Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  X-files

InläggPostat: sön aug 20, 2006 01:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Jag minns att man som skapligt sömnig satt och kikade på tv:n om nätterna och helt plötsligt blev det X-files, och man blev klarvaken. Ett svinbra program!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 20, 2006 15:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Underbar serie. (kan här efter inehålla spoilers) Och det var inte bara en serie med ett fall per avsnitt utan mycket kunde knytas till Mulders försvunna syster och Scylly´s chip i nacken..
Men av naturliga själ så är ju alltid en serie på 9 säsonger ganska ojämn ^^ Men det är tillräkligt med förträfliga avsnitt för att tillhöra en av mina favorit TV serier tillsammans med Sopranos.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 13, 2006 18:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Vet nån om det finns en box med alla säsonger, alla avsnitt!?!?! vill ha!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 13, 2006 18:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
smulan skrev:

bara att tömma spargrisen! :P

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/701791/X ... oduct.html

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 15, 2006 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Det finns nåt Hong-Kong piratsläpp med alla säsongerna också. En polare köpte det rätt nyligen och var nöjd. Dessvärre är ju dvdsläppen av X-Files lite överprisade..

Har själv betat av en hel del av avsnitten på senare tid och det är inte bara nostalgi. Serien var ta mig fan riktigt bra stundtals även om jag har lite svårt för de avsnitten som handlade om den stora UFO-konspirationen. De avslutande avsnitten med sekter eller nåt monster som härjade runt var bäst.

InläggPostat: tis dec 26, 2006 21:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Har precis sett om säsong 1. Jag har inte sett detta sedan det gick på tv första gången och vet inte riktigt var jag slutade titta. runt 98 kanske. Vet inte vilken säsong. Men jag har nyligen köpt 1-7 så det ska bli intressant å se. När det gäller första säsongen kan jag iaf säga att den är produktionsmässigt mycket fattigare än jag minns. Och att det är uppenbart att de roterade manus & regi mellan tre team som inte kommunicerar tillräckligt. En hel del karaktärsutveckling som sker kan vara som bortblåst två avsnitt senare vilket gör att dynamiken mellan mulder och scully haltar rejält. och då blir det lätt tjatigt. jag såg nyligen hela säsong 1 av millennium också, och den är klart tätare. En del problem även med avbildningen av karaktärerna på FBI och Mulder & Scullys relation till byrån tyder också på stressade manus. Men det där är inget jag mindes från när jag såg det första gången. Då var jag genuint knockad. och visst, många avsnitt står sig än idag.

Några favoriter i säsong 1; conduit - ett barn är kontakt med utomjordingar, shadows - en kvinna har sin fd chef som skyddande poltergeist. ghost in the machine - dator som mördar, ice - en remake på the thing, eve - högintelligenta barn som mördar. beyond the sea - kanske det bästa avsnittet på säsong 1, jävligt bra scully-avsnitt där en dödsdömd mördare förmedlar meddelande från hennes döda pappa. lazarus - en mördare kommer tillbaka från döden i scullys pojkväns kropp. shapes - varulv. darkness falls - muterade insekter dödar skogsavverkare.

På det hela taget är scully en mycket intressantare karaktär än mulder i säsong 1 tycker jag.

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 27, 2006 14:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Kommer svagt ihåg många av dom avsnitten och blir nu ännu mer peppad på att skaffa alla säsongerna! Kollade nyligen på det första avsnittet (Deep Throat) och piloten på LD! Hur bra som helst! Snart så blir det ett köp! Påtal om Millenium kollade jag nyligen igenom första säsongen på dvd, fint släpp förövrigt, och det är också mycket bra. Men visst hade Chris Carter större budget då?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 28, 2006 00:49 Svara med citat
Ja, visst, självklart hade han större budget på Millennium än på första säsongen av X-files. Deep Throat är en rätt dålig karaktär imo, omöjlig att utveckla på ett övertygande sätt. Vilket också visar sig i sista avsnittet av säsong 1. Ska bli kul å hugga tag i säsong 2 nu. ser ju på detta på ett helt annat sätt idag.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 28, 2006 01:54 Svara med citat
Mycket sant! Jag tycker förövrigt att piloten är bättre än Deep Throat!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: lör dec 30, 2006 08:38 Svara med citat
Dvd-utgåvorna är tydligen matted till 1:78:1. Lite konstigt. Vill man ha all bildinfo så är det alltså VHS eller LD som gäller.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 06, 2007 09:01 Svara med citat
Nu är jag halvvägs igenom andra säsongen, och jag måste säga att den är fan så mycket bättre än första. Framförallt så är det bättre producerat men även dialogen är mycket bättre och konspirationen blir intressantare. Trevligt.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 06, 2007 17:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör aug 19, 2006 22:46Inlägg: 94Ort: Uppsala
Bazzoni skrev:
smulan skrev:

bara att tömma spargrisen! :P

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/701791/X ... oduct.html

:shock: ! Kostar bara 1 880kr med frakten inkluderad ju!! Man får betala 3000kr om du ska ha dom från discshop.. Snacka om överpris!

InläggPostat: lör jan 06, 2007 21:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
Jag önskar att det fanns alla säsonger med svensk text. Det borde väl släppas snart.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 07, 2007 09:38 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Följde X-Files under de första fyra säsongerna, avsnitten om Tooms (det var väl två om jag inte minns fel) och i synnerhet "Home" är ngr av mina favoriter.

/Daydreamer

InläggPostat: sön jul 01, 2007 11:54 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 22, 2006 20:05Inlägg: 178Ort: Östersund
Ja då var det bara att inställa sig i hyllningskören då :D Skitbra serie hela vägen men i början var det ju paranormalt bra.

Bye, Bye !
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 01, 2007 18:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Daydreamer skrev:
Följde X-Files under de första fyra säsongerna, avsnitten om Tooms (det var väl två om jag inte minns fel) och i synnerhet "Home" är ngr av mina favoriter.

/Daydreamer

Eugene Tooms var jäkligt cool. Synd att han aldrig gjorde en comeback i serien, skulle ha varit roligt att se honom igen.

InläggPostat: sön jul 01, 2007 18:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Har fyra avsnitt kvar på 2:a säsongen, och har den tredje i beredskap :) Kul att många kända ansikten från Twin Peaks dyker upp, såsom polisen Hawk, kinatjejen som ägde sågverket och lilla dvärgen till och med, konstigt att se honom snacka normalt :)

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 04, 2008 19:58 Svara med citat
Kanske dags att bumpa tråden iom den färska långfilmen. Har inte sett den än men det lär väl bli. Även om man har sina misstankar om att den kommer ha svårt att återfinna stämningen som fanns för ett par år sen.

I serien har jag nu sett säsong 1-7. Ska tugga i mig 8:an och 9:an nu också, hoppas att de har några ljusa stunder iaf, även om det verkar klart mycket sämre än de tidigare avsnitten.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 04, 2008 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Efter att David Duchovny lämnade serien så dalade den rejält fram till slutet, med en del ljusglimtar här & var dock.
Så förvänta dej inget särskilt av de två sista säsongerna

InläggPostat: mån aug 04, 2008 21:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag har börjat beartbeta serien ifrån säsong 1 och är nu på disc 2 på säsong 2. Gillar den som fan och gjorde de när jag var liten unge och kollade på den.

Tyvärr är nya filmen helt meningslös tycker jag, fyller ingen funktion, dock finns det lite vissar "flirtar" med tvserien, vissa små detaljer man känner igen, vilket jag uppskattade.
men som helhet, är du x-files fan, gör du nästan bäst i att skita i nya filmen

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 04, 2008 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Schnaas
Jo jag hört de allra flesta säga samma sak :( Här har man som Arkiv X-fan gått länge & väntat på denna. Blev lite skeptisk när den inte skulle följa mytologin & nu är jag ännu mer skeptisk. Men se den ska jag, lik förbannat

InläggPostat: mån aug 04, 2008 21:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jo är man ett fan vill man ju givet se skiten. men inget jag skulle kasta 100 spänn och se på bio.

Bättre att hyra eller låna av ngn dum polare som köper den sedan när den kommer ut.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 04, 2008 21:38 Svara med citat
Tänkte nog gå och se den i veckan, har inga höga förväntningar så det kan nog bli riktigt trevligt.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 05, 2008 00:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Kan rekommendera er att vänta tills den släpps på dvd. Inget att pröjsa 100 spänn för. Eller ännu bättre, vänta tills den visas på tv. Hade på känn att den skulle vara rätt kass men den var fan ännu sämre!

InläggPostat: tis aug 05, 2008 05:27 Svara med citat
äh. film ska ses på bio! 8) en dvd kostar väl också 100 spänn förresten. dessutom så gör de här sågningarna bara att jag blir mer sugen på att se vad folk är så upprörda över.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
90 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori