Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  X-files

InläggPostat: ons aug 13, 2008 20:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Såg nya filmen på bio idag och kan verkligen förstå att Damien rekommenderar att man väntar tills den kommer på dvd/BD, för nån överväldigande filmupplevelse är det inte. Snarare handlar det om ett hyfsat avsnitt av serien i långfilmsformat. De gamla dubbelavsnitten, eller första långfilmen för den delen är långt bättre. Men, måste ändå erkänna att jag hade riktigt roligt. Har saknat Mulder och Scully och tyckte detta var ett kärt återseende. Den lämnar ju dessutom fältet öppet för flera filmer eller ny teveserie. Hoppas! 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 13, 2008 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Jao, det påstås ju att Chris Carter har seriösa planer på det, och både Duchovny och Anderson ska vara mer än positiva till planerna. Så, vem vet?

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 13, 2008 21:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Fan vad gött!

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 13, 2008 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Men för guds skull, gå tillbaka till Arkiv X-mytologin då!!!

InläggPostat: tor aug 14, 2008 08:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Ska se den idag och jag är ganska så säker på att jag kommer älska den. För mig är nämligen allt med X-files positivt. Att bara få se Mulder och Scully i något nytt får mig att rysa av välbehag. Ser mycket fram emot kvällen! Och om det stämmer att det planeras mer så kommer jag bli helt överlycklig!

Senast redigerad av Daninsky mån aug 18, 2008 13:14, redigerad totalt 1 gång.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 14, 2008 11:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Serien skulle må gott av att få tillbaka Mulder & Scully - för som det ser ut nu - fy f*n vilken dynga... :( Saknar den gamla X-files...

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 14, 2008 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Vad menar du med "som det ser ut nu"? Menar du dom sista säsongerna eller? Jag tycker såklart att X-files var som bäst med Mulder och Scully. Jag föredrar de tidiga säsongerna även med dessa. Sen tycker jag att Robert Patrick som Agent Dogget helt klart är bra medans Annabeth Gish som Agent Reyes kan dra åt helvete. Stör mig riktigt mycket på henne.
Filmen kommer såklart vara hur bra som helst eftersom Duchovny och Anderson är med.

Till er som har sett filmen, är den en direkt fortsättning på sista avsnittet?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 14, 2008 13:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Jo, precis - menar de senare säsongerna.

Nog fungerar Robert Patrick - absolut. Men det är inte detsamma på långa vägar utan Mulder & Scully.

Men får se vad som händer nu efter senaste filmen :) Följer det med spänning!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 14, 2008 14:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Daninsky skrev:
Till er som har sett filmen, är den en direkt fortsättning på sista avsnittet?

Nej det är det inte. Den utspelar sej i nutid, dvs 6 år efter sista avsnittet

InläggPostat: fre aug 15, 2008 08:11 Svara med citat
Ja nu har jag ju sett filmen och vilken jävla film! Fyfan va bra! Men man måste nog ha tittat på serien ganska mycket och uppskattat denna för att uppskatta filmen. Små detaljer, som pennorna i taket t.ex., fick mig att känna ett enormt varmt välbehag i hela kroppen och skratta till för mig själv av lycka. Och det är kul att se att det fortfarande finns sådan kemi mellan Anderson och Duchovny. Någon som la märke till vilket namn Mulder försöker ringa när han blir rämmad med bilen förresten? En riktigt kul detalj.
Spoiler varning: Jag hade valt att inte läsa något om denna innan jag såg den vilket innebar att jag inte hade någon aning om handlingen. Jag var ju helt inställd på att den skulle handla om utomjordingar men icke. Precis som Bazzoni nämnde känns detta som ett långt avsnitt från serien men det är inget negativt med det. Det enda negativa jag kan komma på är att det var lite för lite av det paranomala.

Hoppas, hoppas att det kommer mer för det var verkligen ett kärt återseende!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 15, 2008 17:39 Svara med citat
Daninsky
Du är den första jag sett som inte sågat denna dåliga film :) Vilket namn försökte han ringa?

InläggPostat: fre aug 15, 2008 20:48 Svara med citat
Vill understryka att jag inte sågade den heller. 8)

Namnen i mobilen var väl bland annar Gillian och Chris om jag såg rätt i hastigheten?

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 17, 2008 01:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Såg även jag filmen idag på bio. Och visst är det som ni säger, är man ett någorlunda fan av tv-serien så är det ju kalas, även om filmstoryn inte är sådär superstark. Jag hade också velat ha med lite paranormala inslag. Men man ska inte klaga, det var sjukt roligt att se Mulder och Scully igen, och även Skinner för den delen! :P Hoppas på mera nu bara, X-files kan aldrig bli riktigt fel.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 18, 2008 13:21 Svara med citat
Bazzoni skrev:
Vill understryka att jag inte sågade den heller. 8)

Namnen i mobilen var väl bland annar Gillian och Chris om jag såg rätt i hastigheten?

Ja visst stämmer det. Det var kul. Jag har ju, precis som du, bara sett filmen en gång så man kan ju ha missat något namn när han bläddrar.

Och precis som du säger, Robinism, så kan X-Files aldrig bli fel. Att bara få se något nytt i X-Files världen är för mig hur underbart som helst. Att sedan inte manuset är det starkaste vi har sett i X-Files sammanhang är såklart synd men filmen är ju helt klart grymt bra ändå. Det är ju helt klart så att filmen hade varit betydligt sämre om det inte hade varit X-Files eller om det hade varit andra skådisar i rollerna som Mulder, Scully och Skinner.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 18, 2008 14:12 Svara med citat
Daninsky skrev:
Det är ju helt klart så att filmen hade varit betydligt sämre om det inte hade varit X-Files eller om det hade varit andra skådisar i rollerna som Mulder, Scully och Skinner.

Jag hade nog förmodligen tyckt filmen varit bättre då för då hade jag inte haft några falska förhoppningar att filmen skulle vara av "Arkiv X-kvalité" (vilket är jävligt bra kvalité i mina ögon sett)

InläggPostat: tis aug 19, 2008 16:17 Svara med citat
Ja, X-files kvalité är hög kvalité men denna filmen hade inte klarat sig om det inte hade varit för min förkärlek till karaktärerna och min önskat, efter att ha sett alla säsonger samt Fight the Future 3 gånger, att det skulle komma något nytt. Bara det faktum att dom gjorde något nytt gjorde mig mycket glad och när jag såg filmen var jag överlycklig över att få återse mina gamla favoriter igen!

Jag längtar efter mer.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 19, 2008 23:41 Svara med citat
Verkar som att du inte krävde lika mycket som jag då :)
Men jag ser också gärna mer, förutsatt att de går tillbaka till mytologin då

InläggPostat: ons aug 20, 2008 08:24 Svara med citat
Ja det hade varit mycket positivt om dom gick tillbaks till grundideén som går som en röd tråd genom hela serien. Alltså utomjordingarna och deras kolonisering av jorden. Nu har dom ju en chans att avsluta det hela på ett bra sätt, att verkligen knyta ihop säcken. Fast o andra sidan hoppas jag att dom aldrig knyter ihop säcken då jag alltid vill kunna hoppas på mer.
Men om dom gör mer får vi helt klart hoppas på att dom går tillbaka till "mytologin". Agreed.

Och nej, jag hade inte höga förväntningar efter vad jag hade hört om filmen. Jag förväntade mig inte världens bästa film men samtidigt visste jag att det inte kunde bli något annat i och med att jag, som jag redan har förklarat, har en oerhörd förkärlek till karaktärerna och allt annat som har med X-files att göra. Förutom Agent Reyes då.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 27, 2008 18:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Skulle bara höra vilken utgåva som är bäst (bild o extras) av den engelska boxen, region 1 boxen samt de svenska dvdboxarna.

InläggPostat: tis jan 20, 2015 15:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Läste på aftonbladet igår att Fox för diskussioner kring att få dra igång serien igen. Både Gillian och David ska vara intresserade, men inte riktigt ha tid för tillfället. Skulle vara grymt om det faktiskt blir en ny säsong eller två :)

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2015 15:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5982Ort: Haddonfield
Först ny Twin Peaks, sedan ny säsong av Arkiv X, läste detta för någon dag sedan på en amerikansk sajt. Båda är uppbokade 1 år framåt med andra projekt så det kommer tidigast att börja spelas in 2017, men grymt kul att det ser ut och komma nya säsonger.

Utöver Twin Peaks och Arkiv X så är det en 3:e gammal serie som ska göras nya säsonger av, läste det på samma amerikanska sajt, kommer tyvärr inte ihåg vilken den 3:e serien va. :(

Kommer väl bli som i filmvärlden att dom gör reboots eller nya säspnger på gamla serier, dom verkar ju redan ha dragit igång en trend här.

Beror väl väldigt mycket på att det aldrig har gjorts så enormt mycket bra serier som nu och att det INTE alls är lika fult att medverka i serier nu som det va för några år sedan.

Nu är det nästan tvärtom, alla stora skådisar ser fram emot att få jobba i någon grym serie.

Tiderna förändras verkligen.

InläggPostat: ons jan 21, 2015 18:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Arkiv X är en av mina favoritserier. Kan bli intressant med en fortsättning om de spinner vidare på 'mythology' avsnitten (dvs de som för handlingen framåt och drar ner på 'monster of the week' (även om de har sin charm).

Följer med intresse olika forum där man postar screenshots på tyska HD-sändningar. Folk sitter och håller tummarna för en kommande fet bluray box! Då kommer det glädjetårar :lol:

InläggPostat: ons jan 21, 2015 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Kan inget annat än att hålla med dig bensågen. De som för vidare handlingen i serien är verkligen de bästa. Riktigt jäkla bra. Började plöja serien igen för ett tag sedan men kom bara till början på säsong 2 innan det dog av. Får ta och börja om känner jag. Just de avsnitten vill jag komma ihåg började det bli fler av i säsong 3 :)

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 13, 2015 14:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 179Ort: Västerås
En av mina absoluta favoritserier någonsin. Grymt att det blir en fortsättning!
Jag har läst att det kommer vara ungefär 50/50 mytologi- och monster of the week-avsnitt i den nya omgången. Alltså lite som serien alltid har varit.

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 08, 2015 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Bekräftat sedan ett tag tillbaka att i december släpps en box med samtliga säsonger Arkiv X på BLU RAY :ymparty: :ymparty: . Remastrade och i 16:9 format.

55 skivor om jag minns rätt :lol:
I den australiensiska utgåvan ingår dessutom de två långfilmerna om jag förstått det hela.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
90 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori