Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  X-files

InläggPostat: mån nov 09, 2015 15:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ett givet köp!
Kan ju även ses i HD på Netflix :)

InläggPostat: sön nov 29, 2015 22:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Hade gärna köpt den boxen om det inte var för att den kommer ha en rätt saftig prislapp (ca 1700kr på Amazon.co.uk eller ca 2k på Discshop). Äger redan alla säsongerna på DVD men när det kommer till bilden finns det en del att önska på de första säsongerna. Widescreen med något högre upplöst transfer än DVD hade inte skadat 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 01, 2015 21:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Jag är stensugen på den här! Arkiv X är en av mina favoritserier. Nägot dyr dock men du får ju 55 skivor att plöja igenom :lol: :lol:

InläggPostat: tis dec 01, 2015 22:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2920Ort: Sundsvall
Eller så håller man kvar vid DVD tills det att bluray-boxen droppar i pris och hamnar i samma prisklass som den "ultimata" dvd-boxen. Det hoppar i alla fall jag på. :D

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 02, 2015 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8036Ort: Borås, Sweden
Jag väntar nog med in ett lägre pris.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 29, 2015 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1180Ort: Borås
Jag kunde inte låta bli, samlardjävulen for i mig. Köpte boxen på Amazon.uk.

Så fort VIKINGS säsong 3 och BRON säsong 3 är avklarat så blir det Xfiles.

InläggPostat: ons mar 23, 2016 18:28 Svara med citat
Jag kämpar på med min jättebox X files. Är snart klar med säsong 3. Många avsnitt är riktigt bra, ffa. de s.k. 'mythologyavsnitten' som håller i seriens röda tråd. Men sen finns det avsnitt som man hade förträngt hur dåliga dom är :D

Kul att se uppgraderingen från dvd till bd.

InläggPostat: ons mar 23, 2016 19:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8036Ort: Borås, Sweden
Väldigt besviken på de sex nya avsnitten. Känns som att serien totalt stått still i utvecklingen då serier över lag har gått framåt med stormsteg de senaste åren. Svårt att hitta en mer oengagerad skådespelare än David Duchovny. Pinsamt. Möjligen första och sista avsnitten var värda att se av ren nostalgi.
Ser jag hellre om de gamla avsnitten som du Bonesaw.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 23, 2016 22:20 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Jag kämpar på med min jättebox X files. Är snart klar med säsong 3. Många avsnitt är riktigt bra, ffa. de s.k. 'mythologyavsnitten' som håller i seriens röda tråd. Men sen finns det avsnitt som man hade förträngt hur dåliga dom är :D

Kul att se uppgraderingen från dvd till bd.

Ja, det är de avsnitten som är bra. Serien drar verkligen igång på riktigt i säsong 3. Har tänkt ta mig en repris på serien snart. Däremot sitter jag fortfarande kvar på DVD-boxarna. Ser man det på platt-TV märker man åtminstone att boxen för säsong 1 inte riktigt håller måttet :cry:

*edit*
Jolli, jag håller med dig. De nya avsnitten var en besvikelse. Avsnitt 3(?) var kul, men det var nog bara för att jag satt och tänkte tillbaka på avsnittet Bad blood från säsong 5 som jag älskade. Hört att det är många som avskydde det.

*SPOILER (eller kanske inte..? :P)*
Cliffhangern i slutet av sista avsnittet, alltså, näe. Även om jag älskar X-files hoppas jag nog inte att de gör fler avsnitt nu.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2016 07:44 Svara med citat
Såg avsnittet HOME från säsong 4 i går. Hade glömt av det helt. Riktigt skön Wrong Turn känsla över det hela med tre muterade hillbillys och en liten bräda med hjul... :lol:

InläggPostat: tis aug 09, 2016 17:47 Svara med citat
Läste igår att det med stor sannolikhet blir ytterligare en säsong X-files! Jag har ännu inte sett den senaste säsongen eftersom jag håller på att plöja igenom blurayboxen.

InläggPostat: ons aug 10, 2016 12:53 Svara med citat
Jag var inne på att köpa den fetaste blu-ray boxen som finns, men tappade helt min feeling av serien när jag såg den senaste säsongen. Så. Jävla. Dålig.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 10, 2016 22:23 Svara med citat
Hahaha. Ja, jag hade tänkt att ta mig en repris på hela serien efter att de senaste avsnitten gått men jag tappade suget helt.

Bensågen: Kvalitén på bluray-boxen och vilken aspect ratio är det på de tidigare säsongerna? Gissar att det är 4:3, precis som när det visades på TV och på DVD-boxarna.

*edit*
Såg på prisjakt att boxen ligger på nästan 2000kr(!). Om det är någon som är sugen på att köpa så är ett tips att kolla in Zavvi istället. Där kostar den just nu £87.99, alltså ca 1000kr.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 11, 2016 00:07 Svara med citat
Överlag bra bildkvalitet i fin hd. Enstaka klipp här och där genom säsongerna är i lägre upplösning men är inget som stör.

Alla säsongerna är 16:9 på blu ray.

InläggPostat: tor aug 11, 2016 13:36 Svara med citat
Toppenbra. Då kan det faktiskt vara något jag kan överväga när jag väl bestämmer mig för att ta en repris på serien. De tidigare säsongerna på DVD ser verkligen inte bra ut på en TV större än en "28 tjock-TV :)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 4
90 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori