Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Albert Pyun

InläggPostat: tis mar 03, 2009 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
För alla som gillar The Sword And The Sorcerer så kommer nu äntligen uppföljare Tale Of An Ancient Empire! Lee Horsley är tillbaka, Christopher Lambert, Ralph MOeller och Olivier Gruner är även de med. http://www.imdb.com/title/tt1136688/

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 03, 2009 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
It’s got a sexy sorceress, hordes of demonic vampires, a giant serpent, sea pirates, nasty sword (and axe, spear, leg of cow) fights and gore and nudity galore. Everything that a rousing adventure needs to have.

Damn, det här låter ju helt klart intressant! Fast det hade varit coolare med hordes of giant sea vampires

InläggPostat: tis mar 03, 2009 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Bara glad att den äntligen kommer. 27 år har det bara tagit :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 03, 2009 18:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den här verkar ju kul!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 03, 2009 18:31 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Det finns lite sköna bilder att se från Tale Of An Ancient Empire. :D

Via Twitch samt även några i lite större version via Aint It Cool.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 04, 2009 07:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Bring it on! Kingdoms to save and women to love!

InläggPostat: ons mar 04, 2009 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5982Ort: Haddonfield
Den här ser jag jätte mycket fram emot. :)

Fasen vad roligt att dom dammar av dessa glömda gengrar.

Både Ninja filmer & Barbar filmer på intåg. 8)

Mycket härligt att se fram emot.

InläggPostat: tis mar 10, 2009 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Sword and the Sorceres är en riktigt bra film och det ska bli kul att se denna uppföljare!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 14, 2009 16:49 Svara med citat
Twitch - Quick thoughts on Albert Pyun's: Tales Of An Ancient Empire

Samt en poster. Klicka på den och den tar dig till den officiella hemsidan.

Bild

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 14, 2009 17:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Sorbo för tankarna till den superdåliga Herkules-serien... hoppas att denna rockar.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 26, 2009 19:07 Svara med citat
Två klipp från filmen.

Klipp 1
Klipp 2

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 09, 2012 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Kommer en uppföljare till Cyborg!

Cyborg; Rise Of The Slingers

Albert Pyun sitter bakom spakarna återigen! :)

http://www.imdb.com/title/tt2075291/

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 12, 2012 07:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Hittade tråden av en slump & kom att tänka på att jag i samband med förra årets besök i Belgien faktiskt hittade en av hans mer "okända" (OK, den verkar iallafall inte ha släppts på DVD då MGM har problem med rättigheterna till soundtracket?) rullar via nån VHS-utförsäljning, Dangerously close

http://www.imdb.com/title/tt0090904/

http://www.youtube.com/watch?v=3eTeblxXUOQ

Ingen annan som sett den alltså?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 12, 2012 08:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8036Ort: Borås, Sweden
Phantasmagoria: De verkar nu ha ändrat titeln till Cyborg Nemesis.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 20, 2013 22:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor apr 05, 2012 14:33Inlägg: 41
Det verkar som att hans karriär har tagit slut då han har drabbats av MS. Här är ett inlägg som han gjorde på sin facebook.

Citera:
"While the screening went well in Albuquerque, my health has deteriorated further over the past 3 days. I now have complete numbness and pain on my entire right side (face, arm, chest, legs, even my butt! - sorry for that bit of more than you want to know info). Beyond the pain and brain fog that persists almost continuously now (some might say I've had this my entire filmmaking career). I don't have the ability to function very well right now and i can barely walk and even think clearly most of the time now. I get easily confused and there's a lot of pain. I know once I finish the medical tests in LA next week, I'll be put on some meds and a program that will stabilize my conditions. I intend to add a camera bracket on my wheelchair so my entire life can be a continuous tracking shot. So I look at this as a brief enforced sabbatical and chance to think up new movies with a different perspective. My hands and arms are so weak and numb, I can make a movie called "Shaky Cam!! - the movie". But in any case my filmmaking days are likely over.

The number of symptoms is truly staggering. I have body functions I never knew I had. I've lost control over some of these which is embarrassing. I've been noticing odd issues the past 5 years but really in the past few months they became more pronounced. Ah, getting old is the ultimate movie adventure for sure. I still hope to screen RTH in LA and, if I am able, other cities just for the chance to be amongst rabid film fans once more for the joy of that. The last "Pyun" cinema experience. Nobu is pretty hammered by age herself but I hope she outlives her Daddy.

So I'm really shutting down until I can get a handle on this disease (MS) and there's a chance I never might. I've accepted that. Watching poor Chiba and Nobu with their own health challenges as they journey through their 14th years, I know that having them, my girls and Cynthia, my great love, and dear friends like you, that no matter what happens, I'm content and blessed. And still trying to put movies together but likely now for the next generation of filmmakers. There are so many great talents out there. I feel the need to help as many as I can. For me, that's always been the best part of my filmmaking. The ability to assist others get closer to the life dreams they have, be it as crew or producer or actor.

More after they scan, poke and drill me...but still fighting the fight, just a little more slowly to get another vision out of my soul to the screen.

I know I'll never be at the level of a Rodriquez, Hill or Tarantino (or heck, even an Eli Roth or, even, my kindred spirit, Ed Woods), but I hope in a few months to be able to get back to being Albert. Many critics and haters have often wondered what was in my head as I was making my movies, now they can know, LESIONS!! I can see the Headlines, now! - No Budgets couldn't stop him, natural disasters could not deter him, Worldwide scorn couldn't dissuade him! But MS might stop Pyun! - lol. Truth in that for sure.

Thanks for everything. You've all made my life better and richer (not literally of course). Please support the new talents I've had the pleasure of working with, like Joei Fulco, Daniel Gutierrez, Daniel Faust and particularly the genius of Michael Su. New writers like Darron Meyer and newbies just begining their great careers like Connor Bible. My dear longtime collaborators, Tony Riparetti, Michael McCarty, Sasha Mitchell, Michael Pare, Clare Kramer, Norbert Weisser, Scott Paulin, Dru Anne Moss, Trudi Forristal, Jessica Delgado, Kevin Sorbo and Sazzy Calhoun in whatever they do going forward. Support them and protect them from the harshness of this business."

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
40 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori