Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Dolph Lundgren

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
InläggPostat: mån aug 24, 2009 20:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Mina favoriter är: Dark angel, the Punisher, Bridges of dragoon,Joshua tree, Blackjack, showdown in little tokyo samt He-man. De svagaste filmerna med dolphan tycker jag är Red scorpion samt Retrograde.
Mechanic som många nämnt i de senaste inläggen tyckte jag var sådär. Funkar att se men går inte upp mot de äldre filmerna.

InläggPostat: mån aug 24, 2009 21:24 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Punisher, Red Scorpion, Showdown och Rocky har jag sett. Joshua Tree minns jag att jag hyrde som knatte, kommer inte ihåg ett skvatt från filmen. Finns det något vettigt släpp på den?

Mechanik, Dark Angel och Joshue Tree är tre stycken jag ska kolla in. Även Men Of War verkar intressant.

InläggPostat: mån aug 24, 2009 21:30 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Min lista...

Bra:
Missionary Man, Dark angel, The Punisher, Showdown in little tokyo, Joshua tree, Men of war, Bridges of dragons, Mechanik, Silent Trigger, Direct Action och The Defender

halvadana: Red scorpion, Direct Contact, Universal soldier, Blackjack, Hidden Agenda, The Shooter

Dåliga:
Rocky 4, Masters of the universe, Johnny Mnemonic, och Storm Catcher.

Har Retrograde, Detention, Cover Up, Diamond Dogs och The Peacekeeper men har inte sett dem än.

har beställt Command Performance

/Daydreamer

InläggPostat: mån aug 24, 2009 21:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Rocky 4 får man ju ta för vad det är, propaganda maskerad som 80 tals action/ sportfilm :lol:

Dark Angel och Showdown är det bästa han har gjort

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 24, 2009 21:42 Svara med citat
Tack för den listan Dagdrömmarn :)

Hmm....finns Joshua Tree på dvd? Har kollat runt lite men ej funnit något :(

InläggPostat: mån aug 24, 2009 21:48 Svara med citat
Butcher: Joshua Tree finns på region 1 (det är den utgåva jag har, dock har den ett annat slut än på den gamla svenska hyrutgåvan. I alla fall det är så jag uppfattat det). eventuellt finns det en region 2 utgåva, har för mig att jag sett nån fransk utgåva...

/Daydreamer

InläggPostat: mån aug 24, 2009 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Joshua Tree heter väl Army of One på R1?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 24, 2009 22:01 Svara med citat
dr alban: helt korrekt.

/Daydreamer

InläggPostat: mån aug 24, 2009 22:05 Svara med citat
Visst finns det en R2a
The French DVD (region 2) runs two minutes shorter than the VHS because the a scene in which the character Rita (Kristian Alfonso) lights a cigarette is cut and the love scene scene between her and Santee is shortened.

The complete version of the film with the fully tied-up ending runs 108 minutes but this version has never been released in any format.

In the 106 minute Region 1 DVD by Artisan in 1999 there are several scenes which do not appear in the 97 minute 1994 UK VHS and TV broadcast versions such as Deputy Tomay's return to Jimmy Shoeshine's warehouse. The gun battle in the warehouse is much longer and bloodier and has a much higher body count.

This film has at least (possibly more) two different endings. At end of the second hour, the versions differ from each other:
The original version has Santee shoot Rudy with the Uzi from the top of the ridge many times. Severence grabs Rita and tells him to give it up. Santee appears and says 'I'm here, Severence. Let her go!' before stumbling down the ridge. But Severence overpowers him and kicks him off the edge of a cliff by stomping on his bloodied hands. As Severance is about to kill Rita he and Santee fight over a revolver. Rudy is still alive and they both shoot him before Santee pulverizes Severence with his fists. Just as he is about to crush his head with a boulder Santee says 'This is for Eddie', which is followed by a brief black and white flashback. Severence says 'Go ahead, kid. I'd do it to you' before Santee is interrupted by the police. Severence is then arrested by Sheriff Cepeda who claims he has seen the CCTV footage of him murdering Deputy Agnos back at Jimmy Shoeshine's warehouse. There is a denouement in which Santee is back at his dads ranch and Rita is in her Police Uniform. He mentions the fate of Eddie's wife and E.G. before kissing Rita goodbye.
The other ending of the film has an extra fight scene between Santee, Severence and Rudy. Santee only shoots Rudy from the ridge once and Rudy is knocked out as he hits his head on a rock. Santee's descent from the ridge is shorter. His fight with Severence is the exact same but as he kicks Santee of the cliff his hand doesn't have as much blood on it as it did before. Immeadiatly after landing on a ledge Santee starts climbing back up the cliff. Severence teases Rita about killing her but is interrupted by Santee, who is then interrupted by Rudy holding an AK-47 to his head. Santee gives up and is beaten down by Rudy and Severence. Just as they are about to kill him Rita intervenes and claims that if they do, they'll never get the money he took from Jimmy Shoeshine. Even though the suitcase is hidden under a low railroad bridge elsewhere, Santee pretends it's hidden nearby. This gives him a chance to get the upper-hand over Severence and Rudy and bushwhacks them. All three of them fight but Severence is the first to run off as it's clear he's losing. Rita then beats him with a stick. Santee and Rudy are still fighting but he gets Rudy in a headlock. Rudy's last words before Santee breaks his neck are 'Eddie was just a nigger.' With Rudy dead Santee rushes back to Severence to stop him from hurting Rita. He pulverizes him and is about to finish him off with a boulder but there is no flashback and no mention of Eddie. The cops arrive and Severence is cuffed by Cepeda who makes no reference to seeing the CCTV footage. Santee is handcuffed right away and the films ends with no denouement or any loose ends tied up.

UK cinema and video versions were cut by 59 secs by the BBFC with heavy edits to scenes of violence and bloody gunshot wounds.

A version of Joshua Tree seen on TV in Europe features alternate dialogue, clearer dialogue and more complete sound effects.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 26, 2009 21:49 Svara med citat
Ett svenskt släpp på g? :D

http://cdon.se/film/joshua_tree-955643

InläggPostat: ons aug 26, 2009 21:52 Svara med citat
Hoppas!!! \:D/

/Daydreamer

InläggPostat: ons aug 26, 2009 23:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Hmm... aldrig hört talas om bolaget Biotoppen! Får hoppas att allt våld blir intakt iaf.

Visst heter He-Man i vissa länder Master of the Universe, eller är det något jag har drömt?

InläggPostat: tor aug 27, 2009 06:17 Svara med citat
Det stämmer bra det

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 27, 2009 16:37 Svara med citat
Command Performance är det bästa Dolph gjort på länge 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 28, 2009 16:57 Svara med citat
är så jäkla sugen på att se den, väntar otåligt!

/Daydreamer

InläggPostat: lör okt 17, 2009 20:51 Svara med citat
trailer för Icarus

http://www.youtube.com/watch?v=EKz9eID9KIs

/Daydreamer

InläggPostat: lör okt 17, 2009 21:30 Svara med citat
Av en ren slump så flippade jag över till showtime igår kl 21.00 och då visades Joshua Tree. En riktigt bra film, en av dom bättre med Doffe som jag har sett. Såg den som knatte men kom inte ihåg ett skvatt från filmen mer än att Dolph var med. Hoppas att ett svensk släpp är på g.

InläggPostat: tis okt 20, 2009 19:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8196Ort: Borås, Sweden
Direct Action släpps på blu-ray:

http://www.axelmusic.com/productDetails/687797600769

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 10, 2009 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre okt 07, 2005 12:32Inlägg: 52
Dolph är med och leder Melodifestivalen 2010.

På SVT's egna hemsida skriver man:

Citera:
Årets programledare är...

Årets programledare för Melodifestivalen 2010 är artisten Måns Zelmerlöw, komikern Christine Meltzer och skådespelaren Dolph Lundgren!

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 10, 2009 16:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Får han så uselt betald att han måste extraknäcka? :ymdevil:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 10, 2009 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre okt 07, 2005 12:32Inlägg: 52
Han verkar vilja göra detta själv. Tror inte det ligger så mycket pengar eller prestige i det hela.

Presentationen på SVT Play.

Citera:
Vad blir Dolph Lundgrens roll?

– Han är programledare liksom de andra. Han har bara möjlighet att vara med i första och sista tävlingen på plats, och däremellan kommer han att vara med men inte rent fysiskt. Men ni kommer att få se alla tre sjunga, dansa och dra regler, berättar Jonas Alassaad (Melodifestivalens producent).

/.../

Dolph Lundgren är 52 år och känd inte minst för rollen som den sovjetiske boxaren Ivan Drago i Rocky IV (1985). Han har haft många tuffa roller i actiongenren – men visade också en mer ödmjuk och mänsklig sida i sitt "Sommar"-program i Sveriges Radio förra sommaren.

Då berättade den svenske filmtuffingen om den stundtals tuffa resan från Nyland i Ångermanland till Hollywood.

– Det känns fantastiskt. När jag gjorde sommarprogrammet förra året blev det ett jättestort gensvar. Det betyder mycket för mig som person. Att vara med nu och göra något i hemlandet ger en positiv karma på något sätt som även hjälper mig utomlands, säger Dolph Lundgren till SvD.se.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 24, 2009 05:26 Svara med citat
trailer för Universal Soldier : Regeneration

länk: http://www.youtube.com/watch?v=CPasvs3spuE#

/Daydreamer

InläggPostat: tis nov 24, 2009 13:19 Svara med citat
Trailern såg väl så där ut, gjorde inte mig blöt i brallan direkt. Men givetvis är detta något som man kommer att kolla upp.

InläggPostat: tis nov 24, 2009 17:25 Svara med citat
Butcher: Håller med dig till fullo...

/Daydreamer

InläggPostat: tis nov 24, 2009 17:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8196Ort: Borås, Sweden
Lustigt att alla klipp i hela trailern utspelade sig på någon stor industri. Blir det inte bättre än så i filmen så lär det bli segt.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 10
227 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: