Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Cult Film, Indie och Serier.  ~  Kung Fu

InläggPostat: mån sep 28, 2009 17:00 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
såg Chocolate igår kväll o den var riktigt bra. Plockade flertalet, om inte alla, av lizzardkings auktioner på tradera med martial arts film så det blir filmfrossa framöver.

/Daydreamer

InläggPostat: mån sep 28, 2009 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Chocolate var dålig om man jämför med Ong Bak och Tom Yum Goon.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 28, 2009 22:12 Svara med citat
ja, jämfört med de två filmerna så är Chocolate den svagaste av de tre.

/Daydreamer

InläggPostat: tis sep 29, 2009 00:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Tacka fan vet jag gamla hederliga rullar i genren som ex. überklassikern Enter the Dragon. \m/

AIYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Jag föredrar genrens filmer från perioden
i början av 70-talet framtill ung. mitten av
80-talet. 8)

Roligaste rullen är definitivt Revenge of the Drunken Master (1984).
Den är så jävla kass att den blir riktigt riktigt bra! :))

Jo, det skulle vara en fördel o komma ihåg alla filmer
i genren man sett. I detta fall är mitt minne inte särskilt
bra. :oops: Men, det är många rullar det, minst sagt.

Schysst med Brucans, Chuckens o Jackos gamla fina filmer. :ymparty:
O alla dom där "Bruce Li", "Bruce Lei" o ja, ni kan fylla i resten. :lol:

Dom mer än lovligt överdrivna Ljud-FXn! Dom sämsta jävla dubbningarna man kan hitta på denna sidan om helvetet: ex. en liten liten asiat med en röst som från självaste Hulk Hogan inför en wrestlingmatch: I'll rip your god damn head off! :mrgreen:

KULT! ^:)^

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 29, 2009 10:25 Svara med citat
Ketcham: Enter The Dragon är ju en given klassiker men om du inte redan sett Ong Bak och Tom Yum Goon så kan jag rekommendera dem högt.

Även det thailändska actionrafflet Born To Fight är jäkligt bra.

/Daydreamer

InläggPostat: tis sep 29, 2009 11:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Born To Fight är riktigt snygg, gillar speciellt scenen med lastbilarna i början

Enter the Dragon har jag sett ett antal gånger men aldrig riktigt fastnat för, visst det är Hollywoods första Kung Fu-film men Bruce gjorde bättre film hemma i HK som Fist of Fury

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 29, 2009 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Jovisst är Brucans HK-filmer bra oxå. :ymparty:

Kill Squad borde väl platsa här?

En riktig B-fest, som gränsar till klass C.
En snubbe med värsta grek- el. spaggenunan
gör sin "bästa" imitation av Brucan, efter att ha
sänkt en snubbe: YUUIIIIIIIIIIIIH!* :lol:

*) En speciell grimas med tillhörande primitivt läte. :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 29, 2009 15:32 Svara med citat
Annars så gör Sammo Hung en grym Bruce imitation i bla Enter The Fat Dragon och i Skinny Tiger, Fatty Dragon.

Det jag tycker att tråkigt med vissa av dessa filmer är att det "alltid" är två rivaliserade skolor som håller på.

En av dom snyggaste som jag sett är Heroes of the East, där en kines gifter sig med en japanska och det uppstår tjafs med hennes famlij

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 29, 2009 16:01 Svara med citat
Ja, gamle Sammo har man inte glömt. :lol:

O gamle Bolo..vilken min han får i Shootfighter 2
när han får veta att en viss antagonist kommit tillbax. :))

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 30, 2009 17:31 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån mar 10, 2008 19:14Inlägg: 29
Daydreamer skrev:
såg Chocolate igår kväll o den var riktigt bra. Plockade flertalet, om inte alla, av lizzardkings auktioner på tradera med martial arts film så det blir filmfrossa framöver.

/Daydreamer

Cool, vilka filmer köpte du?

Tony Jaa är grym. Har inte tittat på så många av hans filmer med tanke på att jag främst tittar på de från slutet av 60-talet till början av 80-talet, men en bra film är en bra film. Warrior king (Tom Yun Goong) var en cool film som ni nämnt som fick mig att tänka på Bruce Lis New Game of death där han också måste fightas på olika våningar i ett hus. Lite som ett tv-spel nästan med olika nivåer. Notera även klippningen i husfighten i Warrior king, eller snarare hur ofta de inte klipper. New wave kung fu filmer tenderar ju annars att bestå an en massa snabba klipp i fightingscenerna, men inte här (även om Warrior king tekniskt sett kanske inte passar exakt för mallen new wave.)

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 03, 2009 10:31 Svara med citat
Fatal Contract, The City Of Violence, Dragon Heat, Flashpoint, Kill Zone och Invisible Target.

Har hittills sett The City Of Violence och Kill Zone, Den första var riktigt bra och den andre var helt j*vla suverän!!

/Daydreamer

InläggPostat: ons mar 31, 2010 17:59 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön dec 27, 2009 12:22Inlägg: 23
fan vad bra med en kung fu/marial arts tråd. gillar de gamla kung fu filmerna som fan när jag var mindre. nu kommer det igen.
min bruce lee favorit film är Big boss
favo skådis: bolo yeung
det jag vill säja är det bästa jag sett än så länge är Steel fisted dragon. rå grindhouse kung fu.
bästa slutfighten i Blodshämnaren

men vill ha tips på de råa hämnd historierna. känns som jag bara hittar dom här trams filmerna. med total idiot humor. vill ha seriösa utan humor.
Och jag vill byta till mig eller köpa på dvd

jag har Bruce li in new guinea på dvd . ngn som är intresserad?

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 12, 2010 14:22 Svara med citat
frejdan skrev:
fan vad bra med en kung fu/marial arts tråd. gillar de gamla kung fu filmerna som fan när jag var mindre. nu kommer det igen.
min bruce lee favorit film är Big boss
favo skådis: bolo yeung
det jag vill säja är det bästa jag sett än så länge är Steel fisted dragon. rå grindhouse kung fu.
bästa slutfighten i Blodshämnaren

men vill ha tips på de råa hämnd historierna. känns som jag bara hittar dom här trams filmerna. med total idiot humor. vill ha seriösa utan humor.
Och jag vill byta till mig eller köpa på dvd

jag har Bruce li in new guinea på dvd . ngn som är intresserad?

Kul att du gillar kung fu filmer också!

Bolo är grym! Kolla Writing Kung Fu som han dessutom själv regiserade 1979. Cool film om du liksom jag lutar mer åt den tidens kung fu filmer dubbade a la grindhouse. Dessutom är John Chang med och han går inte heller av för hackor!

Om du gillar allvarligare kung fu filmer utan något tjaffs ska du nog hålla dig till pre1974 då de flesta s.k. punch and block filmerna är ifrån. Kungen av de filmerna är en av mina fovvograbbar i genren: Chen Sing. Kolla upp Bloody fists (aka death beach) med China vs Japan - temat. Vidare: 4 real fiends, Brutal boxer, The Himalayan, Kung fu- the invincible fist, Tiger force, Heroes of Shaolin osv.

Jag skulle kunna fortsätta droppa namn på titlar men måste jobba lite också :) :)
Det är dock bara att fråga (här eller via PM) mig om du vill ha tips eller om du letar efter en specifik titel eftersom jag har ett par :) :)

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 12, 2010 22:10 Svara med citat
Fan vet hur många kung fu-rullar jag såg under endast perioden 1980-84..o Bolo, han sparkar av skallar! Bruce Lee-rullarna var grymma uta' satan o många av dom där filmerna med BL-kloner: Bruce Leigh, Bruce Li, o allt fan vad dom kallade sig, var hur dråpliga som helst! Snacka om dubb & ljud-FX! :)) För o inte surra om alla störtsköna rullarna med Jackie Chan (långt innan han blev Hollywood-material)! O en av dom allra roligaste rullarna är Revenge of the Drunken Master (dock ej med J. Chan)! Fy satan, vilken pärla! ^:)^

O se'n alla dom där rullarna med fantastiska legender, svartmagi o elaka trollkarlar..ja, mycket skön "dynga" jag fick se genom en del kompisar man fått, som kommit hit som båtflyktingar 1979 (från Vietnam). Man fattade inte ett enda jävla skit som sas i filmerna, men underhållande var det! :lol:

Fast, en hel del hyrde man ju oxå. Vilka tider det var! :-D

Är mer än gärna snuskigt nostalgisk.
Stäm mig då! :ymdevil:

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2010 10:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12311Ort: Skåneland
Grindhouse Kung-Fu från 1970-tal och tidigt 1980-tal med engelsk dubbning rockar :)

InläggPostat: tis apr 13, 2010 10:27 Svara med citat
Noterade att det är olika musik på min Game of Death 2 HKL beroende på om man kör den med engelskt eller kantonesiskt ljudspår, har inte varit med om det på nån annan film.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2010 10:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12311Ort: Skåneland
Game of Death 2 är det den som även kallas för The Tower of Death med Bruce Lee ??

InläggPostat: tis apr 13, 2010 11:45 Svara med citat
Ja det är samma, den heter olika beroende på klippning och land.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2010 12:31 Svara med citat
Har inte sett Revenge of drunken master än. Var det mycket djurtortyr i den? Ryktena på gatan säger så vilket fått mig att avstå från den än så länge. Eagle Han Ying är dock en av mina favvoskådisar från korea när det kommer till kung fu. Han vet hur man sparkar någon snyggt :) :) .

Olika ljudspår på dessa filmer var inget helt ovanligt. Tror att det i vissa fall hade med rättigheter och liknande att göra. Minns inte nu vilken film det var men för ett tag sedan kollade jag på en film som hade en James Bond låt! Tror en annan hade star wars, kan dock inte garantera attt så var fallet. Tror dock t.o.m att det var den engelska dubben vi pratar om.

Jag har inte HKL släppet så jag kan inte nämna några vidare detaljer om ljudspåret. Vad var det som skiljde de två? Olika typer, dvs västerländska respektive asiatiska låtar?

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2010 12:33 Svara med citat
Gory-Glory skrev:
Grindhouse Kung-Fu från 1970-tal och tidigt 1980-tal med engelsk dubbning rockar :)

Kunde inte sagt det bättre själv. ^:)^

Ja, Game of Death & Game of Death 2 har man ju oxå slukat. :twisted:

Min favorit från senare tid är Best of the Best 2,
där Ralph Möller får ordentligt med pisk av en
korean. O för o inte surra om första Shootfighter,
där Martin Kove får riktigt med spö av Bolo. \m/

En rulle jag hyrde under första hälften av 80-talet var Kill Squad. :lol:
En snubbe, som ser ut som en grek, gör den värsta/sämsta Bruce
Lee-imitationen jag sett. Dråpligt! :mrgreen:

TOWN:
Minns tyvärr inte om det var nå't våld mot djur i
Revenge of the Drunken Master.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2010 13:45 Svara med citat
Citera:
Jag har inte HKL släppet så jag kan inte nämna några vidare detaljer om ljudspåret. Vad var det som skiljde de två? Olika typer, dvs västerländska respektive asiatiska låtar?

Ja nåt sånt, lyssnade inte så noga utan noterade mest att det var olika.

Citera:
Olika ljudspår på dessa filmer var inget helt ovanligt. Tror att det i vissa fall hade med rättigheter och liknande att göra. Minns inte nu vilken film det var men för ett tag sedan kollade jag på en film som hade en James Bond låt! Tror en annan hade star wars, kan dock inte garantera attt så var fallet. Tror dock t.o.m att det var den engelska dubben vi pratar om.

På tex Fearless Hyena så hör man themat till Pink Phanter i en kort sekvens.

The Big Heat har musik från The Running Man,

Filmen med Bondmusik har jag också sett men minns inte vilken men musiken var från The Man With the Golden Gun.

Detta är på dom asiatiska släppen från Universe och DeltaMac som jag sett

Senast redigerad av dr alban tis apr 13, 2010 13:53, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2010 13:52 Svara med citat
Något annat som är kul med gammal Kung Fu är alla Bruce Lee kopior som Bruce Le, Bruce Lea, Bruce Li osv :)

InläggPostat: tis apr 13, 2010 14:51 Svara med citat
dr alban skrev:
På tex Fearless Hyena så hör man themat till Pink Phanter i en kort sekvens.

Just ja, hade väl för mig att det var Fearless hyena som samplade Pink Panther, klassiskt.

Gory-Glory skrev:
Något annat som är kul med gammal Kung Fu är alla Bruce Lee kopior som Bruce Le, Bruce Lea, Bruce Li osv :)

Det finns faktiskt en hel del helt OK kung fu med dessa kloner. Bruce Li (Ho Chung-Tao) har gjort en cool film som är en remake av The dirty dozen fast i asien och med kung fu: Deadly strike.

Bruce Lee against supermen är en annan ganska flummig och udda film som man bör titta på om man gillar honom.

Bruce and the iron finger - titeln säger det mesta.

Bruce Lee in New Guinea - Bruce Li och Larry Lee teamar upp på Snake Island.

Enter the panther - stenhård film utan komedi!

Dynamo sägs vara en av hans bästa men jag har inte än tittat på den själv, mer än att jag zappat lite snabbt igenom för att kolla att DVDn var OK. Akta er för den klippta versionen dock!

Dragon Lee är en annan klon som medverkat i ett par nämnvärda filmer: The Dragon, The Hero (varning för denna om du inte gillar kung fu humor; personligen tycker jag Chan Lau är bland de bästa som gjorde den här typen av humor) och Enter the invincible hero är två som jag tyckte var OK kung fu filmer.

Bruce Liang nämns ibland som en klon även om jag personligen tycker att han har för många andra bra (icke-imitations-roller) i sitt register för att bli kallad klon. Det är ungefär lika rimlingt som att kalla Sammo Hung för klon bara för att han gjorde Enter the fat dragon.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 13, 2010 15:26 Svara med citat
Rullarna från 70- o tidiga 80-talet har ett stuk o stämning som fetmanglar! :-D

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 15, 2010 21:20 Svara med citat
Någon mer som tittat på dessa filmer:

The Karate Killer:
http://www.youtube.com/watch?v=_muCosR_gRo&feature=related

18 Swirling Raiders
http://www.youtube.com/watch?v=QkFV6egNGIA

Seven steps of kung fu
http://www.youtube.com/user/AllanPUK9#p/search/13/-i0KfoQ7TeY

The Shanghai Killers
http://www.youtube.com/watch?v=E9N4JnCUspI&feature=related

En grym bunt filmer för den intresserade som inte vet var man ska börja....

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 5
104 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori