Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  X-files

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: mån mar 06, 2006 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Ok, antagligen finns det redan nån tråd om denna ökända TV-serie. Dålig som jag är förstår jag mig typ inte på sökfunktionen. Om så är fallet, är det bara att låsa.

Denna tråd handlar alltså om X-files (Arkiv X). Här kan ni diskutera serien, dvdutgåvorna, filmerna (filmen?) och allt annat som har nått med X-files att göra. Själv tycker jag att serien är mycket bra, har inte sett allt men en del. Allt är inte jättebra, speciellt inte det senare. Men ett avsnitt som jag kommer ihåg att jag diggade som fan var när Mulder och Scully stötte på några inavlade rednecks alá Wrong Turn med lite stänk av TCM. Jag kommer ihåg att dessa stackars satar bodde i ett hus där dom hade byggt massa fällor. Är det nån som vet vilket avsnitt jag snackar om och isånnafall vad det heter!?!? Och finns det nån box med alla avnsitt nånsin?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 06, 2006 19:01 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
oh! det avsnittet minns jag. Mrs Peckock som var fastspikad på en planka med hjul på. Har för mig att hon gömmde sig under sängen beller nåt liknande.

En annan höjdare är den med pizza-budsvampyren. Så grym scen när Mulder står ocvh håller ett kors bestående av två vitlöksbaguetter och alla vampyrerna bara skrattar åt honom.

Minns att serien började suga runt 1999/2000 nån gång. Satt och såg det med en kompois. mAvsnittet handlade om att Mulder fastnade i ett virtrual reality-spel. Efter det avsnittet gick det bara utför....

InläggPostat: mån mar 06, 2006 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Jo, det är sant. Jag tyckte att det började gå lite utför när man drog in mer och mer humor i programmet, fasst samtidigt blev det mer gore och det är ju alltid positivt. Efter att tittarna tydligen inte föll för detta försökte man väga upp det med extremt invecklade historier med miljoner karaktärer, utan humor, utan gore, ett försök att få tillbaks den gamla stämningen. Det misslyckades. Det blev väldigt svårt att fatta om man inte följde serien slaviskt.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 06, 2006 21:17 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
oh ja....
och mot slutet drog man in på alla ruskigheter och koncentrerade sig helt på utomjordingaran. Det blev inte speciellt lyckat....
Men jag gillar faktiskt filmen.

InläggPostat: tis mar 07, 2006 08:57 Svara med citat
Fight the Future ja... Kommer ihåg att jag såg den på bio, kommer dock inte ihåg om den va bra eller inte. Har för mig att den inte va nått speciellt.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Jag tyckte att Fight The Future var bra när den kom; har svårt att tänka mig att jag tycker det nu.

InläggPostat: tis mar 07, 2006 15:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Avsnittet med dom inavlade snubbarna som ni pratar om heter "Home" och är från säsong 4. Det är ett av mina absoluta favoritavsnitt. Jag tycker också att det har lite TCM-känsla över sig. Arkiv X är en av mina favorit-serier men jag tycker helt klart att säsong 1-4 är dom bästa.
Sen blir det lite annan känsla på något sätt även om det finns riktigt bra avsnitt även i resterande säsonger.

En annan favorit från säsong 4 (som kanske är den bästa?) är ju
"Sanguinarium" med en galen doktor som dödar sina patienter.
"Unruhe" är grymt också. Finns det fler X-files fans här? :)

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 15:42 Svara med citat
Tack så mycket Ulke! Ska genast införskaffa säsong 4, eller så fort jag har råd. Finns dom i shjysta boxar? Var säsong för sig? Jag vill egentligen först o främst ha säsong 1 - 4... "Sanguinarium" känner jag inte igen faktist men namnet "Unruhe" ringer en klocka, vad handlar det avsnittet om? Det finns ju några avsnitt som man kommer ihåg, som har betytt mer än andra. Tack igen!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 16:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Är ett stort fan av X-Files! Har boxarna med säsong 1-4 här hemma... vet att den blir sämre därifrån, men måste ju ändå se resten :D

"Home" är som sagt en riktig favorit! Nog ett av de bästa avsnitten som inte är kopplade direkt till "main story"... Gillar även ett avsnitt med gubben som spelar pappan i Everybody loves Raymond! Han kan förutspå framtiden eller något liknande... väldigt vackert slut på det avsnittet!

De avsnitt jag gillar minst är när de omotiverat visar för mycket av aliens! Det blir lätt töntigt och fult... diggar mer all konspiration och fuffens!

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Lindvall skrev:
Gillar även ett avsnitt med gubben som spelar pappan i Everybody loves Raymond! Han kan förutspå framtiden eller något liknande... väldigt vackert slut på det avsnittet!

ahh, du menar Peter Boyle? 8) http://www.imdb.com/name/nm0001967/

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
smulan skrev:
Tack så mycket Ulke! Ska genast införskaffa säsong 4, eller så fort jag har råd. Finns dom i shjysta boxar? Var säsong för sig? Jag vill egentligen först o främst ha säsong 1 - 4... "Sanguinarium" känner jag inte igen faktist men namnet "Unruhe" ringer en klocka, vad handlar det avsnittet om? Det finns ju några avsnitt som man kommer ihåg, som har betytt mer än andra. Tack igen!

Precis, det finns dom där speciella avsnitten man minns extra mycket av. Och för mig är dom flesta från säsong 3 & 4 faktiskt. Men det beror väl på att det var dom jag följde bäst när dom gick på TV, och haft inspelat osv. Men säsong 1 & 2 är ju kanon också, tex "The Host" (säs 2) som handlar om ett kloakmonster är en favorit. För att inte tala om "The Thing" liknande avsnittet "Ice" från säs 1. Mycket bra.

Om "Unruhe":
"Agents Mulder and Scully investigate the bizarre abduction of a young woman. Their only clue is a terrifying and inexplicable photograph developed at the scene of her disappearance."

Angående boxar så finns det ju några varianter men alla säsonger finns att köpa löst. Region 1 är väldigt snygga digipak boxar. Region 2 UK var ju tidigare också även i digipak men dom verkar ha utgått. Så dom som finns nu är dom som du tex kan köpa på Discshop (är säkert billigare på tex play.com) Hur dom ser ut vet jag inte men innehållet är ju detsamma som tidigare. Finns ej utgivna med svensk text men det är engelsk på dom. Fanns ju även en box/låda med alla säsonger i ett tag men verkar ha utgått den med. Så nu har du lite info. :)

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 17:19 Svara med citat
Tack! Är det HOH Engelska eller vanlig text? Dom amerikanske boxarna är alltså finast?...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 17:22 Svara med citat
Det är tyvärr HOH text men det är ju bättre än inget om man helst vill ha någon textning.
Ja, dom amerikanska boxarna tycker iallafall jag är snyggast. Men så kostar dom ju aningen mer också.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 17:24 Svara med citat
Ok... då tittar jag nästan lika gärna utan text, stör mig alltid på HOH... 8)

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
smulan skrev:
Ok... då tittar jag nästan lika gärna utan text, stör mig alltid på HOH... 8)

Brukar själv alltid köra utan text... det är bara att snappa upp några FBI-termer så är man ready to go ;)

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 19:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Själv har man ju den grovt överprissatta boxen med alla boxarna som Discshop hade 15 st av för ett tag sedan 8)

X - files äger allt och alla ( iallafall fram till säsong 8 )!!!!

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Tooms avsnitten var iaf jävligt bra! 8)

Senast redigerad av The Shape tis mar 07, 2006 19:55, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Tooms äger !!! Dom borde fan göra en rulle om han.

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Dem hade en gång ett jävligt bra avsnitt om en kille som var besatt :P
det enda som jag kommer ihåg faktiskt, det och det med den inavlade familjen och morsan under sängen :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 20:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Jag har alla X-files som släpptes på VHS...fast det var år och dagar se'n man kollade på det! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 21:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
IMO så blev serien bara sämre och sämre efter det att mulder "försvann". Usch.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 21:55 Svara med citat
Jepp helt klart! Vilken säsong va det?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 07, 2006 22:30 Svara med citat
Säsong 8 är han inte med mycket i. Kollade nyligen igenom den säsongen. Som sagt så är ju 1-4 klart bäst men jag tycker att många avsnitt i de senare säsongerna är riktigt bra också.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 12, 2006 15:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
smulan skrev:
Ok, antagligen finns det redan nån tråd om denna ökända TV-serie. Dålig som jag är förstår jag mig typ inte på sökfunktionen. Om så är fallet, är det bara att låsa.

Denna tråd handlar alltså om X-files (Arkiv X). Här kan ni diskutera serien, dvdutgåvorna, filmerna (filmen?) och allt annat som har nått med X-files att göra. Själv tycker jag att serien är mycket bra, har inte sett allt men en del. Allt är inte jättebra, speciellt inte det senare. Men ett avsnitt som jag kommer ihåg att jag diggade som fan var när Mulder och Scully stötte på några inavlade rednecks alá Wrong Turn med lite stänk av TCM. Jag kommer ihåg att dessa stackars satar bodde i ett hus där dom hade byggt massa fällor. Är det nån som vet vilket avsnitt jag snackar om och isånnafall vad det heter!?!? Och finns det nån box med alla avnsitt nånsin?

Förstår mig inte heller på sökfunktionen...

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 19, 2006 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Home är lätt mitt favoritavsnitt!, riktig TCM känsla i det avsnittet!, rätt obehagligt på något sätt också och rätt sjuk handling.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
90 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori