Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  The Herzog/Kinski Collection på DVD igen!!

InläggPostat: tor jan 01, 2004 00:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Anchorbay Entertainment kommer att ge ut boxen igen i limiterad utgåva den 2/10/04! Innehåller vad jag säger är världens bästa film alla kategorier: NOSFERATU: PHANTOM DER NACHT.

Aguirre, The Wrath of God - Full Frame, 5.1
Woyzeck - Anamorphic Widescreen, dolby mono
Nosferatu - Anamorphic Widescreen, 5.1
Fitzcarraldo - Anamorphic Widescreen, 5.1
Cobra Verde - Anamorphic Widescreen, 5.1

Bonus skiva: My Best Fiend, dokumentär.

They were friends bound by fate and enemies driven by madness. Together, they changed movies forever. These six visionary collaborations between director Werner Herzog and actor Klaus Kinski are the legacy of the most fascinating and controversial relationship in modern cinema history.

This collector's set will be available for a limited time only, and come packaged in a special unique series of thinpak cases housed in a special collector's slipcase.

Includes a 16-Page Collector's Booklet.

Hmmm, jag har då ingen 16 sidig booklet, måste vara nytt för den här utgåvan eller så har jag supit bort den.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 01, 2004 02:58 Svara med citat
Jaha, då gäller det att hitta en relativt billig utgåva då! Måste ju ha den!

InläggPostat: fre feb 13, 2004 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 13, 2004 15:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Tyvärr är ABs R2 utgåvor av sämre kvalitet än ABs R1 utgåvor.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 17, 2004 06:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 17, 2004 08:20 Svara med citat
Det blir den brittiska ändå, kvalitén fungerade för mig :)

InläggPostat: tis feb 17, 2004 16:26 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Om någon missat det så är R1-boxen re-released, så man kan alltså välja mellan R1 eller R2.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag har aldrig sett något av de både herrarna ( :oops: ) utan har mest läst lite här och var, men kanske kan boxen vara den perfekta möjligheten att ändra på just detta. har nämligen fått upp ögonen lite mer och intresset har väckts igen, så nu är jag sugen på att faktiskt se något av dem.
för den är ju inte så väldigt dyr, särskilt inte för 5 filmer och 1 dokumentär..
då är ju bara frågan om detta är något för mig att slå till på?
gärna omdömen om alla filmerna eller boxen som helhet, är den ett givet köp eller?
och är det bättre att bara köpa en film först och se om det verkligen är något eller ska man ta hela boxen direkt när man ändå håller på?

ni får tillsvidare ursäkta min okunskap på området, men alla är vi barn i början.. 8)

InläggPostat: ons jun 02, 2004 17:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
det mest intressanta är dokumentären My Best Fiend som är betydligt roligare och bättre än filmerna. Där berättas det bland annat att Kinski låste in sig i badrummet och fick ett raseri utbrott. Han stannade där inne i 24 timmar och när han kom ut så kunde man filtrera allt i badrummet i ett durkslag.
Annars så gillar jag dessa filmer så där. Kommer nog aldrig se om dom men det är filmer jag är glad att jag sett och jag minns dem, milt sagt!

InläggPostat: ons jun 02, 2004 17:55 Svara med citat
Aguirre är en film jag kan se om och om igen (har redan sett den 9 gånger) 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 21:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jun 02, 2004 21:29Inlägg: 13Ort: Göteborg
fick min box idag...efter ha velat fram och tillbaka ett bra tag nu så fick jag äntligen tummen ur och beställde den. snygg och passar perfekt bredvid giallo- och spaghettiwesternboxen i hyllan.

såg idag aguirre för första gången. kinski levererar en strålande insats. filmen är helt klart värd att se.

tror sock det bästa jag sett med kinski hittills är i The Great Silence där han spelar den genuint onde bountyhuntern Loco.

gött mos helt enkelt. nu blir det att kolla på nosferatu innan man kryper till sängs.

ser även fram emot att se fitzcarraldo igen....helt briljant film i mina ögon.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 03, 2004 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag måste nog kolla upp detta lite mer, det kanske blir årets kap eller något..
synd bara att jag har en hel del andra boxar på listan nu också. dvd-spelaren är en förädisk och girig älskarinna.

InläggPostat: tis jun 15, 2004 17:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Citera:
Following up on their tremendous Herzog/Kinski Collection, Anchor Bay Entertainment has announced The Werner Herzog Collection.

Due on August 3rd, this six-disc set highlights the eclectic career of the German director with the films The Enigma of Kaspar Hauser, Even Dwarfs Started Small, Lessons Of Darkness, Fata Morgana, Heart Of Glass, Little Dieter Needs To Fly and Stroszek. All come with new anamorphic transfers, audio commentary tracks (with Herzog and Norman Hill), production notes, bios and trailers. "Dwarfs" will be available in fullscreen and also includes actor Crispin Hellion Glover in on the commentary.

Retail is $89.98.

Från davisdvd.com

InläggPostat: tis jun 15, 2004 19:23 Svara med citat
Alpha60 skrev:
Citera:
Following up on their tremendous Herzog/Kinski Collection, Anchor Bay Entertainment has announced The Werner Herzog Collection.

Due on August 3rd, this six-disc set highlights the eclectic career of the German director with the films The Enigma of Kaspar Hauser, Even Dwarfs Started Small, Lessons Of Darkness, Fata Morgana, Heart Of Glass, Little Dieter Needs To Fly and Stroszek. All come with new anamorphic transfers, audio commentary tracks (with Herzog and Norman Hill), production notes, bios and trailers. "Dwarfs" will be available in fullscreen and also includes actor Crispin Hellion Glover in on the commentary.

Retail is $89.98.

OJ! HELT underbart! :D

Från davisdvd.com

InläggPostat: ons jun 16, 2004 17:19 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Herzogs filmer utan Kinski är ju minst lika bra, om inte bättre, så den nya boxen är ju högintressant. Skall bli underbart att få se mina Herzog-favoriter Heart of Glass och Strojzek med bra bild, samt att äntligen få se den där Fata Morgana som jag velat se hur länge som helst.

InläggPostat: tis feb 01, 2005 11:43 Svara med citat
Herzog/Kinski-boxen har nu kommit på svensk utgåva. Konstigt nog är den lite dyrare än engelska importboxen...
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... &id=44119&

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 02, 2005 12:59 Svara med citat
då kanske man ska passa på och köpa både Herzog/Kinski och Herzog boxen samtidigt, så får man ett mustigt tillskott i hyllan..

InläggPostat: ons feb 02, 2005 17:50 Svara med citat
Jag skulle nog köpa den brittiska boxen. Antagligen minst lika bra och typ nästan 300 kr billigare :)

InläggPostat: fre feb 04, 2005 01:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
På Filmkrönikan sa Orvar att två av filmerna saknar tyskt ljudspår utan har bara den engelska dubben. :(

Så brittisk eller amerikansk box ska det va!

InläggPostat: fre feb 04, 2005 10:10 Svara med citat
Alpha60 skrev:
På Filmkrönikan sa Orvar att två av filmerna saknar tyskt ljudspår utan har bara den engelska dubben. :(

Så brittisk eller amerikansk box ska det va!

Jo, hörde också det. Klantigt... :(

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 18, 2020 22:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1134
Har följande box i min ägo o den skall gås igenom vad det lider.
Har sett dom flesta av filmerna, dom 8 han gjorde för bio mellan
1972 o 1987. Herzog är min favoritregissör utanför skräckvärlden
(även om han åtminstone har gjort en skräckis, Nosferatu):

Bild

Såg många av filmerna på TV, när jag växte upp, o blev snabbt fasc-
inerad av Herzogs berättarstil. Ja, hans filmer är mycket speciella.

Boxen här innehåller bl.a. (o inte minst):

Aguirre
Kaspar Hauser
Heart of Glass
Stroszek
Nosferatu
Woyzeck
Fitzcarraldo
Cobra Verde

InläggPostat: mån jun 22, 2020 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6686Ort: Haddonfield
Det bästa med Herzog's filmer är de som Klaus Kinski är med i. 8)

Deras HAT kärlek till varandra är bortom allt man hört. :mrgreen:

Klaus Kinski är utan tvekan en av mina absoluta favorit skådisar, men han va tydligen ett riktigt praktsvin. :P

InläggPostat: mån jun 22, 2020 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1134
Japp, jag instämmer i att han var en av dom bästa aktörerna på vita duken. :ymparty:

Dokumentären Min bästa ovän är ju minst sagt reprisvänlig (precis som spelfilmerna). :mrgreen:

InläggPostat: tis jun 23, 2020 11:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6686Ort: Haddonfield
hatchet skrev:
Japp, jag instämmer i att han var en av dom bästa aktörerna på vita duken. :ymparty:

Dokumentären Min bästa ovän är ju minst sagt reprisvänlig (precis som spelfilmerna). :mrgreen:

YES, tillhör LÄTT en av de bästa dokumentärerna. 8)

Helt magiskt relation dom hade, även om den inte va lätt alltid. :mrgreen:

InläggPostat: ons jul 15, 2020 20:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Min bild från utanför Klaus Kinskis hus i Sopot i Polen (på den tiden, Fristaden Danzig, ett slags självständigt land), där han växte upp. Nedervåningen idag är en snabbköps-affär och övervåningen burgarrestaurang.

Bild

Jag har följande av Herzogs filmer på DVD i 2 brittiska boxar:

Aguirre
Nosferatu
Woyzeck
Fitzcarraldo
Cobra Verde
My Best Fiend
The Enigma of Kaspar Hauser
Even Dwarfs Started Small
Fata Morgana
Heart of Glass