jag tycker låter fett mkt mera lovande! :)

InläggPostat: mån sep 25, 2006 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön mar 21, 2004 15:42Inlägg: 26
Det var väl ändå Blodsbröder som visades på Tv1000? Rebelz har inte haft premiär än men det verkar som att de ska dyka upp senare i år..

Enligt cdon är det nåt bolag som heter Biotoppen som ska släppa Rebelz. Sök på cdons hemsida så dyker filmen upp. Omslaget till filmen föreställer Ray Jones, Liam Norberg och Mats Helin samt en bild på liam Norberg som blir hotad med pistol av en jävligt ful Thorsten Flinck. Jag ser fram emot premiären. :D

Handling:
Citera:
Jon vill förändra sitt liv och börja plugga efter fängelsestraffet, men istället fritas han från fängelset av sin bror Matte och sin närmaste vän Josef. Matte har skulder till en kriminel jugoslav, Zoran och Jon dras in i kriminaliteten igen. Matte och Josef genomför en bankvalvskupp. Pengarna grävs ner i Albyskogen men är spårlöst borta morgonen efter.

InläggPostat: tis sep 26, 2006 14:27 Svara med citat
pepp som fan!!

InläggPostat: sön feb 24, 2008 23:26 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön feb 24, 2008 16:02Inlägg: 133
Sämre skit får man leta efter. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 26, 2008 22:28 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Usel film, det enda som är bra med den är Torsten Flinck.

/Daydreamer

InläggPostat: tis feb 26, 2008 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Sökarna 2 är fan sämre än ettan fast ettan är egentligen inte dålig 8)

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 28, 2008 10:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Vad är det exakt som gör denna film så bra tycker ni? Jag avskyr denna film.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 28, 2008 12:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12227Ort: Skåneland
Jag har Sökarna på SF Gul x-rental.
Klart att filmen är skön och väldigt mycket svenskt 90-tal

InläggPostat: lör mar 29, 2008 15:28 Svara med citat
Schnaas skrev:
Vad är det exakt som gör denna film så bra tycker ni? Jag avskyr denna film.

Allt! Finns ju knappast något fel med den.

InläggPostat: mån mar 31, 2008 08:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag tycker filmen är tråkig, framförallt klarar jag inte av skådespelarna.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 6
134 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori