Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Dolph Lundgren

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
InläggPostat: mån mar 22, 2010 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6167Ort: Haddonfield
JA, bara han inte säljer sig och är med i Göta Kanal 4. :lol:

InläggPostat: mån mar 22, 2010 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8190Ort: Borås, Sweden
Haha! :D Det tror jag ju iofs att han skulle kunna göra.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2010 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6167Ort: Haddonfield
JA, du vet vad dom säger:

Money talks, Cash is King. 8)

Måtte dom sätta han i någon Arn liknande film eller vikinga film.

Men han har ju gott och blivit folkkär i Sverige så det blir nog någon romantisk komedi. :mrgreen:

InläggPostat: mån mar 22, 2010 12:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det var ju snack om en Snapphanefilm nån gång i mitten på 90 talet, minns att Ronny Svensson sa det på Ronnys Rullar innan dom visade Dark Angel

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2010 12:06 Svara med citat
Den är redan gjord.

Snapphanar är gjord av gänget bakom filmen Storm.

Kom ut 2006.

http://www.imdb.com/title/tt0820010/

InläggPostat: mån mar 22, 2010 12:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jo det vet jag men den var nog inte så aktuell på 90 talet :wink:

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2010 12:13 Svara med citat
Är nästan HELT 100% säker på att det va den filmen dom pratade om redan då.

Måns, regissören berättade redan på 90-talet om hans stora dröm va att göra en film om Snapphanar.

Han berättade i en filmtidning att han gärna ville ha med Dolph i filmen.

Projektet låg i träda i ett par år och sedan tog inspelningen väldigt lång tid.

Någon annan film om Snapphanar finns ju INTE.

InläggPostat: mån mar 22, 2010 12:22 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
problemet e väl att han blivit så folklig nu så att det riskerar att inverka på hans val av projekt.... Men kan ju förstå om han vill trappa ner lite, umgås mer med sin familj och flytta hem till Sverige igen.

Men man kan ju alltid hoppas att svensk actionfilm får en nyttig vitamininjektion för Dolph har ju visat att han är bra på att regissera actionrullar.

/Daydreamer

InläggPostat: mån mar 22, 2010 12:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Hmmm...tycker personligen att Dolph känns lite f.d., har nog inte sett en bra film med honom sedan Johnny Mnemonic. Dags att lägga karriären på hyllan, han kanske funkar bättre bakom kameran...

InläggPostat: mån mar 22, 2010 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8190Ort: Borås, Sweden
Då tycker jag du ska se The Mechanic och nya Universal Soldiers.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2010 13:03 Svara med citat
den nya officiella trailern för Icarus

länk: http://www.youtube.com/watch?v=EWKnJcotkG0

/Daydreamer

InläggPostat: lör mar 27, 2010 15:06 Svara med citat
Tycker Icarus ser riktigt lovande ut faktiskt.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 27, 2010 16:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Att han håller på o bli folkkär är inget gott tecken.. X_X

Skansen, nästa? :cry:

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 28, 2010 11:20 Svara med citat
Första recensionen av Icarus:

After “Command Performance”, here comes Dolph Lundgren's fifth directorial effort, “Icarus”. First announced while promoting “Missionary Man” in early 2008, “Icarus” was to show Lundgren's return as a bad guy for the first time in 15 years, in the role of an assassin chased by a cop, in the realm of a love triangle and politic turmoil.

Lundgren was developing the story and the script, while a deal was made through his agent with the L.A.-based CineTel Films and Vancouver-based Insight Film Studios to produce the picture. For some reason, the producers didn't really approve the idea of Lundgren as a pure villain, and wanted to give the script in a new direction. The Swedish action star turned director then worked with writer Raul Sanchez Inglis to make his character more likeable, as an ex-KGB agent leading a new life in America as a business and family man secretly working as a gun-for-hire assassin whose identity is blown, making him and his wife and daughter moving targets. The project then shaped up to be a little more like “Le Samourai” (Jean-Pierre Melville), “Leon”/”The Professional” (Luc Besson), “History of Violence” (David Cronenberg) and “Taken” (Pierre Morel), with pinches of Hong-Kong movies like Johnnie To's.

With schedule issues and a last minute part to return in a new “Universal Soldier” entry (between “Command Performance” and “Icarus” and before “The Expendables”), the filming of “Icarus” is postponed several times. And because the picture has already been pre-sold to distributors, with a guaranteed delivery date, the principal photography is limited to about three weeks. In these circumstances, with an average budget and really tight schedule, Lundgren has to complete the film facing many unexpected challenges and issues arising during production. And post-production. Having little time to edit the film and dealing with overbearing involvement of his producers who will ultimately take the film away to re-cut it.

So what's the verdict? Despite these facts, “Icarus” remains a tight, fast-paced and gripping bloody action thriller that delivers. While Dolph Lundgren's version was taking more time to set up an atmosphere and a mood with a bold use of camera moves, longer takes and tracking shots, the released version plays a little with the story structure, and sucks you in right into the action and the plot. It doesn't spend too much time depicting the character of Eddie (Dolph), who didn't come off as a sympathetic guy (kind of a jerk) in the first cut (which I saws 20 mins of it and was an interesting departure from the big man).

One good thing is the film is polished and stylized. For instance, if we can be skeptical about the choice of a heavy-metal rock song during the title credits, we have to recognize the effort of a stylized black & white comic bookish title sequence. Up and coming Marc Windon (“Command Performance”)'s cinematography also gained in confidence.

While the movie progresses, the characters conflicts and emotions unveil a little more, and we can see the remains of what Lundgren attempted. The performances are fairly good, notably Stefanie von Pfetten's, who convincingly plays Eddie's ex-wife Joey in a very emotionally involved way and is a good match for Dolph, who also allows himself to let loose in a pretty awesome emotional breakthrough.

The action, gun and fist fights of course, is not lacking. Too bad the editing can be a bit messy at times, with useless speeding up and other “AVID farts”, as critic Vern would call them. But it's very satisfying, Lundgren hasn't lost his taste for blood, and the bodies and guts are plenty, while we get one or two novelty deaths. We can wonder though if the violence hasn't been a tiny bit tinted by losing a couple of close-ups on the gory details.

The sound and the atmospheric score by James Jandrish, pretty cool and engaging, also raise the production value, while adding conflict and a cool feel to the film. Overall, and given the the conditions under which it was made, “Icarus” is an original and worthy addition to Dolph Lundgren's directorial filmography.

The DVD:
Saddly, the picture of the Swiss/German edition (Evolution Ent. / HMH) checked, is not featured in its intended original aspect ratio (2.35) but in 1.78 (16/9). While the 2.35-composed frame would have served the film by giving a bigger and slicker production value and scope, the 1.78 ratio brings it down by pointing out its low budget limits. Let's hope the other worldwide editions don't have the same flaw. That said, the picture is sharp (“Icarus” was shot in HD) and the sound (5.1 German, 2.0 English) benefits a good mix.

The Special Features include an engaging 22 minutes 'Making of', in which actor/director Dolph Lundgren's comments are fairly prominent without overshadowing the cast interviews (Bo Svenson, Stefanie von Pfetten, Samantha Ferris and Katelyn Mager), illustrated with a good amount of behind the scenes footage. Not too promotional and self-congratulating and much better than the quick “Command Performance” featurette. The official trailer is also included, as well as photo gallery (made of screen captures and official stills

/Daydreamer

InläggPostat: fre okt 15, 2010 07:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 26, 2007 18:54Inlägg: 464
Såg på Showdown in little tokyo i natt den va inte lika bra som nær jag såg den før 10 år sedan typ :)

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 26, 2010 22:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Showdown in Little Tokyo hyrde jag när den var rätt ny, men den var brutalt söndersaxad.
Har för mig att den då var endast på 70-75 min..

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 26, 2010 22:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Minns samma sak som Ketch här ovan..

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2011 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Kollade Diamond Dogs i går och den var så där. Intressant miljö dock med Mongoliet som spelplats. Kan väl inte säga att jag rekommenderar filmen men om ni har Dolph som idol så blir ni nog inte besvikna :lol:

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2011 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis jan 17, 2006 14:29Inlägg: 415
Jag har tränat med dolph en gång på ett läger. \:D/

Jag gillade diamond dogs faktiskt.

http://www.f1pick.com
http://www.adalensmusik.se/
http://www.cosmicwhale.com
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 12, 2012 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Detention sågs i helgen och där var ju helt klart Dolph den smartaste i filmen. Banditerna var bland de mest korkade man sett och skolungarna inte heller några ljushuvuden direkt.

Okej action för stunden som många av hans filmer men inget man behöver pryda samlingen med :mrgreen: så vida man inte är en samlare av just hans filmer :-|

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 02, 2012 13:28 Svara med citat
Är löjligt sugen på att se Universal Soldier: Day of Reckoning. Har läst en hel del positiva omdömen om den,

/Daydreamer

InläggPostat: fre nov 02, 2012 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Daydreamer: Såg den för nån vecka sen, och den var jävligt bra! Inte alls vad jag hade väntat mig, utan en jävligt brutal och surrealistisk film.
Mer Apocalypse Now än Universal Soldier skulle jag nog säga.

InläggPostat: sön nov 04, 2012 17:27 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
När finns den tillgänglig på dvd? Något datum ännu? Ja jag vet, jag är för lat för att orka leta :lol:

InläggPostat: sön nov 04, 2012 19:10 Svara med citat
16:e januari -13 ska den släppas i Sverige. Men ska redan finnas släpp i andra länder.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 19, 2012 12:28 Svara med citat
Apropå Universal Soldier: Day of Reckoning, det amerikanska släppet är R-rated medan tex det kommande tyska släppet är NC-17 versionen (notera dock att det finns även ett klippt tyskt släpp)...

Vet inte vilken version som släpps i Sverige.

Ser verkligen fram emot denna, taggad som attan, och den verkar vara den bästa filmen i denna filmserie..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 9 av 10
227 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori